مدیر سونی: پیشی گرفتن کیفیت تصاویر لنز گوشی از دوربین های SLR در آینده

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 261524 1 سال قبل 658

عکاسی و فیلم‌برداری با گوشی در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است و بیشتر کاربران این دستگاه‌ها به گوشی‌های خود برای گرفتن عکس‌های مهم و خانوادگی اعتماد می‌کنند، اما ادعای جدید سونی مبنی بر پیشی گرفتن لنز های گوشی از دوربین های حرفه‌ای و اختصاصی SLR اگر صحیح باشد احتمالا دوره‌ای نوین را برای گوشی‌های هوشمند رقم خواهد زد.

  • تماشا کنید: انتخاب بهترین دوربین گوشی سال 2021 و نتایج آن

یکی از مسئولان ارشد سونی که موقعیت خوبی برای تخمین چشم‌انداز بازار گوشی و آینده اسمارت فون دارد مدیرعامل شرکت Sony Semiconductor Solutions، فردی به نام Terushi Shimizu است. این مدیراجرایی تیمی را اداره می‌کند که تامین کننده‌ی اولیه سنسورهای عکاسی برای گوشی‌های هوشمند است و در همین راستا این فرد از جایگاهی ویژه برای بهره‌مندی از دیدگاهی منحصر به فرد در این صنعت برخوردار است.

طبق گزارش منتشر شده از Nikkei Japan، شیمیزو اعلام کرده که “کیفیت تصاویر ثابت گرفته شده با گوشی‌های هوشمند تا چند سال آینده از دوربین‌های SLR فراتر خواهد رفت.” یک دوربین اختصاصی SLR (رفلکس تک لنز) از ترکیبی از آینه و منشور استفاده می‌کند، بنابراین تصویری که در Viewfinder دوربین دیده می‌شود همان تصویری واقعی است که قرار است عکاس آن را ثبت کند.

پیشی گرفتن لنز گوشی از دوربین SLR

دوربین‌های DSLR نسخه دیجیتال تکنولوژی SLR است که از سنسور تصویری دیجیتال نیز در آن‌ها استفاده می‌شود. با این حال باید در نظر داشت به دلیل استفاده از مواد و تکنولوژی‌های بیشتر در دوربین‌های حرفه‌ای‌تر، ابعاد و وزن آن‌ها نیز افزایش می‌یابد اما ظاهرا سونی انتظار دارد تا در سال 2024 کیفیت تصاویر دوربین‌ها با وجود پیچیدگی های موجود ارتقا باید.

یکی از دلایل بهبود احتمالی کیفیت دوربین‌های گوشی افزایش سایز سنسور تصویری به بیش از یک اینچ است و در این سایز، سنسور می‌تواند دیتای بیشتری را ثبت کند. سونی همچنین موفق به توسعه ساختار جدیدی شده که هر پیکسل را در معرض نور دوبرابری قرار می‌دهد تا Dynamic Range بیشتری ایجاد کند و در عین حال نویز تصویر را در نور کم کاهش دهد.

روند پیشی گرفتن لنز گوشی از دوربین SLR اگر به وقوع بپیوندد با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین انجام خواهد گرفت و در چند سال گذشته این تکنولوژی‌های نوین در دریافت بهتر و بیشتر نور توسط لنز گوشی فعال بوده‌اند. باید در چند سال آینده دید که آیا کیفیت تصاویر گوشی‌های هوشمند از دوربین های SLR پیشی خواهد گرفت یا خیر.

  • چگونه سرعت MIUI را بالا ببریم: سریعتر کردن گوشی های شیائومی ارزان قیمت
  • افشای مشخصات گوشی اکسپریا 5 IV سونی: 12 گیگابایت رم و بدنه کامپکت
  • کدامیک از گوشی های آیفون آپدیت iOS 16 را دریافت نمی کنند؟
مشاهده این خبر در سایت مرجع