کاروان‌‌های مسافرتی چندطبقه، آینده‌ رویایی برای خانه‌به‌دوش‌ها

منبع :  کجارو دسته بندی : گردشگری کد خبر : 486794 10 ماه قبل 837

استودیوی «یولیسس» (Ulises) که به‌همت معماری به نام «ریکاردو اورتس» (Ricardo Orts) در برلین تاسیس شد، در زمینه «معماری در آینده نزدیک» تخصص دارد. این شرکت از سابقه خود در چندین رشته علمی و هوش مصنوعی «میدجرنی» برای تولید طرح‌های سورئال استفاده می‌کند.

یکی از جالب‌ترین پروژه‌های یولیسس، «قلمروی سیار» (Kinetic Kingdom) نام دارد که به چگونگی زندگی جوامع خانه‌به‌دوش در آینده می‌پردازد. طبق طرح‌های این شرکت، جوامع مزبور در کاروان‌های خارق‌العاده و چندطبقه ساکن می‌شوند که بیشتر شبیه آپارتمان‌های سیار هستند تا کاروان مسافرتی!

کاروان‌های چندطبقه مجهز به پنجره‌های بزرگی هستند که فضای داخلی را مملو از نور می‌کنند و در عین حال، فضای بیرونی شیک و براقی دارند. این کاروان‌های مسافرتی هر کسی را برای سفر و ماجراجویی وسوسه می‌کنند.

پروژه کاروان‌های چندطبقه به‌دنبال بررسی این موضوع است که چگونه بشر می‌تواند سبک زندگی پایدارتری داشته باشد و با دنیای اطراف ارتباط بیشتری برقرار کند. زندگی پایدار به سبکی از زندگی گفته می‌شود که افراد سعی در کاهش استفاده از منابع طبیعی زمین دارند.

هر کاروان شامل انواع امکانات رفاهی خواهد بود و در نتیجه، مردم این امکان را دارند تا با آسودگی خاطر به زندگی در دل طبیعت بپردازند. در واقع، شرکت یولیسس از مردم نمی‌خواهد که برای تحقق زندگی پایدار و سبز، از رفاه و آسایش اجتناب کنند. کارشناسان این شرکت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به‌دنبال راه‌های خلاقانه‌ای برای ترغیب مردم به‌نوعی از زندگی هستند که هیچ‌گونه وابستگی به خدمات عمومی مانند منابع انرژی (گاز و برق و...) نداشته باشد.

ریکاردو اورتس می‌گوید:

با پذیرش سبک زندگی خانه‌به‌دوشی می‌توانیم راه‌های جدید زندگی را کشف کنیم که هیجان‌انگیز و پایدار هستند؛ همچنین حس ارتباط با دنیای اطراف را تقویت می‌کنند.

پروژه‌هایی مانند قلمروی سیار به‌خوبی جنبه مثبت هوش مصنوعی را برجسته می‌کنند؛ چراکه هوش مصنوعی به طراحان امکان ابداع‌های جدیدی را می‌دهد. حالا اگر کسی بتواند یکی از این کاروان‌ها را طوری طراحی کند که استفاده از آن‌ها در جاده‌ها میسر باشد، زودتر از آنچه تصور می‌کنید، مردم از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

کاروان مسافرتی چند طبقه

نسل جدید کاروان مسافرتی در چندین طبقه

چشم انداز داخل کاروان مسافرتی چند طبقه در شب

کاروانی مسافرتی با طبقات آپارتمانی

کاروان مسافرتی سفیدرنگ به شکل ساختمان چندطبقه

نسل نوین کاروان های مسافرتی

کاروان مسافرتی دوطبقه در شب

کاروان مسافرتی چهار طبقه در شب

کاروان مسافرتی دو طبقه

طراحی آینده نگرانه از کاروان های مسافرتی چند طبقه

کاروان‌های چندطبقه مجهز به تمامی امکانات زندگی هستند و امکان سفر و ماجراجویی در طبیعت را آسان خواهند کرد. دوست دارید، روزی با این کاروان‌ها به سفر بروید و زندگی خانه‌به‌دوشی را تجربه کنید؟ حتما دیدگاه خود را با سایر کاربران کجارو در میان بگذارید.

مشاهده این خبر در سایت مرجع