5 نکته مهم برای یادگیری آسان ایتالیایی

منبع :  اساتیدآنلاین دسته بندی : کد خبر : 189147 2 سال قبل 578

آیا یادگیری زبان ایتالیایی برای شما سخت به نظر می رسد؟ شاید شما فقط به یک سری نکته مهم نیاز دارید تا به موفقیت شما کمک کند. در اینجا 5 نکته بسیار ویژه برای یادگیری ایتالیایی، از زبان یک زبان شناس و کسی که ایتالیایی زبان مادری اش است آورده شده است!

شاید از خود بپرسید: آیا یادگیری ایتالیایی مثل یک پیاده روی در پارک است یا یک چالش دو درالمپیک؟ حقیقتاً، ایتالیایی نه ذاتاً آسان است و نه دشوار. برای بسیاری از زبان آموزان، یادگیری زبان ایتالیایی در حالتی که کمی دانش فرانسوی یا اسپانیایی داشتند، تجربه آسان‌تری بوده است. به این دلیل که این زبان‌ها همه به خانواده زبان‌های رومی تعلق دارند، به این معنی که هم در ساختار واژگان و هم در ساختار دستور زبان شباهت‌هایی دارند. با این وجود، یادگیری زبان ایتالیایی چه برای شما آسان باشد و چه سخت، احتمالاً می توانید از نکاتی زیر برای یادگیری آسان تر ایتالیایی استفاده کنید.

بدون توجه به میزان دانش قبلی از زبان ایتالیایی، باید روی آنچه که برای شما آسان است و با انگیزه های شما برای یادگیری این زبان مطابقت دارد تمرکز کنید. در اینجا پنج نکته خاص برای یادگیری ایتالیایی آورده شده است تا سفر یادگیری شما آسان تر شود!

5 نکته عالی برای یادگیری ایتالیایی

5  نکته مهم برای یادگیری آسان ایتالیایی

کلمات هم ریشه را بیابید (و از فرانسوی ها و انگلیسی ها تشکر کنید)

قبلاً اشاره کرده‌ایم که یادگیری زبان ایتالیایی با دانش قبلی فرانسوی آسان‌تر است. اما می دانستید که دانش قبلی زبان انگلیسی نیز در یادگیری ایتالیایی بسیار راه‌ گشا است؟ شاید شنیده باشید که انگلیسی یک زبان از خانواده  آلمانی است (با زبان آلمانی، هلندی، سوئدی، نروژی و دانمارکی پیوندهای زبانی مشترک دارد)، اما بیش از 30 درصد از کلمات انگلیسی ریشه فرانسوی دارند. سه قرن حضور نورمن ها در خاک بریتانیا، به ویژه در مورد زبان، بدون تاثیر محو نشد. به همین دلیل، در صورتی که از زبان انگلیسی دانش نسبی داشته باشید در درک کلمات ایتالیایی مانند castello، architettura، caramello، autore و غیره نباید مشکلی داشته باشید.

اما فقط این تأثیر فرانسوی و انگلیسی نیست که به شما در رمزگشایی زبان ایتالیایی کمک می کند. بیایید حضور لاتین در بریتانیا را فراموش نکنیم، که رومی ها برای اولین بار با ورود به جزیره در قرن اول پیش از میلاد و بار دیگر با تأثیرات فرهنگی رنسانس را معرفی کردند. به دلیل این سابقه تاریخی، می‌توانید کلماتی مانند centro، memoria و energia را حتی قبل از شروع اولین درس ایتالیایی خود درک کنید!

قانون در اینجا یافتن ریشه های مشترک کلمات بین ایتالیایی و انگلیسی است. به آنها اعتماد کنید و آنها را به دایره لغات خود اضافه کنید. این کار هم آسان است و هم بسیار بسیار سازنده خواهد بود.

افعال بی قاعده را دوست داشته باشید

این خبر بدی است که هیچ زبان آموزی نمی خواهد بشنود: رایج ترین افعال ایتالیایی تقریباً همگی بدون قاعده هستند. افعال کمکی essere  (بودن)، avere(داشتن)، افعال معین potere (توانستن)، volere (خواستن)،  dovere (باید) و همچنین افعال رایج  andare(رفتن)، dire (گفتن) و fare (انجام دادن یا ساختن) همه نامنظم هستند.

5  نکته مهم برای یادگیری آسان ایتالیایی

اما آیا واقعاً این خبر بد است؟ اصلاً! صرف این افعال را مانند واژگان جدید یاد بگیرید – با تمرین روزانه. حتی 15 دقیقه در روز نیز کافی است. ریتمی را پیدا کنید که بتوانید آن را صرف در صیغه های مختلف بکار ببرید، آن را با صدای بلند تکرار کنید، گویی یک مانترا است، و سپس کار حفظ را با آن پیش ببرید. همچنین یک خبر خوب برای کسانی که این چالش مراقبه را می پذیرند وجود دارد: ضمایر فاعلی (من، تو، او، او، ما…) تقریباً هرگز در ایتالیایی استفاده نمی شود. هنگامی که رایج ترین افعال را بشناسید، می توانید در بسیاری از موقعیت ها از آنها استفاده کنید.

راز تلفظ صحیح در زبان ایتالیایی

این یکی از ساده ترین نکات یادگیری ایتالیایی است: ایتالیایی همانطور صحبت می شود که نوشته می شود. شما می توانید باتوجه به زبان مادری خود یا زبان انگلیسی و فرانسوی اهمیت این نعمت را به خوبی درک کنید.

در مورد ایتالیایی این جریان کاملا متفاوت است. هر حرفی تلفظ خاصی دارد و این تلفظ هیچ گاه تغییر نمی کند. به عنوان مثال، حرف A همیشه مانند A در “bar” تلفظ می شود. تنها استثنا این است که تلفظ برخی از حروف باتوجه به حرف بعدی آنها تغییر می کند. برای مثال، حرف G بر اساس حروف صدادار کنار آن دو تلفظ متفاوت دارد. مثل G در goat، زمانی که با حروف A,O یا U همراه می شود. یا تلفظ نرم تر آن در کلماتی مثل gentle، زمانی که با حروف E یا I همراه می‌شود.

R همیشه به وضوح تلفظ می شود، اما همیشه نباید روی آن تشدید شود. مدل های زیادی برای تلفظ R ایتالیایی وجود دارد (بیش از 10 روش)، بنابراین اگر در ابتدای راه نتوانستید آن ها را به خوبی تلفظ کنید، نگران نشوید و برعکس اگر فکر می کنید برای شما خیلی آسان است سعی کنید این جمله را بگویید:

trentatré trentini entrarono a Trento tutti e trentatré trotterellando

حال متوجه شدبد که چقدر تفاوت در تلفظ وجود دارد؟

دستورهای گرامری ای که در زبان انگلیسی وجود ندارند

دستورهای گرامری ای که در زبان انگلیسی وجود ندارند

رودررویی با عناوینی که در زبان مادری ما وجود ندارند، در ابتدا کمی ترسناک به نظر می رسد. اما اگر آنها را آهسته و پیوسته دنبال کنید متوجه می شوید ساده تر از آن چیزی هستند  که به نظر می رسد. بیایید با جنسیت شروع کنیم. بسیاری از اسم‌ها در ایتالیایی به -a یا -o ختم می‌شوند، که به این معنی است که آنها به ترتیب مؤنث یا مذکر هستند (به جز چند استثنا). اسم هایی که به -e ختم می شوند می توانند مؤنث یا مذکر باشند، برای این اسم ها نیز یک ترفند وجود دارد، تمامی اسم هایی که به -zione ختم می شوند همیشه مؤنث هستند. آخرین توصیه ای که می توانیم در مورد جنسیت اسامی در گرامر ایتالیایی ارائه کنیم این است که صفات به همان حروفی ختم می شوند که اسم همراه آن ها ختم شده است.

حالا بیایید به حروف اضافه نگاه کنیم. در حوزه حروف اضافه یا آرتیکل‌ها، ایتالیایی 7-1 در برابر انگلیسی پیروز می شود (زبان انگلیسی فقط یک the ساده دارد.). ترجمه «The» به 7 روش مختلف در ایتالیایی ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما با دانستن قوانینی که استفاده از آنها را آسان می کند، دیگر جای نگرانی وجود ندارد. به عنوان مثال، la حرف اضافه برای همه اسم های مؤنث به جز اسم هایی است که با حروف صدا دار شروع می شوند. این کلمات فقط از l استفاده می کنند. در ضمن از le برای اسامی جمع مؤنث استفاده می شود. حروف اضافه مذکر نیز قوانین مشابهی دارند، که با مطالعه بیشتر آن ها را فراخواهید گرفت.

انگیزه خود را فراموش نکنید

مهم است که به خاطر داشته باشید که چرا یادگیری زبان ایتالیایی را آغاز کردید. واضح است که این یک نکته بسیار کلی است که برای یادگیری ایتالیایی یا هر زبان دیگری معتبر است. خواه رؤیای شما چوپانی کردن برای گوسفندانی باشد که در دامنه های آلپ ایتالیا در حال چرا هستند، یا اینکه سفیر بعدی در ایتالیا شوید، یا فقط می خواهید یک دوره آشپزی ایتالیایی بگذرانید: روی هدف خود تمرکز کنید.

بر روی کلماتی که به شما در صحبت کردن درباره موضوعات مورد علاقه تان کمک می کنند تمرکز کنید. از همان ابتدا صحبت کردن را شروع کنید، سعی کنید کسی را پیدا کنید که بتوانید با او به زبان ایتالیایی صحبت کنید. کتاب بخوانید، تلویزیون و فیلم تماشا کنید و هرگز دست از تلاش برای رسیدن به هدف خود برندارید.

نوشته 5 نکته مهم برای یادگیری آسان ایتالیایی اولین بار در اساتید آنلاین. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع