۵ نشانه؛ آیا فرآیند کف سازی قیمت بیت‌کوین به پایان خود نزدیک می‌شود؟

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 378371 1 سال قبل 184

تجزیه و تحلیل داده‌های زنجیره‌ بیت‌کوین توسط تحلیلگر موسسه Capriole نشان می‌دهد احتمالا پس از ماه دسامبر (اوایل دی‌ماه) فرآیند کف سازی قیمت بیت کوین در محدود احتمالی ۱۶۶۰۰ تا ۱۶۹۵۰ دلار به پایان می‌رسد.

تحلیلگران با بررسی داده‌های زنجیره بیت کوین، به ۵ نشانه اشاره می‌کنند که نشانه کف‌سازی قیمت بیت کوین است و به نظر می‌رسد پادشاه رمزارزها مراحل پایانی کف قیمت خود را سپری می‌کند. حال سوال مهم این است: آیا واقعا زمستان کریپتو به پایان خود نزدیک می‌شود؟ آیا واقعا زمان خرید فرارسیده است؟

تجزیه و تحلیل زنجیره ای دلایل قانع کننده ای را ارائه می دهد که چرا قیمت بیت کوین می تواند در مراحل پایانی یک فرآیند کف باشد.

وضعیت بازار کریپتو بعد از گردبادهای پی‌در‌پی

براساس آخرین گزارش « چارلز ادواردز» تحلیلگر صندوق سرمایه‌گذاری Capriole، برخی معیارهای قیمت روی زنجیره بیت کوین نشان می‌دهد، قیمت بیت کوین در ماه دسامبر به پایین‌ترین حد خود می‌رسد. احتمالا این کف قیمتی بین ۱۶۶۰۰ تا ۱۶۹۵۰ دلار خواهد بود. در این مطلب به ۵ دلیل برای مطرح کردن چنین سناریویی می‌پردازیم.

۱- سیگنال خرید مربوط به نوارهای SLRV

تحلیلگران بازار با استفاده از نوارهای SLRV معمولاً روندهای مثبت و منفی بازار را شناسایی می‌کنند. این نوارها نمودار میانگین متحرک ۳۰ روزه و ۱۲۰ روزه را نسبت SLRV را نشان می‌دهد.

به گفته چارلز ادواردز، نوارهای SLRV از استراتژی hodl بیت کوین بهتر عمل می‌کنند، و وی آن را به عنوان یک شاخص قوی در قیمت بیت کوین مورد توجه قرار می‌دهد.

در حالی که نوارهای SLRV در طول سال ۲۰۲۲نزولی بوده‌اند، اما اکنون صعودی شدن بازار خبر می‌دهند و به گفته این تحلیلگر، نشانه‌ای از به کف رسیدن قیمت بیت‌کوین است.

۲- کاهش قیمت بیت کوین به زیر قیمت جهانی برق

بسیاری از ماینرهای بیت کوین در حال حاضر با ضرر کار می‌کنند و این پدیده‌ای نادر در تاریخ بیت کوین نیست. هزینه برق مصرفی یکی از فاکتورهای تأثیرگذار روی قیمت بیت کوین است. از لحاظ تاریخی تنها چهار بار بیت کوین زیر قیمت برق معامله شده است.

۳- رکورد فروش بیت کوین توسط ماینرها

فروش بیت کوین توسط ماینرها به اوج خود رسیده است. ماینرها همچنان با هزینه‌های تولید بالاتر از قیمت لحظه‌ای بیت کوین، دچار ضرر و زیان شده‌اند. این وضعیت آنها را وادار می‌کند تا بیت کوین‌های خود را بفروشند.

۴- تسلیم ماینرها با مشاهده اندیکاتور نوار هش بیت کوین

نوار هش بیت کوین (Hash Ribbons) نشان می‌دهد ماینرها تسلیم شده‌اند. در چنین شرایطی ماینرها برای پوشش هزینه‌ها، بیت کوین‌های خود را می‌فروشند.

طبق گفته سرمایه‌گذاری Capriole، قبل از اینکه نرخ هش شروع به بهبود پیدا کند، قیمت کف تشکیل می‌شود.

۵- کاهش تاریخی قیمت بیت کوین و هولد بی‌سابقه

یکی از معیارهای مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین، ردیابی سود و زیان خالص غیر واقعی دارنده (NUPL) است. در طول تاریخ بیت کوین، معیار NUPL تنها در چهار مورد چنین نزولی بزرگی را نشان داده است.

مشاهده این خبر در سایت مرجع