مهلت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 442189 1 سال قبل 271
زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتیمهلت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

مدارس نمونه دولتی در مقایسه با سایر مدارس کشور به موجب ارائه خدمات آموزشی مناسب، می توانند جزء اولین انتخاب والدین جهت ادامه تحصیل فرزندانشان باشند. همچنین به دلیل مناسب بودن نرخ شهریه مدارس نمونه دولتی که می توان گفت در قیاس با سایر مدارس غیرانتفاعی کمتر است، آگاهی از زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی برای دانش آموزان علاقه مند، بسیار حائز اهمیت می باشد. 

لازم است بدانید که در چند سال اخیر آزمون مدارس نمونه دولتی برای دانش آموزان ورودی پایه هفتم لغو شده است اما متقاضیان برای ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم می توانند با در نظر گرفتن شرایط لازم در زمان مشخص شده که توسط اداره کل وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود، به صورت اینترنتی اقدامات لازم را انجام دهند.

نام نویسی آزمون نمونه دولتی پایه دهم در بازه 15 لغایت 25 فروردین ماه 1402 صورت می پذیرد.

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

همان طور که گفته شد، آزمون نمونه دولتی پایه ششم حذف شده و نام نویسی این افراد به صورت حضوری و از طریق سوابق تحصیلی صورت می پذیرد. ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی در سطح کشور به صورت مجزا برای هر استان انجام می شود. بنابراین دانش آموزانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در پایه دهم این مدارس می باشند، می بایست در زمان مقرر از طریق سایت ثبت آزمون نمونه دولتی استان محل زندگی خود مراحل نام نویسی را جهت شرکت در آزمون مذکور انجام دهند.

زمان ثبت نام پایه ششم به هفتم

برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی بایستی در تاریخ مشخص شده، به مدرسه مورد نظر رفته و پس از ارائه مدارک سوابق تحصیلی دانش آموز، اقدامات لازم را جهت نام نویسی به انجام برسانید. به دلیل حذف آزمون ورودی این پایه تحصیلی، دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم برای آن منتشر نمی شود؛ لذا داوطلبان برای اطلاع از تاریخ نام نویسی این مدارس در سال 1402 – 1403، بایستی به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند.

زمان ثبت نام پایه نهم به دهم

برای تحصیل در پایه دهم مدارس نمونه دولتی، بایستی در آزمون ورودی آن شرکت کرده و حدنصاب آن را کسب نمایید. در ابتدا یک بازه زمانی برای نام نویسی در نظر گرفته می شود و معمولا پس از اتمام آن، مهلت مجددی در نظر می گیرند تا دانش آموزانی که از این فرآیند جا مانده اند و یا برای ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون نمونه دولتی اقدامات لازم را به انجام برسانند. 

ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در سال 1402 از هفته دوم فروردین ماه 1402 در روز 15 فروردین تا ده روز بعد یعنی 25 همین ماه قابل انجام است.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نام نویسی برای شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم برای هر استان به صورت جداگانه است. از همین رو، هر دانش آموز می بایست در زمان تعیین شده با مراجعه به سامانه مربوط به استان محل زندگی خود، مراحل ثبت نام را به صورت اینترنتی تکمیل نماید. مراحل انجام این ثبت نام و همچنین لینک مستقیم ورود به سامانه های هر استان، در ادامه مقاله در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

  • ابتدا به سامانه اداره آموزش و پرورش مربوط به استان محل سکونت خود مراجعه کنید.
  • سپس در کادرهای مشخص شده، کد ملی و رمز ورود همگام را وارد نمایید.
  • برای ثبت درخواست، می بایست ابتدا هزینه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی را با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم پویا می باشند، بپردازید.
  • پس از واریز هزینه ثبت نام، فایل عکس پرسنلی خود را در سامانه مربوطه بارگذاری نمایید.
  • در انتها نیز اطلاعات مورد نیاز را جهت تکمیل فرم تقاضانامه نام نویسی در سایت وارد کنید.
  • لازم به ذکر است که داوطلبان برای کسب اطلاعات کامل از نحوه نام نویسی، شرایط و مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی می توانند قبل از شروع این فرآیند به سایت اداره آموزش و پرورش استان محل زندگی خود مراجعه نموده و دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم را دانلود و به طور دقیق مطالعه نمایند. 

     

    سوالات متداول

    1- ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1402- 1403 در چه زمانی انجام می شود؟

    تاریخ نام نویسی در بازه 15 الی 25 فروردین ماه تعیین شده است.

    2- فرآیند ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1401 - 1402 در چه تاریخی آغاز می شود؟

    برای اطلاع از زمان نام نویسی پایه هفتم در مدارس نمونه دولتی بایستی به مدرسه مورد نظر مراجعه کنید.

    3- سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم کدام است؟

    داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان محل سکونت خود، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

    سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

    مشاهده این خبر در سایت مرجع