آموزش ساخت کاردستی ملخ قدم زن با چوب آبسلانگ و موتور گیربکس

منبع :  دیجی اسپارک دسته بندی : اینترنت اشیا IOT کد خبر : 263952 1 سال قبل 385

هم اکنون با تغییر شرایط زندگی بسیاری از ابعاد زندگی انسان نیز تغیر کرده است‌‌. فرد گرایی در کودکان امروزی بسیار بیشتر شده و همانند گذشته کمتر کودکی زمان خود را در کنار هم سنی هایشان در محیط های باز مثل کوچه و … سپری می کنند. با پیشرفته شدن تکنولوژی بیشتر تفریح کودکان با ابزاری مانند تلفن همراه و یا کنسول‌های بازی و از این قبیل سپری میشود. در عصر تکنولوژی میتوان برای پر کردن اوقات فراغت به گونه‌ای از تکنولوژی استفاده کرد که نه تنها مخرب نبوده بلکه باعث رشد فردی کودکان نیز میشود. ساخت کاردستی های ساده ی الکترونیکی این امکان را فراهم می آورد که فرزند شما در محیطی امن و زیر نظر افراد بزرگتر دست به خلق بزند و خلاقیت و استعداد و همچنین اعتماد به نفس خود را افزایش دهد. همچین مهارت های یدی را نیز به مرور بهبود بخشد. در ادامه ساخت کاردستی ملخ قدم زن با مرجع تخصصی کاردستی الکترونیک به زبان فارسی، دیجی اسپارک همراه باشید.

 

وسایل مورد نیاز ساخت کاردستی ملخ قدم زن با چوب آبسلانگ

طبق معمول همیشه لوازم مورد نیاز ساخت این کاردستی از دو قسمت بازیافتی و الکترونیکی تشکیل شده است. لوازم بازیافتی شامل مقوا، تخته چوبی و ..است. لیست وسایل الکترونیکی ساخت کاردستیملخ قدم زن به شرح زیر می باشد‌. با کلیک بر روی هر گزینه به صفحه ی محصول منتقل شده و در صورت نیاز میتوانید از سایت دانشجوکیت تهیه کنید.

  • کلید راکر
  • موتور گیربکس
  • باتری کتابی
  • سرباتری ۹ ولت
  • سیم افشان
  • چرخ دنده

 

دستورالعمل ساخت کاردستی ملخ قدم زن با چوب آبسلانگ

در مرحله ی اول از ساخت کاردستی ملخ دو قطعه چوب را به ارتفاع ۸ سانتی متر برش می‌دهیم. سپس توسط دریل در دو سمت چوب ها حفره ای ایجاد می کنیم. در حین استفاده از دریل حتما نکات ایمنی را رعایت کنید و در صورت تجربه ی کم از شخصی با مهارت کمک بگیرید. حال دو تکه چوب دیگر را با طول کمتر برش داده و مطابق ویدیو به تکه چوب های حفره دار میچسبانیم تا یک مستطیل ساخته شود. در این قسمت یک چرخ دنده را به شفت موتور گیربکس متصل می‌کنیم‌ و سپس خود موتور را به بدنه ی سازه ای که در مرحله ی قبل ساختیم میچسبانیم. مفتول فلزی را وارد حفره ی چوب ها کرده و چرخ دنده را به گونه ای به آن متصل میکنیم که با چرخ دنده ی متصل به شفت موتور گیربکس چفت شود.سپس در این قسمت دو تکه چوب را به اندازه ی مناسب برش داده و در دو طرف آن حفره ای ایجاد می‌کنیم. داخل یکی از حفره ها قطعه ای از مفتول فلزی را قرار داده و از سمت دیگر آن را به سازه ای که در مرحله ی قبل آماده شده مطابق تصویر متصل میکنیم‌. سپس به دو تکه چوب دیگر نیاز داریم. شما میتوانید از چوب آبسلانگ استفاده کنید و برای فراهم کردن استحکام مورد نیاز آن چوب هاچند چوب ابسلانگ را روی یکدیگر بچسبانید. سپس در قسمت مشخص شده روی آن ها حفره ای ایجاد می‌کنیم. چوب هارا از قسمت حفره روی یکدیگر قرار داده و با پیچ و مهره بهم متصل می‌کنیم. مفتول فلزی دیگر را وارد بدنه ی اصلی کاردستی کرده و در دو سمت آن اسپیسر قرار می‌دهیم. حال زانوی ساخته شده را مطابق ویدیو روی آن سوار میکنیم. حال به وسیله ی سیم افشان موتور گیربکس را به کلید راکر و سرباتری ۹ ولت متصل می‌کنیم و کلید راکر را به قسمت مشخص شده میچسبانیم. سپس باتری کتابی را به آن متصل کرده و با بست پلاستیکی آن را محکم می‌کنیم. برای راحت تر قدم برداشتن کاردستی از چسب حرارتی استفاده کرده و به پایه های آن چسب حرارتی میزنیم تا پایه ها روی سطح سر بخورند‌. در مرحله ی اخر میتوانید با توجه به سلیقه ی خودتان کاردستی را جذاب کرده و چشم و دهان به آن اضافه کنید.

 

دستورالعمل ساخت کاردستی ملخ قدم زن با چوب آبسلانگ

 

نحوه اتصالات ساخت کاردستی ملخ قدم زن با چوب آبسلانگ

دو قطعه چوب را به ارتفاع ۸ سانتی متر برش می‌دهیم. سپس توسط دریل در دو سمت چوب ها حفره ای ایجاد می کنیم. حال دو تکه چوب دیگر را با طول کمتر برش داده و مطابق تصویر زیر به تکه چوب های حفره دار میچسبانیم تا یک مستطیل ساخته شود.

برش چوبها در ساخت کاردستی ملخ قدم زن - دیجی اسپارک

 

در این قسمت از ساخت کاردستی ملخ قدم زن یک چرخ دنده را به شفت موتور گیربکس متصل می‌کنیم‌ و سپس خود موتور را به بدنه ی سازه ای که در مرحله ی قبل ساختیم میچسبانیم.

اتصال موتور آرمیچر ZGA12FT در ساخت کاردستی ملخ قدم زن - دیجی اسپارک

 

سپس مفتول فلزی را وارد حفره ی چوب ها کرده و چرخ دنده را به گونه ای به آن متصل میکنیم که با چرخ دنده ی متصل به شفت موتور گیربکس چفت شود.

مراحل اتصال چرخ دنده در ساخت کاردستی ملخ قدم زن - دیجی اسپارک

 

در این قسمت دو تکه چوب را به اندازه ی مناسب برش داده و در دو طرف آن حفره ای ایجاد می‌کنیم. داخل یکی از حفره ها قطعه ای از مفتول فلزی را قرار داده و از سمت دیگر آن را به سازه ای که در مرحله ی قبل آماده شده مطابق تصویر متصل میکنیم‌.

شافت محرک اصلی در ساخت کاردستی ملخ قدم زن - دیجی اسپارک

 

در این قسمت از ساخت کاردستی ساده و جذابمان مفتول فلزی دیگر را وارد بدنه ی اصلی کاردستی کرده و در دو سمت آن اسپیسر قرار می‌دهیم.

شافت فلزی در ساخت کاردستی ملخ قدم زن - دیجی اسپارک

 

چوب آبسلانگ استفاده کنید و برای فراهم کردن استحکام مورد نیاز آن چوب هاچند چوب ابسلانگ را روی یکدیگر بچسبانید. سپس در قسمت مشخص شده روی آن ها حفره ای ایجاد می‌کنیم. چوب هارا از قسمت حفره روی یکدیگر قرار داده و با پیچ و مهره بهم متصل می‌کنیم.حال زانوی ساخته شده را مطابق تصویر روی مفتول مرحله ی قبل  سوار میکنیم.

اتصالات کاردستی ملخ قدم زن با چوب آبسلانگ و چسب حرارتی - دیجی اسپارک

 

در ایت مرحله به وسیله ی سیم افشان موتور گیربکس را به کلید راکر و سرباتری ۹ ولت متصل می‌کنیم و کلید راکر را به قسمت مشخص شده میچسبانیم. سپس باتری کتابی را به آن متصل کرده و با بست پلاستیکی آن را محکم می‌کنیم.

استفاده از باتری کتابی 9 ولت در ساخت کاردستی ملخ قدم زن - دیجی اسپارک

 

در پایان چنانچه سوالی در خصوص ساخت این کاردستی ملخ قدم زن داشتید، از طریق بخش نظرات در ادامه این آموزش مطرح بفرمایید. من و همکارانم در تلاش هستیم تا پاسخ شما را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنیم.

 

نوشته آموزش ساخت کاردستی ملخ قدم زن با چوب آبسلانگ و موتور گیربکس اولین بار در دیجی اسپارک پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع