ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 132665 2 سال قبل 193
راهنمای نام نویسی کنکور دکتری آزاد 1400ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400

یکی از پرمتقاضی ترین دوره های تحصیلی آموزش عالی در ایران، دوره دکتری است که هدف این دوره تامین و تربیت افرادی خلاق و متخصص در زمینه های مختلف علوم و فناوری برای رفع نیازهای کشور و توسعه دانش موثر می باشد. دانشگاه آزاد همانند دانشگاه سراسری، در جهت تامین نیروی متخصص در مقطع دکتری (Ph.D) دانشجو می پذیرد. آن چه برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع دکتری از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد، سطح علمی دانشگاه و ارائه مدرک معتبر است. کیفیت آموزشی کلاس های دانشگاه آزاد و همچنین ارائه مدرک معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از دلایل محبوبیت دانشگاه آزاد نزد داوطلبان مشتاق به ادامه تحصیل به شمار می رود. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری می بایست از زمان، مدارک و نحوه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد مطلع شوند.

علاقه مندان به شرکت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد می بایست ثبت نام خود را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام دهند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

کنکور دوره دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد بر اساس مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلیاز سال 96 تا کنون، با یکدیگر ادغام شده و فقط یک آزمون برای ورود به این مقطع توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود. علاقه مندان به شرکت در این آزمون می بایست در موعد مقرر با فراهم کردن مدارک ثبت نام آزمون دکتری نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. دوطلبان شرکت در این آزمون می توانند در بازه زمانی 1 الی 8 آذر ماه سال جاری با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به نام نویسی و تکمیل فرم تقاضانامه خود اقدام نمایند.

البته سازمان سنجش، معمولا برای ارائه تسهیلات به داوطلبانی که از فرآیند نام نویسی جا مانده اند، زمانی تحت عنوان مهلت مجدد ثبت نام آزمون دکتری در نظر خواهد گرفت. شما عزیزان می توانید برای اطلاع به موقع از آخرین اخبا مرتبط در این زمینه، در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره عضو شوید.

راهنمای ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که شما برای ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری مستلزم پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری و خرید کارت اعتباری ثبت نام هستید. برای انجام این امر، مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید.

  • در ابتدا به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و از منوی تعبیه شده در قسمت راست سایت، بر روی گزینه “دکتری تخصصی” کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام آزمون دکتری

  • با ورود به صفحه جدید، عبارت “ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال 1401” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون دکتری 1401

  • اینک از سمت راست صفحه، گزینه “خرید کارت” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون دکتری 1401

  • در این قسمت باید بر روی عبارت “سریال ثبت نام دکتری 1401 و (+ هزینه پیامک های اطلاع رسانی)” کلیک کنید و سپس گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون دکتری 1401

  • اکنون شما وارد صفحه پرداخت الکترونیکی بانک شده اید که باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نموده و مبلغ مشخص شده را پرداخت نمایید.
  • اطلاعات مورد نظر را در کادر های مربوطه وارد نمایید رو سپس عبارت “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام آزمون دکتری 1401

  • سپس تیک گزینه “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” را فعال کنید و بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت”، کلیک نمایید.

مرحله ششم ثبت نام آزمون دکتری 99

  • در این صفحه، اطلاعات کارت بانکی جهت پرداخت هزینه و دریافت شماره سریال 12 رقمی ثبت نام، الزامی می باشد.

مرحله هفتم ثبت نام آزمون دکتری 99

  • “شماره سریال 12 رقمی” که در هنگام خرید کارت اعتباری ثبت نام، دریافت نمودید و “عبارت امنیتی” موجود در صفحه را در کادر های مربوطه وارد نمایید و در آخر دکمه “تایید” را بفشارید.

مرحله نهم ثبت نام آزمون دکتری 99

  • عکس داوطلبی خود را بارگذاری نمایید و اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام را تکمیل نمایید.
  • بعد از وارد نمودن تمامی اطلاعات خواسته شده و فشردن گزینه “ثبت”، شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام را دریافت نمایید.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

با توجه به این که سازمان سنجش آموزش کشور مجری برگزاری آزمون دوره دکتری می باشد به همین دلیل فرآیند ثبت نام این آزمون از طریق سایت رسمی سازمان سنجش انجام می گیرد. داوطلبانی که قصد دارند نسبت به نام نویسی آزمون دکتری اقدام نمایند، ابتدا می بایست دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد را دریافت کرده و به دقت آن را بررسی نمایند تا از تمام شرایط و ضوابط شرکت در آزمون مطلع شوند. علاوه بر ماجعه به سایت sanjesh.org می توانید این فایل را از طریق لینک موجود در جدول زیر نیز دریافت نمایید.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1400
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1400

(جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

داوطلبانی که علاقه دارند تا تحصیلات خود را از سال 1401 در مقطع دکتری آغاز نمایند، در صورت احراز کلیه شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1401 می توانند، نسبت به نام نویسی خود در این آزمون اقدام نمایند. شرایط عمومی و اختصاصی آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری به شرح زیر می باشد.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا دیگر ادیان که در قانون اساسی آمده است
  • انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات (اقلیت های دینی از این شرط مستثنی هستند.)
  • نداشتن دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سابقه عضویت در احزاب غیرقانونی و گروه های فراماسونری
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • درطول تحصیل یا زمان اشتغال، مرتکب اعمال غیراخلاقی نشده باشند

شرایط اختصاصی

  • صرف فارغ التحصیل یا دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند.
  • آن دسته از داوطلبانی که در حال تحصیل در دوره های غیر روزانه دکتری (برای داوطلبان آقا مشروط به عدم وجود هر گونه مشکل از نظر نظام وظیفه) هستند، می توانند بدون انصراف از تحصیل نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. البته در صورت قبولی نهایی، پذیرفته شدگان می بایست از دانشگاه محل تحصیل قبل خود انصراف داده و مدارک آن را به دانشگاه محل پذیرش تحویل دهند.
  • داوطلبانی که دارای معدل کمتر از 14 می باشند، حق ثبت نام آزمون دکتری 1401 را ندارند.
  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه دانشگاه ها در آزمون دکتری سال 1400 می توانند در آزمون دکتری سال 1401 نیز شرکت کنند.
  • دانشجویان و همچنین فارغ التحصیلان رشته های پزشکی می بایست از لحاظ طرح تعهد خدمت، منعی برای نام نویسی نداشته باشند.
  • هر یک از متقاضیان بایستی در رشته ای متناسب با رشته تحصیلی خود در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
  • پذیرفته شدگان آزمون دکتری سال 1401 ملزم به سپردن تعهد خدمت برابر طول مدت تحصیل خود می باشند
  • فضلا و طلاب حوزه های علمیه، در صورتی که مدرک آن ها توسط یکی از حوزه های علمیه قم یا خراسان صادر شده و دوره سطح 3 خود را نیز پشت سر گذاشته باشند، تنه در صورتی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1401 فارغ التحصیل شوند، می توانند در یکی از کد رشته محل های مربوط به علوم انسانی در آزمون دکتری شرکت نمایند.
  • فارغ التحصیلان لازم ست معدل دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای خود را در فرم تقاضانامه اینترنتی به ثبت برسانند اما هر یک از متقاضیان در صورتی که حداکثر تا روز 30 بهمن و یا 31 شهریور 1401 فارغ التحصیل می شوند، بایستی میانگین نمرات خود را هنگام تمکیل فرم در سامانه وارد نمایند.
  • داوطلبانی که دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند و یا حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 1400 فارغ التحصیل می شوند، در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1401 می بایست معدل فارغ التحصیلی خود را در سایت سازمان سنجش ثبت نمایند.

مدارک لازم برای شرکت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

مدارک ثبت نام آزمون دکتری که داوطلبان می بایست برای نام نویسی در دسترس داسته باشند، به شرح زیر است.

  • داوطلبان می بایست یک قطعه عکس رنگی با زمینه سفید 4*3 یا 6*4 تمام رخ، با فرمت jpg و حداکثر حجم 70 کیلو بایت را اسکن نمایند. (عکس بانوان حتما با حجاب کامل باشد.)
  • همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه
  • تکمیل فرم معدل برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای (فارغ التحصیلان دوره ارشد یا دکتری حرفه ای الزامی به پرکردن فرم معدل ندارند).
  • داوطلبان با شرایط خاص (کم بینا یا نابینا، کم شنوا یا ناشنوا، معلول جسمی) باید فرم مخصوص به وضعیت خود را از مرکز بهزیستی استان مربوطه دریافت و اقدامات ذکر شده در دفترچه ثبت نام را انجام دهند.

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 در چه تاریخی است؟

این فرآیند در باه زمانی 1 الی 8 آذر ماه سال جاری انجام می شود.

2- ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد از چه طریقی انجام می گردد؟

جهت انجام این امر می بایست به سایت سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید.

3- آیا پذیرفته شدگان دوه روزانه دکتری 1400، مجز به ثبت نام در آزمون سال 1401 می باشند؟

بله، مطابق با مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مذکور، این دسته از داوطلبان منعی برای ثبت نام ندارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع