زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 298896 1 سال قبل 481
مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401

داوطلبانی که در کنکور سراسری حضور به عمل آورده و مجاز به ورود به مرحله بعدی هستند، می توانند علاوه بر انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری، در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز شرکت نمایند اما زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه سراسری با دانشگاه آزاد متفاوت است و به تبع آن، زمان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد نیز متفاوت خواهد بود.

داوطلبانی که قصد دارند رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد را انتخاب نمایند، می توانند در مهلت مشخص شده که معمولا 15 الی 20 روز به طول می انجامد، به سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد مراجعه نموده و نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند.

داوطلبان جهت شرکت در فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد می بایست در زمان مقرر به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه مراجعه کنند.

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401

همانطور که می دانید، با ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، اعلام نتایج کنکور نیز در قالب یک کارنامه منتشر می شود. آن دسته از افراد که مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد شده اند، می بایست با دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب و اولویت بندی کد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

داوطلبان جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 می توانند از تاریخ 18 الی 28 مرداد ماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش امور فارغ التحصیلی فرایند انتخاب رشته خود را به انجام برسانند. همچنین لازم به ذکر است که این احتمال وجود دارد، پس از اتمام مهلت تعیین شده بار دیگر تمدید گردد. توجه داشته باشید که احتمال انتخاب رشته ‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد از طریق تکمیل فرم انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته کنکور سراسری نیز وجود دارد. شایان ذکر است، در صورت انتشار اخبار مرتبط در ارتباط با تمدید مهلت نام نویسی، این مقاله بروزرسانی می شود و موارد لازم در اسرع وقت از طریق کانال تلگرام انتخاب رشته ایران مشاوره اطلاع رسانی می گردد.

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401

در سال های گذشته، انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری به صورت جداگانه و در سایت های مرتبط به خود انجام می شد اما به دنبال تغییرات به وجود آمده در چند سال اخیر، انتخاب کد رشته های مربوط به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی در گروه آزمایشی علوم تجربی برای دانشگاه های آزاد، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، به نشانی sanjesh.org نیز انجام می گیرد. پس از مشخص شدن زمان معین برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401، داوطلبان می بایست چینش کد رشته های مورد نظر خود را (به جز 4 رشته مذکور) آغاز نموده و پس از الویت بندی آن ها، مطابق روند زیر فرآیند انتخاب رشته خود را به انجام برسانند.

  • ابتدا به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه کرده و بر روی لینک ثبت نام آن با عنوان “سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401” کلیک نمایید.

اولین مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  • کد ملی (یا کد رهگیری اتباع خارجی) و همچنین کد دسترسی 7 رقمی دانشگاه آزاد را در قسمت های مشخص شده درج نموده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید تا بتوانید وارد پنل شخصی خود شوید. توجه داشته باشید که کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، در انتهای کارنامه اولیه داوطلب درج شده است.

دومین مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  • در ادامه می بایست هزینه انتخاب رشته را جهت نهایی نمودن این فرآیند پرداخت نمایید. با ورود به صفحه جدید و کلیک بر روی گزینه “پرداخت” می بایست از طریق یکی از درگاه های اینترنتی موجود در صفحه، نسبت به انجام این مرحله اقدام کنید. پس از پرداخت هزینه، صفحه مربوط به انتخاب رشته برای شما نمایان خواهد شد که می بایست در این صفحه بر اساس فاکتورهای انتخابی خود به چینش کد رشته ها بپردازید.

بد نیست دانید که یکی از متداول ترین و بهترین راه ها جهت داشتن یک انتخاب رشته خوب استفاده از نرم افزار انتخاب رشته آزاد می باشد که شما را تا حد زیادی در چینش انتخاب هایتان راهنمایی خواهد کرد.

 

سوالات متداول

1- فرآیند انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 چه زمانی شروع می شود؟

فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد از 18 تا 28 مرداد ماه سال جاری انجام خواهد گرفت.

2- انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد چگونه انجام می شود؟

داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد می بایست به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه و مطابق با راهنمای ارائه شده در این مقاله عمل کنند.

3- کد دسترسی به انتخاب رشته داشگاه آزاد را چگونه می توان تهیه کرد؟

کد دسترسی به انتخاب رشته داشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه داوطلب قابل مشاهده می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع