پیکسل ۷ پرو نمایشگر روشن‌تری نسبت به پیکسل ۶ پرو خواهد داشت

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 270408 1 سال قبل 261

هنوز چند ماهی تا رونمایی از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار گوگل یعنی گوگل پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو مانده، اما مشخصات و جزئیات این گوشی‌ها به صورت تدریجی در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود. در همین راستا و به گفته‌ی جدیدترین شایعات، نمایشگر گوگل پیکسل ۷ پرو گویا قرار است همان رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ گوگل پیکسل ۶ پرو را داشته باشد و از همان نرخ رفرش ریت متغیر ۱۰ تا ۱۲۰ هرتزی گوشی‌های ۲۰۲۱ گوگل بهره ببرد. به گفته‌ی افشاگر این خبر یعنی «میشال رحمان» که آن را در توییتر به اشتراک گذاشته، یک تفاوت بین پنل‌های پیکسل ۶ پرو و پیکسل ۷ پرو در کد منبع موجود در نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل اندروید ۱۳ کشف شده است.

  • نمونه‌‌ی اولیه پیکسل ۷ پرو جزئیات بیشتری از این گوشی را فاش کرد

با توجه به اطلاعات فاش شده از کد منبع نسخه‌ی بتای اندروید ۱۳، گوشی گوگل پیکسل ۷ پرو در حالت دستی ۶۰۰ نیت روشنایی دارد که ۱۰۰ نیت از حداکثر روشنایی در حالت دستی گوشی پیکسل ۶ پرو بیشتر است. در حالت خودکار نیز، حداکثر روشنایی پیکسل ۷ پرو ۱۰۰۰ نیت در مقایسه با ۸۰۰ نیست پیکسل ۶ پرو خواهد بود. پیش‌تر گفته می‌شد که نسل جدید گوشی‌های پرچم‌دار گوگل از همان پنل گوگل پیکسل ۶ بهره خواهند برد، اما بر اساس آنچه که اخیراً منتشر شده، پیکسل ۷ پرو ظاهراً از پنل سامسونگ S6E3HC4 استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد کمی بهتر و پیشرفته‌تر از مدل S6E3HC3 مورد استفاده در پیکسل ۶ پرو باشد. بنابراین این پنل به احتمال زیاد از رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰، مشابه بسیاری از بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار، پشتیبانی می‌کند.

پیکسل 7 پرو

طبق شنیده‌ها، سری پیکسل ۷ همچنین از رزولوشن اصلی ۱۰۸۰p بهره می‌برد که موجب بهینه‌سازی در مصرف باتری خواهد شد. بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند می‌گویند که قادر نیستند تفاوت بین مشاهده‌ی محتوا با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p را از یک دیگر تشخیص دهند، که البته این مقوله برای همه صدق نمی‌کند. بدیهی است که که رزولوشن ۱۴۴۰p تصاویر را کمی واضح‌تر نسبت به ۱۰۸۰p نشان خواهد داد.

ظاهراً غول موتور جست‌وجو می‌خواهد به‌عنوان قلب تپنده‌ی پرچم‌داران جدیدش، از دومین نسل از پردازنده‌ی تنسور استفاده کند که باز هم سامسونگ وظیفه‌ی ساخت آن را برعهده دارد. همچنین مودم ۵G به کار رفته در این تراشه هم ساخت سامسونگ و بوده و اگزینوس مودم ۵۳۰۰ نام خواهد داشت. همچنین گوگل نام رمز چیتا و پنتر را که نوعی از گربه‌سانان درنده هستند برای دو گوشی خود در نظر گرفته که در نوع خود بسیار جالب است.

منابع متعدد حاکی از آن هستند که تراشه‌ی گوگل تنسور از همان چینش هسته ۲+۲+۴ با دو هسته پرمصرف، دو هسته‌ی متوسط و چهار هسته کم‌مصرف استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود که نسل دوم گوگل تنسور تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را پشتیبانی می‌کند. همچنین یک درایور لمسی CS40l26 از شرکت Cirrus Logic و یک تراشه‌ی NFC ساخته شده توسط شرکت STMicroelectronics نیز در این گوشی هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

  • سونی برای رقابت با سامسونگ یک سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی می‌سازد

درباره‌ی مشخصات فنی این گوشی هوشمند باید بگوییم که طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، گوگل پیکسل ۷ پرو از یک نمایشگر ۶٫۷ یا ۶٫۸ اینچی OLED منحنی با رزولوشن QHD پلاس همراه با پشتیبانی از نرخ بازخوانی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، با وجود مشکلات متعددی که در نسخه‌ی فعلی آن گزارش شده، استفاده کند. به نظر می‌رسد پیکسل ۷ پرو ابعادی معادل ۱۶۳ در ۷۶٫۶ در ۸٫۷ میلی‌متر دارد که کمی نازک‌تر و پهن‌تر از پیکسل ۶ پرو است.

پیکسل 7 پرو

تصاویری که گوگل در کنفرانس رویداد توسعه‌ی دهندگان از این گوشی هوشمند به نمایش گذاشت، از اعمال تغییراتی در در نوار دوربین معروف گوگل پیکسل خبر می‌دهند که بدین ترتیب لنز پریسکوپی تله فوتو نوار دوربین روی پنل پشتی گوشی از دو لنز دیگر جدا شده است. این در حالی است که در نسل قبلی این گوشی ما شاهد قرارگیری ۳ لنز به صورت تکی و جدا از هم بودیم. انتظار می‌رود سری جدید گوگل پیکسل ۷ با سیستم‌عامل اندروید ۱۳، به‌روزرسانی نرم‌افزاری سه یا احتمالا چهارساله و امنیتی پنج‌ساله و قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید پاییز امسال راهی بازار شوند.

  • شباهت عجیب آیفون ۱۴ پرو و پیکسل ۷ پرو؛ آیا این اتفاقی است؟

منبع: Phonearena

نوشته پیکسل ۷ پرو نمایشگر روشن‌تری نسبت به پیکسل ۶ پرو خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع