مهلت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 249563 1 سال قبل 758
نحوه نام نویسی آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402مهلت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور هر ساله از میان فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، از طریق برگزاری آزمون اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری پژوهشی و تخصصی می نماید که داوطلبان می بایست جهت تحصیل در مقطع دکتری رشته های گروه علوم پزشکی مراحل آزمون کتبی و مصاحبه را سپری نمایند.

سپس پذیرفته شدگانی که حدنصاب نمره آزمون مرحله کتبی را دریافت کرده اند، در صورت موفقیت در مرحله مصاحبه می توانند بر اساس اولویت بندی خود در هر یک از دانشگاه های روزانه، شهریه پرداز و آزاد تحصیل نمایند. چنانچه متقاضی شرکت در این آزمون هستید، می توانید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در زمان مقرر فرآیند نام نویسی خود را تکمیل کنید که در ادامه مقاله جزئیات مربوطه ذکر شده اند.

احتمال می رود مهلتی مجدد جهت ثبت نام بازماندگان در آزمون دکتری وزارت بهداشت در تاریخ 22 الی 24 اردیبهشت ماه 1401 در نظر گرفته شود.

زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401

همزمان با فعال شدن لینک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir و انتشار دفترچه مربوطه، داوطلبان می توانند پس از کسب اطمینان از احراز شرایط مورد نیاز جهت پرداخت هزینه و تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی در بازه زمانی مشخص اقدام کنند.

از این رو با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سایت مذکور، در خصوص زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401، علاقه مندان در بازه زمانی 15 الی 22 اسفند ماه 1400، نسبت به آغاز فرآیند نام نویسی خود در این آزمون اقدامات لازم را به صورت اینترنتی به انجام رساندند.

شایان ذکر است که احتمال می رود مهلتی مجدد در تاریخ 22 الی 24 اردیبهشت ماه 1401 برای بازماندگان از نام نویسی در این آزمون و یا افرادی که نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود دارند، در نظر گرفته خواهد شد.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401

افرادی که تمایل دارند تحصیلات خود را در مقطع دکتری وزارت بهداشت ادامه دهند، می توانند فرآیند نام نویسی خود را از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور تکمیل نمایند. توصیه می کنیم حتما پیش از انجام هر یک از مراحل زیر، مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را جهت آگاهی از شرایط و مدارک لازم با دقت مورد مطالعه قرار دهید.

  • ابتدا با ورود به پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش به نشانی sanjeshp.ir از منوی سمت راست بر روی گزینه “دکتری تخصصی ph.D – دکتری تخصصی ph.D” کلیک کنید.
  • سپس در این مرحله باید گزینه “ارسال مدارک – ثبت نام جدید” را انتخاب نمایید.
  • اکنون کادر کدملی را تکمیل نموده و سپس دکمه “ادامه” را بفشارید.
  • در این بخش، لینک پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 برای شما نمایان می گردد که کافی است بر روی عبارت “پرداخت الکترونیکی” کلیک کنید تا فرآیند واریز وجه برای شما آغاز شود. (چنانچه متقاضی شرکت در دو رشته امتحانی هستید باید هزینه هر یک را به صورت جداگانه پرداخت نمایید.)
  • در صفحه پیش رو، اطلاعات خواسته شده را در بخش های مورد نظر وارد نموده و گزینه “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” انتخاب کنید.
  • هم اکنون کلید “تایید و پرداخت” را بفشارید و وارد سامانه پرداخت الکترونیکی شوید.
  • در صفحه نمایان شده، اطلاعات حساب بانکی خود را وارد نموده و بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید.
  • پس از واریز وجه مورد درخواست، مجددا به لینک ثبت نام بازگردید و مراحل ثبت نام را ادامه دهید و فرم نام نویسی خود را تکمیل کنید.

متقاضیان بعد از دریافت دفترچه ثبت نام و مطالعه شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 برای شرکت در آزمون، صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی می باشند که باید در فرم ثبت نام نسبت به انتخاب یکی از آن ها اقدام کنند. توجه داشته باشید مطالعه دفترچه ثبت نام که حاوی اطلاعات مفیدی از قبیل میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت، رشته های تحصیلی، لیست دانشگاه ها و… می باشد، می تواند جزئیات دقیق تری در اختیار شما داوطلبان قرار دهد.

 

سوالات متداول

1- فرآیند ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 از چه تاریخی آغاز می شود؟

فرآیند ثبت نام در این آزمون از تاریخ 15 الی 22 اسفندماه 1400 به انجام رسیده است.

2- ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 به چه صورت انجام می گیرد؟

مراحل ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjeshp.ir انجام می پذیرد.

3- آیا امکان مهلت مجدد جهت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 وجود دارد؟

بله، ممکن است مهلت مجددی در تاریخ 22 الی 24 اردیبهشت ماه 1401 در نظر گرفته شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع