زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 269604 1 سال قبل 337
تاریخ اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی 1401زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401

به دلیل نیاز به مراکز آموزشی متعدد در کشور، تعدادی از دانشگاه ها در بخش غیردولتی تاسیس شدند که از میان آن ها، میتوان به دانشگاه غیرانتفاعی اشاره کرد. افرادی که تمایل دارند در دانشگاه های غیر دولتی به تحصیل بپردازند، نیازی به شرکت در یک آزمون مجزا ندارند. دانشگاه غیر انتفاعی نیز علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری، از داوطلبان به صورت بدون کنکور نیز ثبت نام به عمل می آورد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی به طور معمول هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن ماه انجام می شود.

افرادی که در هر یک از بازه های زمانی مذکور مراحل پذیرش خود را طی نموده اند، دغدغه اطلاع از نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را نیز دارند که در ادامه به شرح جزئیات مربوط به فرآیند اعلام نتایج بدون کنکور این دانشگاه می پردازیم.

نتایج ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور نیمسال اول و دوم دانشگاه غیرانتفاعی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش دانشجویان در بیش از 85 درصد از رشته های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم و یا معدل کل مقطع کاردانی) آن ها صورت می گیرد. با توجه به این که پذیرش بدون کنکور این دانشگاه برای دو نیمسال اول و دوم تحصیلی در بازه های زمانی متفاوتی انجام می گیرد، طبیعتا نتایج آن نیز به طور جداگانه منتشر خواهد شد.

زمان دریافت نتایج بدون کنکور مهر ماه

زمان اعلام نتایج مربوط به هریک از نیمسال های اول و دوم این پذیرش توسط سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اطلاع رسانی می گردد. در حال حاضر تاریخ دقیق مربوط به این فرآیند از سوی این سازمان اعلام نشده است اما با استناد به مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته این دانشگاه، پیش بینی می شود امسال نیز مطابق با روند سال های گذشته در بازه زمانی هفته اول مهر ماه صورت پذیرد.

شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره  به محض انتشار از جدیدترین اخبار در این رابطه مطلع شوید.

زمان دریافت نتایج بدون کنکور بهمن ماه

با توجه به اینکه چند سالی است نتایج پذیرش دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی منتشر می گردد، داوطلبان می بایست در زمان مقرر اقدام به دریافت نتایج خود با مراجعه به سایت اعلام نتایج نمایند. بنا بر آنچه در سال های گذشته انجام گرفت احتمال می رود نتایج این دوره از پذیرش در نمیسال بهمن ماه، نیمه دوم دی ماه 1401 به اطلاع داوطلبان برسد. در صورتی که زمان دقیق این فرآیند مشخص شود، از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401

نتایج داوطلبانی که نسبت به ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401 اعلام علاقه مندی کرده بوند، با توجه به شیوه نام نویسی آن ها مشخص خواهد شد. در سال های گذشته که ثبت نام و انتخاب رشته بی آزمون ترم بهمن به صورت حضوری انجام می شد، نتایج مربوطه نیز از طریق سایت دانشگاه پذیرنده به داوطلبان ابلاغ می گردید.

با توجه به تغییر در نحوه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی بهمن ماه و انجام آن به روش الکترونیکی، می توان گفت که متقاضیان باید از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی به نشانی sanjesh.org پیگیر نتایج این مرحله باشند. مشاهده نتایج در طی مراحل زیر صورت می گیرد.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و انتخاب بخش “سراسری” از منوی رنگی سمت راست صفحه
  • کلیک بر روی لینک فعال “اعلام نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن ماه سال 1401″
  • ورود به صفحه کاربری از طریق درج شماره پرونده، شماره شناسنامه و در نهایت فشردن “مشاهده نتیجه”
  • نکات مهم پذیرفته شدگان

    • داوطلبان پذیرفته شده باید در تاریخ مقرر به انجام اقدامات لازم برای نام نویسی خود بپردازند در غیر این صورت انصراف خود را از پذیرش اعلام کرده اند.
    • پذیرفته شدگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مرحله اولیه درصورت قبولی در این مرحله نیز باید صرفا در رشته محل قبولی جدید به تحصیل بپردازند.
    • پذیرفته شدگان بدون کنکور، نیازی به انصراف از دانشگاه قبولی قبلی خود ندارند و با آن ها مطابق ضوابط پذیرش دانشجویان انتقالی رفتار خواهد شد.
    • برای قبولی های مرحله بدون کنکور، تحویل گرفتن مدارک ثبت نامی از دانشگاه قبلی و ارائه آن به موسسه پذیرنده جدید الزامی می باشد.

     پس از اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401  داوطلبان می توانند درخواست های خود را از طریق سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی به نشانی darkhast.sanjesh.org با سازمان سنجش آموزش کشور در میان گذاشته و نتایج آن را از طریق rahgiri.sanjesh.org پیگیری نمایند. شایان ذکر است که این درخواست ها می بایست به همراه دلایل و مستندات لازم ثبت گردند تا نسبت به آن ها ترتیب اثر داده شود.

     

    سوالات متداول

    1- نتایج پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401 چه زمانی اعلام می گردد؟

    زمان دقیقاین فرآیند از سوی سازمان سنجش کشور اعلام خواهد شد که به محض انتشار از طریق مقاله فوق اطلاع رسانی می گردد.

    2- داوطلبان جهت مشاهده نتایج ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی از چه طریقی باید اقدام نمایند؟

    با توجه به آن که ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی به صورت اینترنتی انجام میشود، نتایج آن نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد.

    3- برای دریافت نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باید به کدام سایت مراجعه نمود؟

    اعلام اسامی پذیرفته شدگان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد.

    سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

    مشاهده این خبر در سایت مرجع