آرسنال – چلسی؛ از دربی تا قهرمانی؟/ توپچی‌ها با تفنگ پُر می‌آیند!

منبع :  خبر ورزشی دسته بندی : ورزش کد خبر : 589120 1 هفته قبل 101

دیداری معوقه و حساس از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه استمفوردبریج آغاز خواهد شد. آرسنال مدعی قهرمانی میزبان چلسی یکی از تیم‌های ناکامِ بیگ‌سیکس خواهد رفت.

آرسنال؛ امید باقی‌ست

بازی معوقه منچسترسیتی باعث شد تا آرسنال باز هم طعم صدرنشینی را بچشد، آما مسیر فوق‌العاده سختی پیش‌روی شاگردان میکل آرتتاست. این تیم بعد از مصاف با چلسی با تاتنهام و منچستریونایتد هم باید مصاف بدهد و احتمال این که امتیاز از دست بدهند زیاد است. با این حال آرتتا و شاگردانش ناامید نیستند که طلسم دو دهه‌ای را بشکنند. اما ابتدا برای امیدوار باقی ماندن باید دربی لندن را فتح کنند. آرسنال آماده این روزها شانس خوبی دارد تا چلسی را شکست دهد.

چلسی؛ دلخوشی‌های پایان فصل

مائوریسیو پوچتینو می‌خواهد زودتر این فصل کابوس‌وار به پایان برسد. چلسی وضعیت خوبی نداشته تنها هدفش این است که در جدول تک‌رقمی باقی بماند. شاید تنها دلخوشی هواداران چلسی کسب نتایج خوب در دیدارهای بزرگ مثل همین بازی با آرسنال و ۲ هفته دیگر در دربی دیگری در لندن مقابل تاتنهام باشد. فراموش نکنید چلسی که اخیراً شانس فینالیست شدن در جام‌حذفی را هم از دست داده، در فصل جاری همیشه با مشکل مصدومیت طولانی‌مدت ستاره‌هایش درگیر بوده است.

آخرین بازی
۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ چلسی و آرسنال در ورزشگاه استمفوردبریج به تساوی ۲-۲ رسیدند. در آن دیدار که در دور رفت رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد، پالمر و مودریک برای چلسی و رایس و تروسار برای آرسنال گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۰۸) نبرد آرسنال و چلسی قدمتی ۱۱۷ ساله دارد. در ۲۰۸ دیدار بین این دو تیم، آرسنال ۸۲ برد کسب کرده، چلسی به ۶۶ برد رسیده و ۶۰ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۶۳) در ۶۳ رویارویی بین این دو تیم لندنی، آرسنال ۲۵ برد و چلسی ۲۰ برد کسب کرده‌اند. ۱۸ بازی بین این دو تیم هم برنده نداشته است.
۳) پس از ۳ برد متوالی در دیدارهای لیگ برتری، آرسنال سرانجام در دیدار رفت فصل جاری مقابل چلسی متوقف شد. به طور کلی در ۸ بازی آخر لیگ برتری آرسنال فقط یک مرتبه به چلسی باخته و ۶ بازی را هم برده است.
۲) آرسنال این فصل ۲ مرتبه در خانه شکست خورده که هردو با نتایج مشابه ۲-۰ بوده است. اولی را وستهام برد و دومی را استون‌ویلا در آخرین بازی خانگی توپچی‌ها.
۵) چلسی خارج‌ازخانه تیم ضعیفی بوده است. آبی‌های لندن در ۱۵ بازی بیرون از استمفوردبریج فقط ۵ برد داشته‌اند. ۶ بازی را هم باخته‌اند.

مصدومان و محرومان
یورین تیمبر تنها مصدوم آرسنال در این بازی است که تا پایان فصل هم نمی‌رسد. وسلی فوفانا، ریس جیمز، رومئو لاویا، کریستوفر انکونکو، لوی کولویل و لسلی اوگوچوکوو مصدومان چلسی هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
رایا، وایت، سالیبا، گابریل، کیویور، اودگارد، جورجینیو، رایس، ساکا، مارتینلی و هاورتس
چلسی: پتروویچ، گوستو، دیساسی، شالوبا، چیلول، فرناندس، کایسدو، پالمر، گالاگر، استرلینگ و جکسون
 

مشاهده این خبر در سایت مرجع