دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 268123 1 سال قبل 263
دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان 1401دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

وزارت راه و شهرسازی معمولا دو بار در سال آزمون نظام مهندسی را در رشته های مهندسی شهرسازی، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی نقشه برداری، مهندسی معماری و مهندسی ترافیک و رشته های مرتبط برگزار می کند. چنانچه دارندگان یکی از مدارک فوق تمایل به دریافت پروانه اشتغال نظام مهندسی داشته باشند، بایستی در این آزمون شرکت نمایند.

به دلیل آن که ثبت نام در آزمون نظام مهندسی دارای قوانین و مقررات خاصی است، همه متقاضیان مجاز به شرکت در این آزمون نمی باشند و فقط آن دسته از داوطلبانی واجد شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 که در دفترچه راهنمای ثبت نام ذکر شده است، باشند، می توانند اقدام به نام نویسی در سایت ثبت نام نظام مهندسی  نمایند که لینک دانلود آن در ادامه مطلب برای شما عزیزان آورده شده است.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی – تیر و شهریور ماه 1401

(جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان به نشانی inbr.ir منتشر می شود.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

مجری برگزاری آزمون نظام مهندسی وزارت راه و شهرسازی می باشد، از این رو لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی در  زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی که معمولا همزمان با شروع فرآیند نام نویسی است، در سامانه اینترنتی این وزارتخانه  منتشر می گردد و مطالعه آن برای داوطلبان جهت آگاهی از جزئیات و ضوابط پذیرش در این آزمون الزامی است.

لازم به ذکر است  آزمون نظام مهندسی هر ساله دوبار و در بازه های زمانی که توسط اطلاعیه ای از سوی این سازمان اعلام می گردد، برگزار می شود. نسخه pdf دفترچه راهنمای مربوط به ثبت نام این آزمون در هر دوره به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت اختصاصی سازمان نظام مهندسی به نشانی inbr.ir منتشر می شود. در نتیجه متقاضیان شرکت در آزمون مربوط به نیمه اول سال جاری، می بایست همزمان با شروع زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401، یعنی در بازه زمانی 10 اردیبهشت تا 20 اردیبهشت 1401 نسبت به دریافت دفترچه ثبت نام و مطالعه دقیق آن اقدام کنند.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

همانطور که ذکر شد، داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارند، بایستی قبل از هر گونه اقدامی دفترچه ثبت نام نظام مهندسی را با دقت مطالعه نمایند تا از تمام موارد مربوط به ثبت نام و برگزاری این آزمون مانند مراحل و نحوه نام نویسی، هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 و… مطلع شوند و با در نظر داشتن تمام شرایط و ضوابط درج شده در داخل دفترچه، فرآیند نام نویسی الکترونیکی خود را به انجام برسانند.

شما عزیزان جهت دریافت فایل پی دی اف دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی که  در بازه زمانی تیر و شهریور ماه سال 1401 برگزار می شود، می توانید بر روی لینک مربوطه در جدول ذیل کلیک نمایید.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی – تیر و شهریور ماه 1401

(جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

 

جزییات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون های ورود به حرفه مهندسان از بخش های مختلفی تشکیل شده است که ضروریست پیش از نام نویسی آن را به دقت مطالعه کرده و مطابق با دستورالعمل های گفته شده عمل نمایید. جزئیات مربوط به آخرین دفترچه منتشر شده شامل موارد زیر می باشد.

  • مدارک تحصیلی مورد نیاز
  • سابقه کار حرفه ای شرکت کنندگان
  • سابقه کار معماران تجربی
  • مدت زمان اعتبار پذریش آزمون ها
  • صلاحیت های مد نظر هر رشته
  • بخش های آزمون و نحوه برگزاری آن ها
  • تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون
  • نحوه نام نویسی
  • رسیدگی به تخلفات آزمون
  • توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت نام، از رشته های آزمون نظام مهندسی 1401 مطلع شوید زیرا تنها فارغ التحصیلان رشته های معرفی شده توسط وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان، مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند و شرط شرکت در برخی از رشته های مرتبط با رشته های اصلی نیز بررسی صلاحیت های لازم توسط کمیسیون هم ارزی می باشد.

     

    سوالات متداول

    1- دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای سال 1401 چه زمانی منتشر می شود؟

    دفترچه ثبت نام آزمون مربوط به نیمه اول سال از اردیبهشت ماه سال جاری بر روی سایت مربوطه قرار می گیرد.

    2- از چه طریقی می توان دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی را دانلود کرد؟

    برای دریافت دفترچه مذکور می توانید به سایت inbr.ir مراجعه نموده و یا از لینک دانلود موجود در این مقاله استفاده نمایید.

    3- دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی شامل چه اطلاعاتی می باشد؟

    تمامی نکات مهم پیرامون آزمون از جمله فرآیند و هزینه ثبت نام، شرایط نام نویسی، رشته های مورد نیاز و... در این دفترچه قید شده اند.

    سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

    مشاهده این خبر در سایت مرجع