آموزش نحوه غیرفعال کردن رمزگذاری BitLocker درایو در ویندوز 11 و 10

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 270488 1 سال قبل 399

BitLocker Drive Encryption یک ویژگی داخلی در ویندوز 11 و 10 نسخه‌های Professional و Enterprise است که برای کمک به حفظ امنیت داده‌های کاربر درایو او را رمزگذاری می‌کند. اگر به هر دلیلی، می‌خواهید این رمزگذاری را در رایانه شخصی خود خاموش کنید، می‌توانید این کار را به سرعت از طریق کنترل پنل انجام دهید که در ادامه این مقاله ما غیرفعال کردن BitLocker را به شما آموزش خواهیم داد.

  • آموزش غیرفعال کردن Delivery Optimization در ویندوز 11

اگر اطلاعات مهمی دارید این حالت را غیرفعال نکنید

قبل از غیرفعال کردن BitLocker در ویندوز 11 یا 10، به این نکته توجه کنید که اگر نگران حفظ حریم خصوصی و امنیت هستید، حذف سیستم رمزگذاری BitLocker را به شما توصیه نمی‌کنیم. با این حال، ممکن است بخواهید این ویژگی را در شرایط خاصی غیر فعال کنید، مثلاً اگر از کامپیوتر با حالت بوت دوگانه استفاده می‌کنید و می‌خواهید به سایر داده‌های سیستم عامل ذخیره شده در درایو خود دسترسی داشته باشید. اما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر لپ‌تاپ شما دزدیده شود یا آن را گم کنید، دیگران نیز می‌توانند به سادگی به داده‌های رمزگذاری نشده در درایو دستگاه شما دسترسی پیدا کنند.

  • آموزش نحوه غیرفعال کردن تله متری در ویندوز 11 برای حفظ حریم شخصی

همچنین، باید توجه داشته باشید که هنگام استفاده از دستگاه، داده‌های شما قبلاً رمزگشایی شده‌اند، به این معنی که رمزگذاری درایو BitLocker از شما در برابر هکرهای راه دور در هنگام اتصال به اینترنت هیچ محافظتی نمی‌کند.

برای غیرفعال کردن یا غیرفعال کردن رمزگذاری درایو BitLocker در ویندوز 11 و 10، از این مراحل استفاده کنید:

گام اول: ابتدا منوی Control Panel را باز کنید. (برای این کار می‌توانید بر روی آیکن ذره‌بین کلیک کنید و Control Panel را تایپ کنید و بعد از مشاهد آیکون، بر روی آن کلیک کنید تا وارد شوید.)

گام دوم: سپس حالت نمایش یا “View by” را روی حالت Category قرار دهید و روی System and Security کلیک کنید.

گام سوم: سپس روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.

گام چهارم: در صفحه زیر، درایو رمزگذاری شده را باز کنید و روی Turn Off BitLocker کلیک کنید.

گام پنجم: در نهایت روی دکمه Turn off BitLocker در پنجره پاپ آپ کلیک کنید.

پس از تکمیل مراحل بالا، ویندوز شروع به رمزگشایی محتویات درایو شما می کند که ممکن است کمی طول بکشد. اما شما می‌توانید پنجره کنترل پنل را ببندید و طبق معمول به کار خود ادامه دهید. باز هم تایید می‌کنیم که با این کار شما امنیت اطلاعات خود را کاهش می‌دهید. امیدواریم که آموزش غیرفعال کردن BitLocker برای شما مفید بوده باشد.

سایر مطالب آموزشی در سخت افزار مگ:

  • آموزش رفع تاری صفحه نمایش در سیستم‌های دارای ویندوز 11
  • آموزش نحوه بررسی سلامت کامپیوترهای دارای ویندوز 11 و حالت بهینه آن
  • آموزش ترفندهای جلوگیری از تخلیه سریع باتری لپ تاپ در ویندوز 11
  • آموزش نحوه افزایش حافظه مجازی در ویندوز 11 و حل مشکل کمبود فضا
مشاهده این خبر در سایت مرجع