ماسک، تسلا و اسپیس ایکس با جریمه سنگین 258 میلیارد دلاری روبرو هستند!

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 265248 1 سال قبل 495

ایلان ماسک و شرکت‌هایش بی‌تردید به شکایت‌های قضایی عادت کرده‌اند، اما این مورد احتمالاً بزرگ‌ترین و شاید غیرمعمول‌ترین موردی است که آنها با آن روبرو شده‌اند. ماسک، تسلا و اسپیس ایکس همگی به اجرای یک طرح هرمی برای حمایت از دوج‌کوین (Dogecoin)، ارز دیجیتالی که ماسک اغلب در توییتر از آن تعریف می‌کند، متهم شده‌اند. این بار، ایلان ماسک، تسلا و اسپیس ایکس با شکایت 258 میلیارد دلاری روبرو هستند.

به گزارش رویترز، شاکی کیت جانسون شکایت خود را در دادگاه فدرال منهتن ثبت کرده است. وی مدعی است که ماسک، سازنده خودروهای برقی و مدیرعامل شرکت اسپیس‌ ایکس از طریق تبلیغ دوج کوین، ارز دیجیتال را کنترل می‌کند و مسئول خسارات سرمایه‌گذارانی است که طی چند هفته گذشته و با سقوط بازار کریپتو، پول خود را از دست دادند.

شکایت 258 میلیارد دلاری ماسک

قسمتی از این شکایت به این صورت است:

مجرمان از سال 2019 می‌دانستند که دوج کوین هیچ ارزشی ندارد. اما برای کسب سود از تجارت خود، آن را تبلیغ کردند. ماسک نیز از جایگاه خود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان، برای ایجاد طرح هرمی دوج‌کوین سواستفاده کرد تا سود بیشتری کسب کند. مدافعان به دروغ و فریبکارانه ادعا می کنند که دوج‌کوین یک سرمایه‌گذاری قانونی است. اما در حقیقت، هیچ ارزشی ندارد.

جزئیات شکایت

جانسون کیت به دنبال وضعیت اقامه عمومی این دعوی است. اچ نماینده گروهی از افرادی است که از آوریل 2019 در تجارت دوج‌کوین ضرر کرده‌اند.

وی خواستار دریافت خسارت 86 میلیارد دلاری و غرامتی به ارزش 3 برابر کاهش ارزش بازار دوج‌کوین از ماه می 2021 یعنی 172 میلیارد دلار می‌باشد. بنابراین، ایلان ماسک، تسلا و اسپیس ایکس در مجموع با شکایت 258 میلیارد دلاری روبرو هستند. جانسون همچنین می‌خواهد که ماسک و شرکت‌های دیگر از تبلیغ ارز دوج‌کوین محروم شوند. علاوه بر این، درخواست می‌کند که قاضی دادگاه تجارت دوج‌کوین را طبق قوانین فدرال و نیویورک نوعی قمار اعلام کند ‌‌.

مانند سایر ارزهای دیجیتال، دوج‌کوین در حال حاضر در پایین‌ترین ارزش خود در سال‌های اخیر است: 0.0571 دلار. ارزش بازار آن نیز اکنون 7.6 میلیارد دلار است. البته این رقم کمی نیست، اما با 88 میلیارد دلاری که در اوج خود به آن رسیده، فاصله زیادی دارد. همچنین، خسارات مورد درخواست نیز بیش از 34 برابر ارزش بازار فعلی است.

  • اخراج کارمندان منتقد ایلان ماسک در شرکت اسپیس ایکس
  • ایلان ماسک: توییتر باید بیشتر شبیه وی‌ چت و تیک تاک شود
  • هدف جدید جنجال‌ های توییتری ایلان ماسک: جکسون پالمر خالق دوج کوین!
مشاهده این خبر در سایت مرجع