درگیری کارکنان کارخانه تولید آیفون فاکسکان با پلیس بر سر سوءمدیریت و قرنطینه شدید

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 367905 1 سال قبل 195

به تازگی در جدیدترین گزارش‌ها درگیری خشونت‌آمیز بین کارگران کارخانه تولید آیفون فاکسکان و پلیس مشاهده شده است. در همین راستا کارگران بیان کرده‌اند که پاداش‌های وعده داده شده پرداخت نشده و به دلیل قرنطینه‌های کرونایی در داخل این مجتمع تولیدی، مواد غذایی و پزشکی ناکافی برای کارگران محبوس شده وجود دارد.

کارکنان کارخانه فاکسکان در ژنگژو از عملکرد این شرکت در خصوص تفکیک صحیح کارکنان آلوده به کرونا انتقاد کردند و همچنین اذعان کردند که شرکت در این مورد شکست خورده است. مشکل از زمانی شروع شد که شیوع کووید 19 در بزرگ‌ترین کارخانه مونتاژ آیفون فاکسکان در ژنگژو افزایش پیدا کرد و در آن زمان این شرکت ادعا کرد که وضعیت تحت کنترل است، اگرچه این بدان معنا بود که کمپانی در نظر دارد قرنطینه‌های سختگیرانه‌ای را اعمال کند.

مدت زیادی نگذشت که کارگران بیان کردند که عفونت همچنان در حال گسترش است و غذا و داروی کافی در دسترس نیست. در همین رابطه تعداد قابل توجه‌ای از کارکنان این کارخانه تصمیم به ترک آن گرفتند و ویدئوهای خروج دسته جمعی آن‌ها نیز در اینترنت منتشر شد. فاکسکان در ابتدا پاداش‌‎هایی را برای متقاعد کردن کارگران این مجموع برای ماندن ارائه کرد و سپس در صورت عدم جلب رضایت کارگران، این شرکت چینی پاداش‌ها را 10 برابر کرد.

پس از همه‌ی این‌ها کووید 19 همچنان در حال گسترش بود و قرنطینه‌های سختگیرانه‌تری نیز در این خصوص اعمال شد. اپل در اقدامی نادر هشدار داد که تولید آیفون 14 پرو در نتیجه این اختلال محدود خواهد شد و فاکسکان نیز هشدار داد که رشد درآمد معکوس خواهد شد. ویدئو که به تازگی منتشر شده نشان از درگیری بین کارکنان فاکسکان و افرادی که لباس سفید پوشیده‌اند می‌دهد. برخی گزارش‌ها، افراد حاضر در این ویدئو با لباس سفید را تیم امنیتی کارخانه فاکسان نامیده‌اند در حالی که برخی دیگر ادعا کرده‌اند که این افراد پلیس هستند.

درگیری کارخانه فاکسکان

در همین حال همچنین گفته می‌شود که پلیس ضد شورش و مسلح نیز به محل این حادثه اعزام شده است. در یک کلیپ، درگیری فیزیکی کارکنان کارخانه فاکسکان و برخورد فیزیکی با یک نفر خوابیده بر روی زمین نشان داده شده در حالی که در کلیپ‌های دیگر مشخص شده که ماشین پلیس توسط معترضان محاصره شده است. کلیپ دیگر در این خصوص مجروحان در یک آمبولانس را نشان می‌دهد.

فاکسکان گفته که با کارکنان و مقامات دولت محلی برای جلوگیری از خشونت بیشتر همکاری می‌کند و گزارش‌های مربوط به پاداش‌های پرداخت نشده را تکذیب کرد و گفت که به تمام تعهدات مالی خود در قبال کارگران عمل خواهد کرد. این شرکت همچنین ادعاها در خصوص تعیین خوابگاه افراد استخدام شده جدید با کسانی که تست کووید 19 شان مثبت شده را رد کرد.

در چنین شرایط آشفته‌ای تعیین واقعیت و صحت‌سنجی ادعاها در این زمینه دشوار است اما حقیقت واضح در این خصوص این است که کارکنان فاکسکان در خصوص مدیریت این کمپانی در زمینه کنترل کرونا و مسائل دیگر ناامید شده‌اند.

  • درخواست چین از بازنشستگان دولت و ارتش برای کار در کارخانه تولید آیفون
  • فاکسکان در حال مذاکره با عربستان برای ساخت کارخانه 9 میلیارد دلاری است
  • فاکسکان تولیدات خود در شنژن چین را به دلیل محدودیت های کرونایی متوقف کرد
مشاهده این خبر در سایت مرجع