ردمی نوت ۱۱ با تراشه‌ای جدید و قیمت ۲۵۰ پوند وارد بازار اروپا می‌شود

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 166628 2 سال قبل 194

شیائومی می‌خواهد گوش ردمی نوت ۱۱ را بالاخره وارد بازار جهانی کند اما اینطور که به نظر می‌رسد تراشه‌ای که در این مدل بکار می‌رود با تراشه‌ی بکار رفته در نسخه‌ی چینی متفاوت خواهد کرد.

شیائومی سال گذشته از گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۱ رونمایی کرد. گوشی‌هایی که به جز مدل پرو پلاس از آن‌ها پیشرفت خاصی به نسبت قبل نداشتند. البته خود مدل پرو پلاس هم از لحاظ سخت‌افزاری به شکل محسوس و چشمگیری بهتر از قبل به نظر نمی‌رسید فقط شارژری که شیائومی برای آن در نظر گرفت ۱۲۰ واتی بود و قادر بود به سرعت گوشی را شارژ کند. جز همین مورد و قیمت مناسبی که ردمی برای این گوشی‌ها در نظر گرفت، نمی‌توان گفت که پیشرفت آن‌ها محسوس و قابل توجه بوده است. با این حال شیائومی توانست در همان ابتدای عرضه در کشور چین، تعداد بسیار زیادی از آن‌ها را به فروش برساند.

استقبال خوب کاربران از گوشی‌های این سری اما باعث شد شرکت چینی تصمیم بگیرد مثل همیشه این سری را هم برای عرضه‌ی جهانی آماده کند. این خبر قطعی است چرا که ردمی نوت ۱۱ از سوی بازارها و سازمان‌های مختلف جهانی تاییدیه دریافت کرد. البته طبق گزارشات منتشر شده، حداقل ردمی نوت ۱۱ قرار است با پردازنده‌ای متفاوت در بازار جهانی به فروش برسد که وب‌سایت MySmartPrice از آن به عنوان تغییری هیجان‌انگیز یاد می‌کند.

ردمی نوت 11 شیائومی

البته قابل پیش‌بینی هم بود که این اتفاق رخ می‌دهد چرا که شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های چینی معمولا در بازار کشور خود معمولا محصولات میان‌رده‌ی خود را با تراشه‌ی ساخت مدیاتک به فروش می‌رسانند اما در نسخه‌های جهانی از تراشه‌ی ساخت کوالکام استفاده می‌کنند. این‌بار هم داستان از این قرار است. ردمی نوت ۱۱ در بازار چین با تراشه‌ی مدیاتک هلیو G88 در دسترس قرار گرفت اما ظاهرا با اسنپدراگون ۶۸۰ در بازار جهانی به فروش خواهد رسید. این در حالی است که تراشه‌ی مدیاتک مبتنی بر لیتوگرافی ۱۲ نانومتری بود اما اسنپدراگون ۶۸۰ یک تراشه با لیتوگرافی ۶ نانومتری است و در نتیجه به شکل محسوسی در مصرف انرژی از مدل عرضه شده در کشور چین عملکرد بهینه‌تری دارد.

اسنپدراگون ۶۸۰ از هشت هسته بهره می‌برد که در دو دسته‌ی چهارتایی در کنار هم قرار گرفته‌اند. چهار هسته‌ی اول از نوع Cortex-A73 و با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی دوم هم از نوع Cortex-A53 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز هستند که می‌توان برای انجام بازی‌ها با اعمال تنظیمات سطح پایین روی توانایی‌های آن حساب کرد. از طرفی دیگر، هلیو G88 از دو هسته از نوع Cortex-A75 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. بنابراین اگرچه هسته‌های جدیدتر و قدرتمندتری در نماینده‌ی مدیاتک قرار گرفته‌اند اما فناوری ساخت آن‌ها بسیار قدیمی است و از این جهت نماینده‌ی کوالکام دست بالا را دارد.

اما برمی‌گردیم به خود گوشی یعنی ردمی نوت ۱۱ که گفته می‌شود با قیمت ۲۵۰ پوند در بازار اروپا به فروش خواهد رسید. به احتمال بسیار زیاد در تمامی بازارهای دیگر، متناسب با واحد پولی رایج، همین ۲۵۰ پوند قیمت اصلی این گوشی خواهد بود و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد. لازم به ذکر است ردمی نوت ۱۱ در رنگ‌های آبی ستاره‌ای، خاکستری گرافینی و آبی گرگ و میشی در دسترس قرار خواهد گرفت.

  • شیائومی ردمی نوت ۱۱S یک قدم به عرضه نزدیک‌تر شد
  • لیست اولین گوشی‌های شیائومی که به MIUI 13 آپدیت می‌شوند لو رفت
  • مشخصات گوشی ردمی K50 گیمینگ لو رفت

منبع: GSMArena

نوشته ردمی نوت ۱۱ با تراشه‌ای جدید و قیمت ۲۵۰ پوند وارد بازار اروپا می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع