آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه از زبان وزیر ارتباطات

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 590805 1 هفته قبل 83

عیسی زارع‌پور با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باتوجه به اینکه این دوره هم مثل دوره گذشته احراز هویت و استعلامات به شکل برخط انجام و در هشت حوزه انتخابیه هم انتخابات به شکل کاملاً الکترونیک رخ می‌دهد، نقش ارتباطات مهم است.

خبر مرتبط
 هیچگونه آثار تبلیغاتی نباید در محل شعب اخذ رأی وجود داشته باشد
ستاد انتخابات کشور: هیچگونه آثار تبلیغاتی نباید در محل شعب اخذ رأی وجود داشته باشد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعب اخذ رأی و اطراف آن وجود داشته باشد.



وی افزود: با گذشت ۸۰ دقیقه از انتخابات آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه دریافت کردم ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها تا این ساعت بیش از یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده و نشان می‌دهد زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای انتخابات فراهم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در دوره گذشته انتخابات، ما در همه شعب ثابت و سیار ۹۹.۸ درصد پوشش داشتیم که اتفاق بسیار بزرگی است. در شهر و روستا و دورافتاده‌ترین نقاط کشور دسترسی به شبکه ارتباطی وجود داشت. ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شد.

خبر مرتبط
اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور/با چه مدارک هویتی می‌توان رای داد؟
اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور/با چه مدارک هویتی می‌توان رای داد؟

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۴ اعلام کرد که فرآیند اخذ رای از رای دهندگان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس بار ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام می شود.



زارع‌پور تاکید کرد: مشکل پوشش ارتباطی در ۲۲ حوزه‌ انتخابیه نداریم. برای رسیدن به این نقطه هم کارهای بسیاری انجام دادیم و در دو سال و نیم گذشته بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و در کنارش بیش از ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار که در مجموع ۱۰ هزار روستا را شامل می‌شود به شبکه ارتباطات متصل کردیم.

وی افزود: برای پایداری ارتباطات هم برنامه‌های متعدد در نظر گرفته شده، از بررسی وضعیت باتری‌های سایتهای ارتباطی و همراه گرفته تا راه‌اندازی مسیرهای پشتیبان برای شهرهایی که فاقد آن بودند. مابقی شهرها را هم در این زمینه تجهیز می‌کنیم.
مشاهده این خبر در سایت مرجع