آموزش ساخت کاردستی ماشین ملخی با قوطی کبریت و موتور آرمیچر DC

منبع :  دیجی اسپارک دسته بندی : اینترنت اشیا IOT کد خبر : 169323 2 سال قبل 744
create-four-wheel-car-with-matches-box-and-coreless-dc-motor-plastic-blade-digispark

بعضی از کاردستی ها با وجود ظاهر ساده و کوچک انرژی فوق العاده ای منتقل میکنند. کاردستی ماشین چهار چرخ ملخی از همین دسته کاردستی است. کاردسنی شیطون و پرانرژی! با خلاقیت در استفاده از وسایل در دسترس بدون هیچ محدودیتی میتوانید انواع کاردستی ها را بسازید و ساعت ها سرگرم باشید. با فرزندانتان در بازی های گروهی یا تنهایی میتوانید در اوقات فراغتتان کاردستی های جالبی بسازید. در ادامه ساخت کاردستی ماشین ملخی با قوطی کبریت الکترونیکی با وسایل بازیافتی ساده، با مرجع تخصصی کاردستی رباتیک به زبان فارسی، دیجی اسپارک همراه باشید.

 

وسایل مورد نیاز ساخت کاردستی ماشین ملخی

ابزار مورد نیاز ساخت این کاردستی از دو بخش بازیافتی و الکترونیکی تشکیل شده است. در بخش وسایل بازیافتی از قوطی کبریت و نی استفاده شده است. کالاهای مورد نیاز الکترونیکی جهت ساخت این کاردستی در فهرست زیر قرار گرفته است. با کلیک بر روی هر کدام مستقیما به صفحه ی کالا متصل میشوید و در صورت نیاز می‌توانید آن را تهیه کنید.

موتور کورلس

سیم افشان

کلید کشویی

باتری لیتیوم پلیمر

 

دستور العمل ساخت کاردستی ماشین ملخی

در این آموزش بدون نیاز به لحیم کاری میتوانید اتصالات را انجام دهید. با اتصالات ساخت کاردستی را شروع میکنیم. ابتدا به دو پایه ی کلید راکر دو سیم افشان لحیم کنید. و به یکی از دو سیم متصل به باتری لیتیوم پلیمر وصل کنید. در ادامه برای قرار گرفتن موتور کورلس بر روی بدنه ماشین، به اندازه قطر موتور آن حفره ای ایجاد کنید.  موتور را  بصورتی که نیمی از آن بیرون باشد درون حفره قرار دهید. و به چسب دور تا دور آن را محکم کنید. یکی از سیم های موتور کورلس را به باتری و دیگری را به سیم متصل شده به کلید کشویی متصل کنید. باتری و سیم ها را درون قوطی کبریت قرار دهید. در نهایت برای حرکت ماشین دو عدد نی به قسمت زیرین کاردستی ماشین متصل کنید و محور چرخ ا را از نی عبور دهید. چرخ ها را به محور متصل کنید. با قطع و وصل کردن دگمه کلید میتوانید حرکت کاردستی را کنترل کنید.

 

ویدیو ساخت کاردستی ماشین ۴ چرخ

 

نحوه اتصالات کاردستی ماشین ملخی

در این مرحله اتصالات کاردستی ماشین چهار چرخ ملخی را بررسی میکنیم. ابتدا مطابق تصویر دو سیم افشان به پایه های کلید کشویی متصل کنید و یکی از سیم ها را به سیم سرباتری وصل کنید.

وسایل ساخت کاردستی ماشین ملخی 4 چرخ - دیجی اسپارک

 

موتور کورلس به همراه پروانه متصل به شفت آن را درون حفره ای که به اندازه قطر موتور ایجاد میکنید قرار دهید. به خوبی محل قرار گیری موتور را با چسب محکم کنید.

محل اتصال موتور کورلس در کاردستی ماشین ملخی - دیجی اسپارک

 

باتری و سیم های اتصال دهنده را درون قوطی کبریت قرار دهیدو کلید کشویی را به بدنه کاردستی ماشین چهار چرخ ملخی متصل کنید.

باتری لیتیومی در ساخت کاردستی ماشین ملخی با قوطی کبریت - دیجی اسپارک

 

در آخر بدنه کاردستی ماشین ملخی را برعکس کنید. دو نی مطابق تصویر متصل کنید. محور ها را از نی عبور دهید سپس چرخ ها را متصل کنید.

اتصال چرخ ها در ساخت کاردستی ماشین ملخی قوطی کبریت - دیجی اسپارک

 

در پایان چنانچه سوالی در خصوص ساخت این کاردستی ماشین ملخی داشتید، از طریق بخش نظرات در ادامه این آموزش مطرح بفرمایید. من و همکارانم در تلاش هستیم تا پاسخ شما را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنیم.

 

نوشته آموزش ساخت کاردستی ماشین ملخی با قوطی کبریت و موتور آرمیچر DC اولین بار در دیجی اسپارک پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع