آموزش جامع راه‌ اندازی کیف پول تلگرام

منبع :  آکادمی بیت‌پین دسته بندی : ارز دیجیتال و بلاک چین کد خبر : 447212 1 سال قبل 218

کیف پول تلگرام یا TON (در ابتدا Telegram Open Network و حالا The Open Network)، کیف پول دیجیتالی است که در اختیار کاربران تلگرام قرار می‌گیرد. تصور کنید در دنیای امروز که اکثر مردم مشاغل خود از رسانه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کنند، شما هم بتوانید از طریق این پلتفرم‌ها برای دوستان خود پول ارسال کرده یا از آن‌ها پول درخواست کنید.

خب تلگرام یکی از این پلتفرم‌ها است که چنین امکاناتی را از طریق راه‌اندازی کیف پول اختصاصی خود، برای شما فراهم می‌کند. در این مقاله از بیت پین قصد داریم کیف پول تلگرام و مراحل راه‌اندازی آن را معرفی کنیم.

فهرست مطالب

  • کیف پول تلگرام چیست؟
  • قابلیت‎های کیف پول تلگرام چیست؟
  • راه‌ اندازی کیف پول تلگرام
  • واریز یا برداشت ارز دیجیتال در کیف پول تلگرام
  • انتقال ارز دیجیتال در کیف پول تلگرام
  • کیف پول تلگرام چه مزایایی دارد؟
  • چند توصیه برای امنیت بیشتر
  • گفتار پایانی
  • سوالات متداول

کیف پول تلگرام چیست؟

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، در دسامبر ۲۰۲۲ پس از فروپاشی FTX در کانال تلگرامی خود به این قضیه واکنش نشان داد و از اینکه برخی با سواستفاده از صنعت بلاک چین، دارایی افراد بسیاری را بر باد دادند، ابراز ناراحتی کرد. دورف تنها راهکار جل مشکلات بلاک چین را توجه بیشتر به تمرکززدایی می‌داند و در همین راستا خودش هم تلاش می‌کند تا با توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز سریع و ساده، این صنعت را از متمرکزسازی دور کند.

پاول دوروف و کیف پول تلگرام

او اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی، پلتفرمی کاملا غیرمتمرکز را به نام فرگمنت (برای خریدوفروش نام‌های کاربری تلگرام) راه‌اندازی کرد؛ این پلتفرم برپایه‌ی شبکه‌ای به نام TON (که قبلاً Telegram Open Network نام داشت و امروزه The Open Network نامیده می‌شود) توسعه داده شده و در کمتر از یک ماه توانست به رکورد فروش ۵۰ میلیون دلار از طریق فروش آی‌دی‌ دست پیدا کند.

پاول دورف در آن زمان هدف بعدی تلگرام را برای از بین بردن تمرکززدایی، توسعه‌ی ابزارهای غیرمتمرکز مانند کیف‌ پول و صرافی عنوان کرد و کمی بعد هم پیام‌رسان تلگرام را به قابلیت پرداخت ازطریق تون کوین (Toncoin) مجهز کرد. کاربران برای دسترسی به این قابلیت جدید باید از بات کیف‌ پول (Wallet Bot) این پلتفرم استفاده کنند. این بات رسمی امکان خرید ارز دیجیتال (در حال حاضر TON، BTC و تتر) ازطریق کارت بانکی، انجام معامله و انتقال رمزارز به دیگر کیف‌های پول دیجیتالی را ارائه می‌دهد و طبق توییت حساب کاربری تون کوین در توییتر، به‌لطف قابلیت جدید تلگرام، می‌توان TON را بدون کارمزد معامله برای کاربران فرستاد.

قابلیت‎های کیف پول تلگرام چیست؟

شما با استفاده از کیف پول تلگرام می‌توانید سه رمزارز BTC، TON و USDT را دریافت، پرداخت و خریداری کرده، این سه رمزارز را به هم تبدیل کنید یا چک دیجیتالی آن‌ها را ایجاد کنید. در ادامه مراحل راه‌اندازی کیف پول تلگرام را آموزش داده و چگونگی استفاده از این قابلیت‌ها را بررسی می‌کنیم.

راه‌ اندازی کیف پول تلگرام

برای استفاده از کیف پول تلگرام ابتدا باید در این پلتفرم حساب کاربری ایجاد کرده و به اپلیکیشن تلگرام (چه موبایلی چه دسکتاپی) دسترسی داشته باشید. پر از آن برای راه اندازی کیف پول تلگرام، مراحل زیر را طی کنید.

۱ – اپلیکیشن تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

۲- اپلیکیشن تلگرام را روی گوشی هوشمند یا دسکتاپ اجرا کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

۳ – در قسمت سرچ بالا سمت راست برنامه، عبارت Wallet را تایپ کرده یا روی این لینک کلیک کنید، پس از آن در صفحه‌ ربات (بات) تلگرامی که باز می‌شود، روی دکمه START در پایین صفحه کلیک کنید.

۴ – در مرحله‌ی بعد روی Add to Attachments Menu ضربه بزنید تا کیف پول تلگرام ساخته و در قسمت Menu این اپلیکیشن اضافه شود.

راه اندازی کیف پول تلگرام - مرحله اول

۵ – گزینه‌ی My Wallet موجودی کیف پول تلگرام شما را نشان می‌دهد و با کلیک روی آن می‌توانید از قابلیت‌های واریز ازر دیجیتال (Deposit)، برداشت ارز دیجیتال (Withdraw)، خرید رمزارز توسط کارت‌های اعتباری (Buy Crypto with bank card) و انتقال (Exchange) و ایجاد چک دیجیتالی (Cheques) بهره‌مند شوید.

** دقت داشته باشید که با انتخاب هرکدام از موارد بالا، از شما اجازه‌ی ثبت شماره‌ی تلفنی که با آن حساب تلگرامی خود را راه‌اندازی کرده‌اید، درخواست خواهد شد. شما فقط یک بار باید این کار را انجام دهید.

۶ – پس از راه اندازی کیف پول تلگرام خود، می‌توانید با واریز وجه از کیف پولی دیگر یا صرافی، موجودی کیف پول خود را افزایش دهید.

راه اندازی کیف پول تلگرام - مرحله دوم

۷ – همچنین می توانید با پیوند دادن حساب بانکی یا کارت اعتباری خود به کیف پول تلگرام خود، ارزهای دیجیتال را در اپلیکیشن تلگرام خریداری کنید؛ این گزینه برای کاربران ایرانی در دسترس نیست.

۸ – می‌توانید با انتخاب دارایی دیجیتالی که می‌خواهید ارسال یا دریافت کنید و وارد کردن نام کاربری گیرنده، ارزهای دیجیتال را در اپلیکیشن تلگرام ارسال و دریافت کنید.

راه اندازی کیف پول تلگرام - مرحله سوم

برای استفاده از کیف پول تلگرام، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • برخی از قابلیت‌های کیف پول تلگرام ممکن است در همه‌ی کشورها در دسترس نباشند و برای انجام برخی تراکنش‌ها نیز هزینه‌هایی اعمال شود.
  • کیف پول تلگرام برای دریافت تتر (USDT)، تنها می‌تواند تراکنش‌ها را در شبکه ترون (TRC20) پردازش کند.
  • بخش P2P Market یا فروشگاه همتا به همتا در حال حاضر برای ایران در دسترس نیست.

واریز یا برداشت ارز دیجیتال در کیف پول تلگرام

در کیف پول تلگرام با انتخاب My Wallet می‌توانید از قسمت Deposit برای واریز ارز دیجیتال و از قسمت Withdrow برای برداشت ارز دیجیتال و انتخاب نوع دارایی پشتیبانی شده در این کیف پول (BTC , TON و USDT موجودی خود را افزایش دهید یا از آن برداشت کنید.

انتقال ارز دیجیتال در کیف پول تلگرام

در قسمت My Wallet کیف پول تلگرام، Exchange را انتخاب کنید و بسته به رمزارز‌های پشتیبانی شده در این کیف پول (BTC , TON و USDT)، رمزارز مورد نظر خود را با ارائه کلید عمومی، به دیگر کاربران یا صرافی ارز دیجیتال انتقال دهید.

کیف پول تلگرام چه مزایایی دارد؟

ارزهای دیجیتال کم کم به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده و به عنوان وسیله‌ای برای ذخیره‌ی ارزش، تسویه پرداخت‌ها و سرمایه‌گذاری به کار می‌روند. در این بخش سه مزیت اصلی استفاده از کیف پول تلگرام را معرفی می‌کنیم.

https://bitpin.ir/academy/wp-content/uploads/2023/03/Wallet-Bot_29_1_resized.mp4

قابلیت اطمینان: کیف پول تلگرام، رباتی تایید شده است که پشتوانه‌ی اعتماد ده‌ها هزار کاربر را به همراه دارد و حتی در صورت بروز مشکل هم کانال پشتیبانی حرفه‌ای این پلتفرم به سوالات شما پاسخگو خواهد بود.

عملکرد سریع: شما با استفاده از کیف پول تلگرام می‌توانید با خیال راحت ارز دیجیتالی را با رمزارزی دیگر مبادله کنید یا برای دیگر کاربران یا صرافی ارز دیجیتال ارسال کنید. همچنین به‌لطف قابلیت جدید تلگرام، می‌توانید رمزارز TON را بدون کارمزد معامله برای دیگران ارسال کنید.

کاربری ساده: کیف پول تلگرام برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای به رمزارزها دسترسی داشته باشند و دیگر نیازی به استفاده از کیف پول‌های اضافی با رمز عبور و عبارات بازیابی (Seed Phrase) نخواهید داشت. علاوه‌بر‌این ربات Wallet@ از ۱۱ زبان نیز پشتیبانی می‌کند.

چند توصیه برای امنیت بیشتر

همیشه رعایت احتیاط هنگام استفاده از هر کیف پولی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ کیف پول تلگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این قسمت چند راه برای ایمنی بیشتر دارایی‌های دیجیتال را توصیه می‌کنیم:

  • از یک رمز عبور قوی و منحصربه‌فرد برای حساب تلگرام و کیف پول خود استفاده کنید.
  • برای امنیت بیشتر احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) پلتفرم تلگرام را فعال کنید.
  • عبارت بازیابی و کلید خصوصی کیف پول‌های دیگری که دارید را در جای امنی ذخیره کنید.
  • فقط از صرافی‌ها یا کیف پول‌های مورد اعتماد برای واریز وجه به کیف پول تلگرام خود استفاده کنید.
  • در ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال محتاط باشید و همیشه قبل از انتقال وجوه، اطلاعات گیرنده را دوباره بررسی کنید.
  • سیستم یا موبایل و اپلیکیشن (چه موبایل، چه دسکتاپ) تلگرام خود را با آخرین به‌روز‌رسانی‌های امنیتی آپدیت کرده و مطمئن شوید که از امن‌ترین نسخه‌ی این پلتفرم استفاده می‌کنید. بسیاری ار هکر‌ها از همین رخنه‌های امنیتی برای هک کردن و دزدی دارایی‌های شما استفاده می‌کنند.
  • در طی مراحل ثبت نام، هر حساب کاربری یک کد دیجیتال یا شناسه کاربری تلگرام دریافت می‌کند و تلگرام با همین شناسه‌، اطلاعات آن حساب را ذخیره می‌کند. چنانچه تصمیم گرفتید شماره تلفن حساب کاربری خود را در تلگرام تغییر دهید، به یاد داشته باشید که این شناسه تلگرام ثابت است و به کمک آن می‌توانید اطلاعات در ربات wallet@ خود را بازیابی کنید.
  • تغییر نام کاربری تلگرام، هیچ تاثیری در دسترسی شما به کیف پول تلگرام ایجاد نخواهد کرد.
  • زمانی که اکانت تلگرام خود را حذف می‌کنید، تمام داده‌ها و اطلاعات شما، از جمله موجودی کیف پول تلگرام از بین می‌رود؛ بنابراین بهتر است قبل از انجام این کار، دارایی‌های دیجیتال خود را از آدرس wallet@ به کیف پول Tonkeeper انتقال دهید.
  • گفتار پایانی

    کیف پول تلگرام یا Telegram Wallet، سرویسی درون‌برنامه‌ای است که توسط تلگرام ارائه شده و برای کاربران این پلتفرم امکان واریز، برداشت و انتقال ارز دیجیتال را فراهم می‌کند.

    برای استفاده از کیف پول تلگرام، ابتدا آخرین نسخه از اپلیکیشن تلگرام را نصب کرده، سپس با ورود به ربات wallet@ این پلتفرم و دسترسی دادن به ذخیره شماره تلفن همراه خود، ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب کنید. پس از آن برای ارسال رمزارز به فردی دیگر، تنها کافی است آدرس کیف پول او را وارد کنید. پس از ارسال یا دریافت ارز دیجیتال، تراکنش شما در تاریخچه‌ی کیف پول تلگرام ثبت می‌شود؛ دقت داشته باشید برای استفاده از این کیف پول، باید به اینترنت متصل باشید.

    سوالات متداول

    • کیف پول تلگرام چیست؟

    کیف پول تلگرام، کیف پولی دیجیتالی برای کاربران تلگرام است که امکان ذخیره، دریافت و ارسال ارز دیجیتال را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

    • موجودی کیف پول تلگرام در صورت حذف اکانت چه می‌شود؟

    تمام داده‌ها و اطلاعات کیف پول تلگرام از بین می‌رود؛ بنابراین بهتر است قبل از حذف اکانت، دارایی‌های دیجیتال خود را از آدرس wallet@ به کیف پول Tonkeeper منتقل کنید.

    مشاهده این خبر در سایت مرجع