تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 241448 1 سال قبل 270
مهلت مجدد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

در چندین سال اخیر دانشگاه آزاد رشته های خود را در مقاطع کاردانی و کارشناسی به دو روش با آزمون و بدون آزمون ارائه می دهد. از همین رو، امکان پذیرش متقاضیان در اکثر رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیه گروه های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی وجود دارد. داوطلبان می توانند در موعد مقرری که برای دو نوبت مهر و بهمن ماه مشخص می شود، درخواست خود مبنی بر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را با مراجعه به سایت مربوطه و درج کد رشته محل های مورد نظر خود یا به صورت حضوری انجام دهند.

فرآیند نام نویسی بدون کنکور ورودی بهمن ماه دانشگاه آزاد، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به دو صورت پیوسته و ناپیوسته و در زمان مقرر انجام می پذیرد.

تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

هر کدام از علاقه مندان تحصیل در رشته های بدون کنکور می توانند در صورت احراز شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در هر یک از دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه به شرح زیر می باشد.

تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مهر ماه

همان طور که گفته شد، متقاضیان می توانند با ثبت درخواست پذیرش خود در رشته های بدون کنکور کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازند. مطابق با روند سال های گذشته، معمولا مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال اول سال تحصیلی ممکن است از مرداد ماه آغاز شود. همچنین امکان مهلت مجدد ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد نیز وجود دارد و یا به دلیل استقبال داوطلبان و یا حتی برای بازماندگان از ثبت نام تمدید گردد اما به دلیل این که در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های آزاد 1401 تعیین نشده، بنابراین تمدید مهلت آن نیز مشخص نمی باشد. در صورت انتشار آخرین اخبار در خصوص زمان های مذکور، در این مقاله و همچنین در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در بهمن ماه

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل بدون آزمون از نیمسال دوم این دانشگاه را دارند، می بایست با انتخاب یکی از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401 در زمان مقرر با مراجعه به سایت مرکزسنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اقدامات لازم را برای نام نویسی خود انجام دهند. در سال گذشته، ثبت نام در این دوره به صورت مجزا برای مقطع کاردانی و کارشناسی صورت گرفت که انتظار می روند زمان تقریبی آن در سال 1401 نیز از اواخر آذر یا اوایل دی ماه در نظر گرفته شود. با توجه به روند هرساله امکان تمدید مهلت نام نویسی این فرآیند د سال 1401 نیز وجود دارد که هنوز مشخص نشده و در صورت اعلام، در این مقاله و در کانال تلگرام مشاوره تحصیلیایران مشاوره قرار می گیرد.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

تاکنون فرآیند نام نویسی بدون کنکور دانشگاه های آزاد در نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه) به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام شده است اما برخلاف همیشه که پذیرش بهمن ماه این دانشگاه که به صورت حضوری اجرا می شد، در چند سال اخیر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت اینترنتی و طبق مراحل زیر انجام می شود

  • ابتدا وارد سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org شوید.
  • بر روی لینک فعال “ثبت نام بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1401” در نیمسال تحصیلی مورد نظر کلیک کنید.
  • سپس نوع کارت اعتباری را با توجه به مقطع تحصیلی دلخواه انتخاب نموده و کلید “خرید کارت” را بفشارید.
  • هزینه ثبت نام را از طریق وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود پرداخت کنید.
  • شماره کارت اعتباری صادر شده از سوی سامانه را یادداشت و نزد خود نگه دارید.
  • به صفحه اصلی سامانه بازگردید و بر روی لینک فعال ثبت نام دوره مورد نظر کلیک کنید.
  • اطلاعات مورد نیاز اعم از کد ملی، تابعیت و شماره کارت اعتباری خریداری شده را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.
  • عکس پرسنلی خود با فرمت jpg و حجم کمتر از 70 کیلوبایت را بارگذاری کنید.
  • در نهایت می بایست حداکثر 20 کد رشته محل را از میان کد رشته های مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، در فرم انتخاب رشته خود ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی اطلاعات وارد شده به ثبت خواهد رسید که در انتهای تکمیل مراحل فوق، بر روی عبارت “تایید نهایی” کلیک کنید. همچنین با توجه به این که ممکن است برخی از داوطلبان به دلیل عدم آگاهی از مهلت نام نویسی از فرآیند ثبت نام جا بمانند و یا بنا بر دلایلی قصد ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود را داشته باشند، هر ساله زمانی تحت عنوان مهلت مجدد ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد در اختیار آن ها قرار می گیرد تا بتوانند با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد، اقدامات لازم را به جهت نام نویسی و ویرایش آن را به انجام برسانند.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهر ماه10 از چه تاریخی آغاز می شود؟

در حال حاضر زمان دقیقی در این باره منتشر نشده است اما به محض انتشار در کانال تلگرامی ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

2- ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از چه طریقی انجام می شود؟

نام نویسی در این فرآیند به صورت اینترنتی و از طریق سایت اختصاصی دانشگاه آزاد انجام می شود.

3- آیا امکان تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد وجود دارد؟

بله، شما عزیزان می توانید با عضویت در کانال مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از آخرین اخبار مرتبط با این مبحث مطلع شوید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع