آموزش ساخت کاردستی چراغ خواب با لیوان یکبار مصرف و لوازم الکترونیکی

منبع :  دیجی اسپارک دسته بندی : اینترنت اشیا IOT کد خبر : 260610 1 سال قبل 677

تا کنون به این فکر کردید که به جای خرید یکی از لوازم پرکاربرد منزلتان را خودتان بسازید؟ آموزش ساخت کاردستی برای خود و فرزندانتان یکی از روش های پرکاربرد پر کردن اوقات فراغتتان است. حال یک قدم فراتر رفته و به ساخت لوازم کاربردی منزل میپردازیم. چراغ خواب ما از ال ای دی و لیوان یکبار مصرف درست شده و روش ساخت ان برای افراد از سنین هفت تا هفتاد سال مناسب است. در ادامه ساخت کاردستی چراغ خواب با لیوان یکبار مصرف با مرجع تخصصی کاردستی رباتیک به زبان فارسی، دیجی اسپارک همراه باشید.

 

وسایل مورد نیاز ساخت کاردستی چراغ خواب

برای ساخت این کاردستی به وسایل بازیافتی مثل لیوان یکبار مصرف، مقوا و مفتول فلزی داریم. همچنین لیست ابزار الکترونیکی مورد نیاز به شرح زیر می‌باشد که با کلیک بر روزی هر گزینه به صفحه ی محصول در سایت دانشجوکیت منتقل می شوید و در صورت نیاز می توانید به راحتی آن ها را تهیه کنید.

  • ال ای دی LED
  • باتری سکه ای
  • سیم افشان

 

دستور العمل ساخت کاردستی چراغ خواب با لیوان یکبار مصرف

در مرحله ی اول از ساخت کاردستی چراغ خواب مغزی ماژیک را خرج کرده و در قسمت انتهایی ماژیک ایجاد می‌کنیم. سپس سیم افشان از قسمت انتهایی ماژیک وارد کرده و سپس سری ماژیک را مجددا به آن متصل می‌کنیم. در این مرحله از ال ای دی LED دوپایه استفاده کرده و هر پایه را به یک سیم افشان متصل می‌کنیم. سپس ال ای دی را داخل سری ماژیک قرار می‌دهیم. در مرحله ی بعد روی یک در پلاستیکی حفره ای ایجاد کرده و سپس آن را به قسمت انتهایی ماژیک متصل می‌کنیم‌ و سیم افشان را از حفره ی آن خارج می‌کنیم. یک مفتول فلزی را خمیده کرده از کناره در پلاستیکی مفتول را وارد در میکنیم‌. باتری سکه ای را توسط چسب نواری روی مفتول سیمی پیچسبانیم و یک سر سیم افشان را نیز به آن متصل می‌کنیم. مفتول سیمی دوم را نیز از بدنه عبور داده و یک سر آن را به باتری و سمت دیگر آن را به شکل اهرم وار روی مفتول اول قرار می‌دهیم. در این قسمت از ساخت کاردستی چراغ خواب از لیوان یکبار مصرف استفاده کرده و قسمت انتهایی آن را برش می‌دهیم. سپس در قسمت پشتی لیوان با کاتر شیار هایی ایجاد میکنیم و سپس سر ماژیک را از شیار عبور می‌دهیم. لیوان یک بار مصرف بزرگتر را به صورت وارونه روی آن قرار می‌دهیم. از یک مقوای دایره شکل استفاده کرده و آن را به عنوان پایه ی نگهدارنده زیر چراغ خواب میچسبانیم. در این مرحله از ساخت کاردستی با توجه به خلاقیت خود میتوانید چراغ را تزیین کنید. همانطور مشاهده میکنید در ویدیو از سنگ های تزیینی برای این کار استفاده شده است.

 

ویدیوی آموزش کاردستی چراغ خواب با لیوان یکبار مصرف

 

نحوه اتصالات کاردستی چراغ خواب با لیوان یکبار مصرف

در مرحله ی اول ازساخت کاردستی چراغ خواب بعد از خارج کردن مغزی از ماژیک سیم افشان را وارد قسمت انتهایی ماژیک کرده و سپس از سمت دیگر ال ای دی را به آن متصل می کنیم.

مراحل ساخت کاردستی چراغ خواب با لیوان - دیجی اسپارک

 

در قسمت دوم در مرکز در پلاستیکی حفره ایجاد کرده و به انتهای ماژیک میچسبانیم و سیم افشان را از حفره خارج می کنیم. پس در قسمت جانبی در پلاستیکی حفره ایجاد کرده . پس از خمیده کردن مفتول فلزی آن از حفره عبور داده و به بدنه در پلاستیکی متصل می کنیم.

وسایل بازیافتی در ساخت کاردستی چراغ خواب با لیوان - دیجی اسپارک

 

باتری سکه ای را به قسمت پایینی در پلاستیکی می چسبانیم به صورتی که سیم ها هم به مفتول فلزی و هم باتری سکه ای متصل شوند. مفتول ها به صورت اهرم عمل کرده و با بالا و پایین بردن آن ال ای دی روشن و خاموش می شود. لیوان یک بار مصرف را برش داده و درست مانند تصویر زیر روی ال ای دی قرار می دهیم.

استفاده از لیوان کاغذی در ساخت کاردستی چراغ خواب با لیوان - دیجی اسپارک

 

لیوان یکبار مصرف دوم را ترجیحا طرح دار انتخاب کنید تا چراغ خوابتان شکیل تر شود سپس آن را به صورت وارونه مطابق تصویر روی لیوان اول قرار می دهیم. یک مقوای ضخیم را به صورت دایره برش داده و به قسمت انتهایی چراغ خواب می چسبانیم. سپس با توجه به سلیقه ی خودتان می توانید آن را تزیین کنید.

نهایی سازی کاردستی چراغ خواب با لیوان کاغذی - دیجی اسپارک

 

در پایان چنانچه سوالی در خصوص ساخت این کاردستی چراغ خواب با لیوان داشتید، از طریق بخش نظرات در ادامه این آموزش مطرح بفرمایید. من و همکارانم در تلاش هستیم تا پاسخ شما را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنیم.

 

نوشته آموزش ساخت کاردستی چراغ خواب با لیوان یکبار مصرف و لوازم الکترونیکی اولین بار در دیجی اسپارک پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع