هاست ایرانی بخریم یا خارجی؟ تفاوت هاست ایرانی و خارجی

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 442306 1 سال قبل 250

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به نظر شما تفاوت هاست ایرانی و خارجی در چه موضوعاتی است؟ در حال حاضر کسب‌و‌کارهای مختلفی هستند که به‌منظور ارتباط بیشتر با مشتریان، سایت یا فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اند. یکی از نیازهای اولیه برای حضور در شبکه جهانی اینترنت، سرویس میزبان هاست است.
 شرکت‌های فراوانی برای ارائه سرویس هاست در داخل و خارج ایران قرار گرفته‌اند و کسب‌و‌کارهای مختلفی مشتریان آن‌ها هستند. اما همیشه این سوال مطرح بوده که هاست ایرانی بخریم یا خارجی؟ در این مقاله قصد داریم در رابطه با تفاوت هاست ایرانی و خارجی صحبت کنیم و شما را از مزایا و معایب هاست ایرانی و خارجی باخبر کنیم. بعد از مطالعه این مقاله با همه تفاوت‌های هست ایرانی و خارجی آشنا خواهید شد.

عملکرد سئو در سرویس هاست ایرانی و خارجی

مباحث فراوان و متنوعی در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت مطرح است که باتوجه‌به آن‌ها می‌توان رتبه سایت را افزایش داد. معمولا کارشناسان شبکه عنوان می‌کنند استفاده از سرورهای خارجی برای رتبه‌بندی بالا، مناسب‌تر است. به‌دلیل اینکه سرورهای خارجی به سرورهای موتورهای جستجو مانند گوگل نزدیک‌تر هستند و راحت‌تر ایندکس خواهند شد. اما این بدان معنا نیست که سئو سایت فروشگاهی با استفاده از هاست ایرانی باعث خراب شدن رتبه سایت می‌شود.

سرعت دسترسی سایت به موتورهای جستجو بسیار مهم است و برای رتبه بهتر در گوگل با رعایت کردن نکات مهم سئو سایت شما امتیاز خوبی به‌دست می‌آورد؛ بنابراین درحالت‌کلی از هاست‌های ایرانی و خارجی می‌توان استفاده کرد. فقط باید نکات اصولی سئو در سایت رعایت شود. 

تفاوت هاست ایرانی و خارجی؛ سرعت کدام بیشتر است؟

یکی از مهم‌ترین موضوعات برای کسب‌و‌کارهای مختلف در فضای وب، سرعت بالای سایت است. زمانی که سایت مورد نظر سریع‌تر آپلود شود، مخاطب را از دست نخواهد داد و درصد فروش بالاتری نصیب سایت خواهد شد. این موضوع برای سایت‌های فروشگاهی بسیار اهمیت دارد. برای طراحی سایت فروشگاهی از خدمات سایت بهترین فروشگاه ساز استفاده کنید تا مشتریان بیشتری داشته باشید.
محل جغرافیایی سروری که میزبان یک وب‌سایت است، تاثیر مستقیمی در سرعت لود شدن سایت دارد. به‌طور‌کلی هرچقدر محل سرور به کاربران نزدیک باشد، سرعت بارگذاری سایت بالاتر است. اگر عمده کاربران سایت شما ایرانی هستند و از داخل ایران وارد سایت می‌شوند، بهتر است از هاست ایرانی استفاده کنید. هاست ایرانی برای کاربران ایرانی سرعت بسیار بالاتری دارد. همچنین توجه کنید اگر بازدیدکنندگان سایت در خارج از ایران قرار دارند، برای سرعت لود بهتر از هاست‌های خارجی باید استفاده کرد.

امنیت اطلاعات در هاست ایرانی و خارجی

در حال حاضر امنیت شبکه جهانی اینترنت بسیار پیشرفته‌تر از قبل شده است و راه‌های نفوذ و هک سایت‌ها هر روز سخت‌تر می‌شود. به‌صورت‌کلی برای راه‌اندازی سایت‌‌های مهم و حساس مانند سایت‌های دولتی یا دانشگاهی از هاست‌های ایرانی استفاده کنید. به‌دلیل دسترسی نداشتن هاست‌های خارجی به هاست‌های داخلی امکان نفوذ به سایت سخت‌تر است.
اما اگر اطلاعات داخل سایت محرمانه نیست از سرورهای خارجی نیز می‌توانید استفاده کنید. به‌عنوان مثال سایتی برای خرده‌فروشی راه‌اندازی کرده‌اید و از امکانات سایت فروشگاهی شما برای خرید و فروش محصول استفاده می‌کنند، هاست سرورهای داخلی و خارجی هیچ فرقی نخواهد داشت. برای راه‌اندازی چنین سایتی توانایی استفاده از هر 2 هاست ایرانی و خارجی را دارید.

به‌طور قطع استفاده از سخت‌افزارهای قوی‌ در هاست سرورها بسیار مهم و قابل اهمیت است. زمانی که سرور هاست سخت‌افزار بهتری داشته باشد، سرعت بالاتر و امکانات ویژه‌تری را به‌مشتریان خود عرضه می‌کند. در بررسی تفاوت هاست ایرانی و خارجی باید عنوان کنیم، سرورهای داخلی اغلب سخت‌افزارهای خوب و قابل‌قبولی دارند.
اما تحریم‌ها باعث شده تا قطعات کامپیوتری فوق‌العاده قوی دیرتر وارد بازار ایران شوند و همچنین گارانتی معتبری برای این قطعات وجود ندارد. این موضوع موجب شده تا سرورهای خارجی در زمینه سخت‌افزار امکانات بهتری در دسترس داشت باشند. البته باید به‌نوع کسب‌و‌کار و سایت دقت کنید. اغلب برای سایت‌های فروشگاهی و بازرگانی از هاست‌های ایرانی استفاده می‌کنند. 

هزینه پرداختی؛ هاست ایرانی یا خارجی

هزینه هاست‌های خارجی معمولا با ارزهای بین‌المللی پرداخت می‌شود و باتوجه‌به قیمت نوسانی ارز پیشنهاد می‌کنیم از هاست‌های داخل ایران استفاده کنید. همچنین اگر قصد راه‌اندازی سایت با قیمت مناسب دارید، استفاده از هاست‌های ایرانی را در اولویت قرار دهید. البته این موضوع را باید در نظر داشت که در برخی اوقات تفاوت هاست ایرانی و خارجی در قیمت‌ها فرق چندانی با یکدیگر ندارند. اما در زمانی که قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند، استفاده از هاست خارجی مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.

فروشگاه ساز شاپفا؛ صفر تا صد راه‌اندازی سایت و خرید هاست 

در این مقاله مزایا و معایب هاست‌ سرورهای ایرانی و خارجی را بررسی کردیم و اشاره‌ای به تفاوت هاست ایرانی و خارجی داشتیم. درحالت‌کلی برای خرید سرویس هاست شرکت‌های فراوانی در داخل و خارج ایران وجود دارد. قطعا ارتباط با شرکت‌های داخل ایران و پشتیبانی در ایران بسیار راحت‌تر از شرکت‌های خارجی است. در زمان خرید هاست موضوعات مختلف را حتما در نظر داشته باشید. توصیه می‌کنیم اگر قصد راه‌اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی را داشتید، حتما به سایت فروشگاه ساز شاپفا مراجعه کنید.

فروشگاه ساز شاپفا یک پلتفرم یکپارچه برای شروع، راه‌اندازی و رشد کسب‌و‌کارهای اینترنتی است. این شرکت خدماتی مانند راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، سئو سایت فروشگاهی، طراحی رابط کاربری را به‌خوبی اجرا می‌کند. در سایت فروشگاه ساز شاپفا در کمتر از 10 دقیقه فروشگاه اینترنتی مد نظرتان را راه‌اندازی خواهید کرد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع