آموزش ساخت کاردستی پنکه بدون باتری رومیزی به کمک آهنربا

منبع :  دیجی اسپارک دسته بندی : اینترنت اشیا IOT کد خبر : 263421 1 سال قبل 865

تاکنون اکثر آموزش های که با شما به اشتراک گذاشتیم برای عملکرد مناسب نیاز به یک تغذیه مثل انواع باتری ها، پریز برق و… داشته اند. در آموزش پنکه امروز قصد داریم به شما نوعی پنکه را آموزش بدهیم که برای چرخش پرهایش نیاز به هیچگونه منبع تغذیه ای ندارد. کاردستی امروز ما بدون نیاز به هیچکونه نیروی الکتریکی، جریان هوا را برای ما جا به جا کرده و علاوه بر مراحل ساخت آسان، از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است. در ادامه ساخت کاردستی پنکه بدون باتری با مرجع تخصصی کاردستی رباتیک به زبان فارسی، دیجی اسپارک همراه باشید.

 

وسایل مورد نیاز ساخت کاردستی پنکه بدون باتری

وسایل به کار رفته در این آموزش همگی از نوع بازیافتی هستند. برای ساخت این کاردستی به مقوا، در نی ، سیم مسی و …می باشید و نیاز به هیچ وسیله ی دیگری ندارید.

 

دستورالعمل ساخت کاردستی پنکه بدون باتری

در مرحله اول از ساخت کاردستی پنکه به یک صفحه مقوایی ضخیم به عنوان پایه نگهدارنده پنکه نیاز داریم. برای بدنه پنکه به یک میله مقوایی نیاز داریم. آن را به میزان مناسب برش داده و سپس عمود بر صفحه نگهدارنده پنکه میچسبانیم. برای این مرحله میتوانید از چسب حرارتی استفاده کنید. در این قسمت تکه مناسبی از نی را برش داده و همانند ویدیو روی میله مقوایی میچسبانیم. مغزی خودکار را خارج کرده و آن را داخل نی نامرده در مرحله قبل جایگذاری میکنیم. سپس از پروانه پلاستیکی استفاده کرده و قسمت مرکزی آن را به مغزی خودکار متصل میکنیم. در این مرحله از ساخت کاردستی به مفتول سیم مسی نیاز داریم. مطابق ویدیو زیر مفتول را به صورت حلزونی میپیچانیم. سپس آن را به قسمت انتهایی مغزی خودکار متصل میکنیم. در مرحله آخر از ساخت این کاردستی جذاب، آهن ربایی نسبتا بزرگ را برداشته و روی پایه نگهدارنده پنکه، زیر مفتول سیم مسی قرار میدهیم. با قرار دادن آهن ربا در جای مذکور، در سیم مسی میدان مغناطیسی ایجاد شده و شروع به چرخش میکند و به طبع آن نیز پروانه میچرخد. بدین ترتیب پنکه ما بدون نیاز به هیچگونه منبع تغذیه ای جریان هوا را جا به جا میکند.

 

ویدیوی آموزش ساخت کاردستی پنکه بدون باتری

 

نحوه اتصالات کاردستی پنکه بدون باتری

برای بدنه پنکه به یک میله مقوایی نیاز داریم. آن را به میزان مناسب برش داده و سپس عمود بر صفحه نگهدارنده پنکه میچسبانیم. برای این مرحله میتوانید از چسب حرارتی استفاده کنید.

مراحل ساخت کاردستی پنکه بدون باتری - دیجی اسپارک

 

مغزی خودکار را خارج کرده و آن را داخل نی نامرده در مرحله قبل جایگذاری میکنیم. سپس از پروانه پلاستیکی استفاده کرده و قسمت مرکزی آن را به مغزی خودکار متصل میکنیم.

استفاده از نی نوشابه در ساخت کاردستی پنکه بدون باتری - دیجی اسپارک

 

این مرحله از ساخت کاردستی به مفتول سیم مسی نیاز داریم. مطابق تصور زیر مفتول را به صورت حلزونی میپیچانیم. سپس آن را به قسمت انتهایی مغزی خودکار متصل میکنیم.

اتصال سیم پیچ در ساخت کاردستی پنکه بدون باتری - دیجی اسپارک

 

در مرحله آخر از ساخت این کاردستی جذاب، آهن ربایی نسبتا بزرگ را برداشته و روی پایه نگهدارنده پنکه، زیر مفتول سیم مسی قرار میدهیم.

استفاده از آهنربا در ساخت کاردستی پنکه بدون باتری - دیجی اسپارک

 

در پایان چنانچه سوالی در خصوص ساخت این کاردستی پنکه بدون باتری داشتید، از طریق بخش نظرات در ادامه این آموزش مطرح بفرمایید. من و همکارانم در تلاش هستیم تا پاسخ شما را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنیم.

 

نوشته آموزش ساخت کاردستی پنکه بدون باتری رومیزی به کمک آهنربا اولین بار در دیجی اسپارک پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع