آموزش ساخت کاردستی ماشین کنترلی با موتور آرمیچر و بطری پلاستیکی

منبع :  دیجی اسپارک دسته بندی : اینترنت اشیا IOT کد خبر : 165612 2 سال قبل 1115
create-diy-fan-engine-car-with-dc-motor-and-plastic-bottle-digispark

اگر شما هم مثل من به آرمیچر علاقه زیادی دارید پیشنهاد میدهم یک جعبه پر از آرمیچر داشته باشید تا به محض داشتن اولین فرصت برویم سراغ ساخت کاردستی. همه ی ما عاشق کنترل کردنیم! کاردستی های ماشینی زیادی تا به حال با وسایل بازیافتی ساخته ایم اما ماشین کنترلی هیجان دیگری دارد. نکته ای که مهم است اینکه محدودیتی در طرح و رنگ ساخت ندارید. بنظر من با تعدادی از دوستانتان کاردستی ماشین های کنترلی را بسازید. شماره گذاری کنید و آن را به یک مسابقه دوستانه تبدیل کنید. میتوانید با استفاده از سیم افشان سیم های طولانی تر برای دسته کنترل بگذارید. پس با کاردستی ماشین کنترلی هم ماشین ها مسابقه میدهند هم تحرکی به بدن میدهیم ? در ادامه با آموزش ساخت ماشین کنترلی با مرجع تخصصی کاردستی رباتیک به زبان فارسی، دیجی اسپارک همراه باشید.

 

وسایل مورد نیاز ساخت کاردستی ماشین کنترلی

ابزار ساخت مورد نیاز کاردستی ماشین کنترلی با قوطی کبریت به دو دسته وسایل بازیافتی و الکترونیکی تقسیم می شود. وسایل بازیافتی شامل کارتن و بطری است. وسایل الکترونیکی در ادامه به همراه لینک خرید از فروشگاه قرار میگیرد. همچنین برای درک بهتر اتصالات در ادامه به همراه تصاویر توضیحات لازم مطرح میشود.

وسایل الکترونیکی

  • سیم افشان
  • پروانه
  • باتری
  • کلید راکر
  • آرمیچر

 

دستورالعمل ساخت کاردستی ماشین کنترلی

برای شروع ساخت کاردستی ماشین کنترلی یک مکعب مستطیل کوچک به ابعاد باتری لیتیوم یون با کارتن میسازیم. برش های آن را آماده و به هم متصل کنید. مرکز یک قسمت از عرض مکعب مستطیلی را برشی حفره ای ایجاد کنید. این حفره محل عبور سیم افشان ها است. دو سیم افشان کوچک به باتری لحیم کنید و آن را درون جعبه قرار دهید. یکی از سیم های باتری و سیم افشانی که از جعبه عبور دادید را به هم وصل کنید و با چسب برق به خوبی بچسبانید. دو سیم باقی مانده را به پایه پایه های کلید متصل کنید. درب جعبه را با چسب متصل کنید. یک بطری کوچک در اختیار داشته باشید. ترجیحا دایره ای نباشد. انتهای آن را حفره ای ایجاد کنید. سیم افشان های بلند از عبور دهید و به دو پایه موتور آرمیچر که قرار است در دهانه بطری قرار بگیرد متصل کنید. به قسمت انتهایی و ابتدایی بطری یک نی به بدنه بچسبانید. دو محور از نی ها عبور دهید و به دو سمت محور ها چرخ ها را متصل کنید. در نهایت پره ها را متصل کنید.

 

ویدیو آموزش ساخت کاردستی ماشین کنترلی

 

نحوه اتصالات کاردستی ماشین کنترلی

در این مرحله مراحل اتصالات کاردستی ماشین کنترلی را با هم بررسی میکنیم. ابتدا یک مکعب مستطیل کوچک به ابعاد باتری لیتیوم یون با کارتن بسازید . برش های آن را آماده و به هم متصل کنید. مرکز یک قسمت از عرض مکعب مستطیلی را حفره ای ایجاد کنید. سیم را از حفره عبور دهید و آن ضلع را به مکعب اضافه کنید.

اتصالات بخش کنترل در ساخت کاردستی ماشین کنترلی - دیجی اسپارک

 

به باتری سیم افشان ها را لحیم کنید. آن را درون جعبه قرار دهید. در ادامه یک ضلع مکعب مستطیل که حکم درب ریموت را دارد و کلید راکر بر روی آن قرار میگیرد را برش بزنید. به این صورت که به اندازه کلید راکر حفره ای ایجاد کنید. کلید را متصل کنید. در نهایت اتصالات را انجام دهید و درب را با چسب متصل کنید.

اتصالات تغذیه باتری در ساخت کاردستی ماشین کنترلی - دیجی اسپارک

 

قسمت انتهایی بطری حفره ای ایجاد کنید. سیم متصل به ریموت را از آن عبور دهید. سیم را از دهانه بطری عبور دهید و به پایه های موتور آرمیچر لحیم کنید. موتور آرمیچر را در دهانه بطری قرار دهید.

عبور سیم کاردستی ماشین کنترلی از بطری پلاستیکی - دیجی اسپارک

 

در این مرحله برای قرار گیری چرخ ها بر روی بدنه بطری، دو نی را به قسمت ایتدایی و انتهایی متصل کنید. محور را نی ها عبور دهید و چرخ ها را متصل کنید.

نصب نی نوشابه به بدنه بطری پلاستیکی در کاردستی ماشین کنترلی - دیجی اسپارک

 

در آخر پروانه را برای ایجاد جریان هوا به شفت موتور کاردستی ماشین چهار چرخ کنترلی متصل کنید.

نهایی سازی ساخت کاردستی ماشین کنترلی با بطری پلاستیکی - دیجی اسپارک

 

در پایان چنانچه سوالی در خصوص ساخت این کاردستی ماشین کنترلی داشتید، از طریق بخش نظرات در ادامه این آموزش مطرح بفرمایید. من و همکارانم در تلاش هستیم تا پاسخ شما را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنیم.

 

نوشته آموزش ساخت کاردستی ماشین کنترلی با موتور آرمیچر و بطری پلاستیکی اولین بار در دیجی اسپارک پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع