آموزش کاردستی مرد بادکنکی با موتور DC ویبره و بطری پلاستیکی

منبع :  دیجی اسپارک دسته بندی : اینترنت اشیا IOT کد خبر : 259863 1 سال قبل 397

در این قسمت از سلسله آموزش های دیجی اسپارک با آموزش شیوه ی ساخت مرد بادکنکی در خدمت شما هستیم. بدنه ی اسباب بازی ما از بطری آب معدنی و سر آن از بادکنک ساخته شده است. همچنین شیوه ی ساخت بسیار آسان بوده و سنین ۷ تا ۷۰ سال را در برمیگیرد. در ادامه ساخت کاردستی مرد بادکنکی با موتور دی سی با وسایل بازیافتی و وسایل الکترونیکی با مرجع تخصصی کاردستی رباتیک به زبان فارسی، دیجی اسپارک همراه باشید.

 

وسایل مورد نیاز ساخت کاردستی مرد بادکنکی

طبق معمول همیشه لوازم مورد نیاز ساخت این کاردستی از دو قسمت بازیافتی و الکترونیکی تشکیل شده است. لوازم بازیافتی شامل بادکنک ، بطری آب معدنی،چوب بستنی و ..است. لیست وسایل الکترونیکی ساخت کاردستیشارژر دستی به شرح زیر می باشد‌. با کلیک بر روی هر گزینه به صفحه ی محصول منتقل شده و در صورت نیاز میتوانید از سایت دانشجوکیت تهیه کنید.

  • میکروسوئیچ
  • موتور آرمیچر DC
  • سیم افشان
  • باتری کتابی

 

دستورالعمل ساخت کاردستی مرد بادکنکی

در مرحله ی اول از ساخت کاردستی دو چوب بستنی را مطابق ویدیو با قیچی برش می‌دهیم. سپس آن ها را به قسمت جانبی باتری کتابی میچسبانیم. به صورتی که به عنوان پایه های باتری کتابی عمل کنند. در این قسمت از موتور دی سی استفاده کرده و وزنه ای به شفت آن میچسبانیم. حال موتور دی سی را در قسمت مشخص شده روی باتری کتابی میچسبانیم. حال به وسیله ی سیم افشان بین باتری و موتور دی سی و میکروسوییچ ارتباط برقرار می‌کنیم.همانطور که مشاهده میکنید در این قسمت از ساخت کاردستی از بطری آب معدنی استفاده کرده و قسمت ابتدایی و انتهایی آن را با کاتر برش می‌دهیم. در حین استفاده از کاتر حتما نکات ایمنی را رعایت کنید تا از آسیب رسیدن به دستتان جلوگیری شود‌. سپس در قسمت مشخص شده حفره ای ایجاد می‌کنیم. سپس بطری را روی سازه ی ساخته شده در مرحله ی قبل سوار کرده و میکروسوییچ را از حفره ی ایجاد کرده روی بدنه ی بطری خارج می‌کنیم. از تکه های کوچک پلاستیکی استفاده کرده و پایه های کاردستی را درون آن فرو می‌کنیم‌. چوب بستنی را مطابق ویدیو شکل داده و به عنوان دست کاردستی به طرفین بطری اب معدنی میچسبانیم. از بادکنک به عنوان سر کاردستی استفاده می‌کنیم‌. بادکنک را به مقدار مشخصی باد کرده و انتهای ان را گره میدهیم‌. سپس از قسمت بالایی بطری آب معدنی عبور می‌دهیم. در این مرحله باتوجه به سلیقه و خلاقیت خودتان میتوانید با ماژیک روی بادکنک چشم و ابرو بکشید. حالا قسمت بالایی بطری آب معدنی را روی آن قرار می دهیم. کاردستی را روی سطحی صاف قرار داده و میکروسوییچ را روشن میکنیم. کاردستی جذاب ما شروع به حرکت می‌کند.

 

ویدیوی آموزش ساخت کاردستی مرد بادکنکی

 

نحوه اتصالات کاردستی مرد بادکنکی

در مرحله ی اول از ساخت کاردستی دو عددچوب بستنی را مطابق تصویر با قیچی برش می‌دهیم. سپس آن ها را به قسمت جانبی باتری کتابی میچسبانیم. به صورتی که به عنوان پایه های باتری کتابی  عمل کنند.

نحوه اتصالات کاردستی مرد بادکنکی با باتری کتابی - دیجی اسپارک

 

در این قسمت از ساخت کاردستی مرد بادکنکی از موتور دی سی استفاده کرده و وزنه ای به شفت آن میچسبانیم. حال موتور دی سی را در قسمت مشخص شده در تصویر روی باتری کتابی میچسبانیم.

اتصال موتور ویبراتور در ساخت کاردستی مرد بادکنکی - دیجی اسپارک

 

به وسیله ی سیم افشان بین باتری و موتور دی سی و میکروسوییچ ارتباط برقرار می‌کنیم. سپس بطری را روی سازه ی ساخته شده در مرحله ی قبل سوار کرده و میکروسوییچ را از حفره ی ایجاد کرده روی بدنه ی بطری خارج می‌کنیم.

نحوه اتصالات کاردستی مرد بادکنکی - دیجی اسپارک

 

از تکه های کوچک پلاستیکی استفاده کرده و پایه های کاردستی را درون آن فرو می‌کنیم‌. چوب بستنی را مطابق تصویر زیر شکل داده و به عنوان دست کاردستی به طرفین بطری اب معدنی میچسبانیم.

اتصالات چوب آبسلانگ در ساخت کاردستی مرد باکنکی - دیجی اسپارک

 

از بادکنک به عنوان سر کاردستی استفاده می‌کنیم‌. بادکنک را به مقدار مشخصی باد کرده و انتهای ان را گره میدهیم‌. سپس از قسمت بالایی بطری آب معدنی عبور می‌دهیم.

 

در پایان چنانچه سوالی در خصوص ساخت این کاردستی مرد بادکنکی داشتید، از طریق بخش نظرات در ادامه این آموزش مطرح بفرمایید. من و همکارانم در تلاش هستیم تا پاسخ شما را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنیم.

 

نوشته آموزش کاردستی مرد بادکنکی با موتور DC ویبره و بطری پلاستیکی اولین بار در دیجی اسپارک پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع