آموزش ساخت کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد و در بطری نوشابه

منبع :  دیجی اسپارک دسته بندی : اینترنت اشیا IOT کد خبر : 162853 2 سال قبل 289
diy-motorcycle-with-pencil-and-dc-motor-plastic-cap-digispark

ما به اطراف خود نگاه میکنیم و ابزار  و وسایل متفاوتی را می‌بینیم. مداد برای نوشتن، بطری برای مصرف نوشیدنی، کش پول برای پول ها و…..وقتی میگویند فراتر از چهارچوب فکر کنید، یعنی مداد را فقط برای نوشتن، بطری را فقط برای نوشیدن و.. نبینید‌. قوه ی تخیل و خلاقیت خود اجازه پرواز دهید و محدودیت هارا حذف کنید. فراموش نکنید که محدودیت ها فقط و فقط در ذهن شما هستند. در این آموزش قصد داریم با مداد و در بطری نوشابه موتور سیکلت بسازیم. چگونه ممکن است؟ در ادامه ساخت کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد و وسایل الکترونیکی با مرجع تخصصی کاردستی رباتیک به زبان فارسی، دیجی اسپارک همراه باشید.

 

وسایل مورد نیاز موتور سیکلت با چوب مداد

برای ساخت کاردستی خلاقانه موتور سیکلت با چوب مداد به وسایل بازیافتی که در هر خانه ای یافت می‌شوند نیاز داریم. همچنین برای تکمیل آن به یک سری ابزار ساده ی الکترونیکی نیاز داریم که لیست آن به شرح زیر می‌باشد. با کلیک بر روی هر گزینه به صفحه ی محصول منتقل شده و در صورت نیاز میتوانید از سایت دانشجو کیت تهیه کنید.

  • باتری کتابی
  • سرباتری ۹ ولت
  • سیم افشان
  • موتور دی سی
  • پولی
  • کلید راکر

 

دستور العمل ساخت موتور سیکلت با مداد و آرمیچر

برای شروع به شش عدد در بطری نوشابه نیاز داریم. ابتدا لبه ی پایینی در بطری نوشابه را برش می‌دهیم و سپس در مرکز آن به وسیله دریل حفره ای ایجاد می‌کنیم. در نظر داشته باشید که در مراحل مختلف کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد برای ایجاد حفره در جهت ایجاد اتصالات به دریل نیاز داریم. دریل ابزاری حرفه ای و استفاده از آن نیازمند مهارت و دقت بسیار می‌باشید. لذا اگر تجربه ی استفاده از دریل را ندارید، حتما از شخصی با مهارت کمک بگیرید. سپس در های بطری نوشابه را به یکدیگر می‌چسبانیم. در این قسمت به مداد نیاز داریم. قسمت بالایی و پایینی را با اره مویی برش می‌دهیم. در حین استفاده از اره مویی حتما نکات ایمنی را رعایت کنید تا از آسیب احتمالی جلوگیری شود. سپس با دریل روی مداد حفره‌ای ایجاد می‌کنیم و مغزی را خارج می‌کنیم. در این قسمت نیاز به پیچ بلند داریم. به وسیله ی انبردست قسمت تیز پیچ را جدا می‌کنیم و وارو حفره ی ایجاد شده روی مداد می‌کنیم و سپس در نوشابه را به آن متصل میکنیم و در نهایت مداد دوم را وارد آن می‌کنیم. حد فاصله ی مداد را با تکه مدادی کوچکتر محکم و حفظ می‌کنیم. مداد دیگری را در فضای خالی مشخص شده قرار می‌دهیم و پیچ بلند دیگری را از آن عبور می‌دهیم و با چسب این اتصال را محکم می‌کنیم.

اینجا به چهار در بطری نوشابه ی بهم متصل شده‌ ی مرحله ی اول نیاز داریم. آن ها را بهم متصل می‌کنیم. سپس مفتول فلزی ای را برش می‌دهیم و پولی را از آن عبور می‌دهیم و در نهایت مفتول را از در بطری نوشابه ها عبور می‌دهیم. از چسب برق استفاده کرده و سطح خارجی در های بطری نوشابه را کاور می‌کنیم. کش پول را وارد مفتول خارج شده از در نوشابه کرده و سپس مداد ها را به آن متصل می‌کنیم. از چسب حرارتی در جهت اتصال مداد ها به یکدیگر استفاده می‌کنیم. سپس دو تکه مقوای ضخیم را مانند تصویر برش داده و روی مداد ها میچسبانیم. پولی دوم را به شفت آرمیچر متصل می‌کنیم. سپس آرمیچر را روی سطح مقواها میچسبانیم. برای شکیل تر شدن کاردستی میتوانید مقوا هارا رنگ آمیزی کنید. کش پول وصل شده به قسمت پشتی موتور سیکلت را به پولی های متصل شده وصل می‌کنیم.
سپس سازه ای که در مرحله ی اول ساختیم را به آن متصل می‌کنیم. در این مرحله مفتول سیمی دیگری را مانند تصویر خمیده می‌کنیم. در واقع این مفتول برای فرمون موتور سیکلت استفاده می‌شود. سپس برای ایجاد دستگیره های فرمون چسب برقی مشکی را به دو سمت آن میپیچیم. از در بطری قرمز رنگ به عنوان چراغ موتور استفاده می‌کنیم. حال به وسیله ی سیم افشان و سرباتری ۹ ولت ارتباط بین باتری و ارمیچر و کلید را برقرار میکنیم. کلید راکر را روی آرمیچر مطابق تصویر متصل می‌کنیم. همچنین یک تکه چسب دوطرفه را برش داده و به قسمت جلویی موتور متصل میکنیم سپس باتری کتابی را همانند ویدیو روی آن میچسبانیم. برای اگزوز موتور سیکلت از مغزی روان نویس استفاده می‌کنیم. همانطور که در ویدیو مشاهده می‌کنید قسمت نوک نیز مغزی روان نویس را با انبر دست خمیده میکنیم.اگر علاقه دارید میتوانید از دو مغزی استفاده کنید تا اگزوز دو لول داشته باشید. سپس به قسمت مشخص شده می‌چسبانیم. با روشن کردن کلید راکر و عبور جریان برق موتور ما شروع به حرکت می‌کنید.

 

ویدیو کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد

 

ساخت کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد

در روند ساخت کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد مطابق ویدیوی زیر دقیقا در مرکز در بطری نوشابه حفره ایجاد می کنیم و سپس به هم میچسبانیم. بعد از سوراخ کردن مداد، پیج را از آن عبور می دهیم.

سوراخکاری در بطری نوشابه در ساخت کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد - دیجی اسپارک

 

درست مانند تصویر زیر در نوشابه را از میخ عبور میدهیم و در سمت دیگر مداد دوم را وارد می کنیم. برای محکم شدن این اتصال از چسب حرارتی استفاده می کنیم.

اتصال میخ در ساخت کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد به چرخ - دیجی اسپارک

 

برای استحکام بدنه ی کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد و همچنین حفظ فاصله ی بین مداد های متصل شده در مرحله ی قبل، تکه های کوچک مداد را بین آن ها میچسبانیم. در این مرحله میخ را از قسمت مشخص شده عبور می دهیم، مداد سوم را نیز مطابق شکل به وسیله ی میخ نامبرده به بدنه متصل می کنیم.

دوشاخه چرخ جلو کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد - دیجی اسپارک

 

درهای بطری نوشابه دیگر را مشابه تصویر زیر به یکدیگر میچسبانیم. سپس مفتول سیمی را از حفره ی وسط در نوشابه عبور میدهیم و پولی را به ان متصل میکنیم.

ساخت چرخ در کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد - دیجی اسپارک

 

روی سطح بیرونی درهای نوشابه را با چسب برقی می‌پوشانیم. سپس کش پول و سپس مداد را به محور چرخ خارج شده از در نوشابه متصل می کنیم. همانطور که مشاهده می کنید در سمت دیگر درهای نوشابه مداد دیگری نیز قرار گرفته است.

اتصال چسب برق به در بطری نوشابه - ساخت چرخ دیجی اسپارک

 

مقواهای مسطیلی شکل برش داده شده را روی سطح دو مداد می‌چسبانیم. بعد از اینکه پولی را به شفت موتور DC  متصل کردیم آن را روی سطح مقوا می چسبانیم.

ساخت محرک اصلی در کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد - دیجی اسپارک

 

بر طبق سلیقه ی شخصی خودتان میتوانید سطح مقواها را رنگ آمیزی کنید. کش پول را نیز دور هر دو پولی قرار میی دهیم که به صورت تسمه عمل کند.

اتصال پولی و کش در ساخت موتور سیکلت با چوب مداد - دیجی اسپارک

 

برای ساخت فرمان موتور سیکلت مفتول فلزی را خمیده می کنید و قسمت گاز و ترمز آن را با چسب برق مشخص می کنیم. سپس فرمان را به قسمت مشخص شده روی موتور سیکلت می چسبانیم. از در قرمز رنگ بطری آب یا نوشابه به عنوان چراغ موتور سیکلت استفاده می کنیم.

نهایی سازی ساخت کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد - دیجی اسپارک

 

در مرحله ی آخر ساخت کاردستی موتور سیکلت کلید راکر را روی موتور دی سی می چسبانیم و سپس باتری کتابی را به وسیله ی چسب دو رو به بدنه ی موتور میچسبانیم.

اتصال باتری 9 ولت برای راه اندازی کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد - دیجی اسپارک

 

در پایان چنانچه سوالی در خصوص ساخت کاردستی موتور سیکلت با مداد و موتور DC داشتید، از طریق بخش نظرات در ادامه این آموزش مطرح بفرمایید. من و همکارانم در تلاش هستیم تا پاسخ شما را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنیم.

 

نوشته آموزش ساخت کاردستی موتور سیکلت با چوب مداد و در بطری نوشابه اولین بار در دیجی اسپارک پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع