BMW های جدید بدون Android Auto و Apple CarPlay عرضه خواهند شد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 238267 2 سال قبل 300

بر اساس گزارشی که از وبسایت Automotive News Europe (از طریق 9to5Google) متنشر شده است، BMW پس از تغییر تامین کنندگان تراشه‌های مورد نیاز خود و البته تاخیر در رسیدن تراشه‌های از پیش سفارش داده شده، برخی از وسایل نقلیه جدید خود را بدون پشتیبانی از Android Auto و Apple CarPlay به سمت مقاصد آمریکا و اروپا ارسال می‌کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، تراشه‌های تامین‌ کننده جدید هنوز با دو سرویس مذکور سازگار نیستند و برای کارکردن نرم‌افزار به به‌روزرسانی نیاز دارند. اما در هر صورت خبر جالبی بود که BMW های جدید بدون Android Auto و Apple CarPlay عرضه خواهند شد.

BMW های جدید بدون Android Auto و Apple CarPlay

حتما خاطرتان هست که از تقریبا 2 سال گذشته و همزمان شدن با همه گیری ویروس منحوس کرونا در جهان، مشکلات متعددی در عرضه و پخش محصولات تکنولوژیک در دنیا به وجود آمده است که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها بحران کمبود تراشه است. شرکت BMW در بیانیه‌ای ایمیلی به وبسایت Automotive News Europe گفت:

تراشه‌های ساخته شده در این خودروها در چهار ماه اول سال جاری به نرم افزار به روز شده نیاز دارند تا کاملاً قابل استفاده و کاربردی باشند و قابلیت Apple CarPlay/Android Auto و Wi-Fi را ارائه دهند.

اما این تمام ماجرا نیست و شاید خبرهای خوبی هم در راه باشند. رانندگان ممکن است برای دریافت پشتیبانی Apple CarPlay و Android Auto نیازی به صبر بیش از حد نداشته باشند. شرکت BMW به Automotive News Europe گفت که قصد دارد یک به‌روزرسانی (OTA) را ارائه کند تا این عملکرد را «حداکثر تا پایان ژوئن» در دسترس قرار دهد. هر چند که شرکت ب ام و مشخص نکرد که کدام مدل خودروها از این آپدیت پشتیبانی می‌کنند و تحت تاثیر قرار می‌گیرند اما گفته که خودروهایی که در کد تولیدشان «6P1» دارند، با Android Auto یا Apple CarPlay عرضه نمی‌شوند. مشخص نیست که آیا فقط مناطق جغرافیایی خاصی تحت تأثیر این مشکل قرار می‌گیرند یا خیر . در همین راستا وبسایت – Automotive News Europe می‌گوید رانندگان از ایالات متحده، بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه گزارش داده‌اند که وسایل نقلیه جدید خود را بدون هیچ کدام از عملکردهای یاد شده دریافت کرده‌اند.

 BMW های جدید بدون Android Auto و Apple CarPlay عرضه خواهند شد

جالب است بدانید که این پروژه اولین قربانی بی ام و به دلیل بحران کمبود تراشه نیست. نوامبر گذشته، شرکت بزرگ BMW تایید کرد که ارسال برخی از وسایل نقلیه جدید خود را بدون صفحه نمایش لمسی و ویژگی دستیار پشتیبان متوقف کرده و در ازای آن 500 دلار از مبلغ پرداخت شده را به رانندگان آسیب دیده برگردانده است. سایر شرکت‌های خودروسازی (مانند جنرال موتورز) نیز به شدت تحت تاثیر کمبود تراشه در جهان قرار گرفتند. جنرال موتورز شارژ بی‌سیم را از طیف وسیعی از وسایل نقلیه حذف کرد، ماژول مدیریت سوخت را از برخی از کامیون‌های خود حذف کرد و ویژگی Super Cruise بدون راننده را در کادیلاک اسکالید 2022 کاهش داد. اخیراً، شرکت فورد نیز شروع به ارسال و فروش موقت شاسی بلندهای اکسپلورر بدون کنترل گرمایش و تهویه مطبوع عقب کرده است.

پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، پیش‌بینی می‌کند که کمبود تراشه، که مجموعه‌ای از صنایع را به روش‌های مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد، ممکن است تا سال 2024 ادامه یابد. پس می‌بینید که موضوع تراشه‌ها می‌تواند چه تاثیری در تجارت بین‌الملل داشته باشد و همه‌ی کسب و کارها را تحت تاثیر قرار دهد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع