آیا غیرقابل ردیابی کردن تراکنش‌های ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است؟ کوین میکسینگ و کوین جوین چیست؟

منبع :  آکادمی بیت‌پین دسته بندی : ارز دیجیتال و بلاک چین کد خبر : 269063 1 سال قبل 206

در این مقاله قصد داریم به معرفی دو اصطلاح کوین میکسینگ و کوین جوین در رمزارزها بپردازیم. کوین میکسینگ و کوین جوین دو روش کاربردی برای از بین بردن رد ارزهای دیجیتال هستند. همان طور که می‌دانید ماهیت بلاک چین پنهان کردن اطلاعات تراکنش‌هاست که البته طبق ساز و کار نسبتا پیچیده‌ای صورت می‌پذیرد. اما با وجود این پیچیدگی‌ها مزایای بسیاری دارد که مهم‌ترین آن حفظ حریم خصوصی کاربران در حوزه معاملات رمزارزهاست. در ادامه دو روش را معرفی می‌کنیم که می‌توانند در غیرقابل ردیابی کردن تراکنش‌ها کمک کرده و حریم خصوص کاربران را افزایش دهند.

فهرست مطالب

  • کوین میکسینگ چیست؟
  • کوین میکسینگ چگونه کار می‌کند؟
  • کوین جوین چیست؟
  • کوین جوین چگونه کار می‌کند؟
  • حفظ حریم خصوصی از طریق پنهان کردن ردپای کاربران شبکه با کوین میکسینگ و کوین جوین
  • روش‌های کوین میکسیسنگ و کوین جوین مناسب چه کاربرانی هستند؟
  • گفتار پایانی!
  • سوالات متداول

کوین میکسینگ چیست؟

هر فعالیتی که باعث مبهم بودن مقدار بودجه تراکنش توسط جایگزینی آن‌ها با دیگران باشد را کوین میکسینگ می‌گوییم. در واقع این روش میزان دارایی افراد را به صورت مبهم نشان می‌دهد. در کوین میکسینگ یک شخص ثالثی وجود دارد که این نوع سازوکار را ارائه می‌دهد. بنابراین روش کار در کوین میکسینگ به صورت غیرمتمرکز نیست.

کوین میکسینگ چگونه کار می‌کند؟

کوین میکسینگ و کوین جوین چیست؟

روش کار کوین میکسینگ بدین صورت است که شخص ثالث یا همان ارائه کننده خدمات کوین‌های یک کاربر را گرفته و کوین‌هایی را که هیچ ارتباطی با کوین‌های ارسال شده ندارد به کاربر برمی‌گرداند. بنابراین کوین‌ها را میکس می‌کند به طوری که هیچ نشانی از کوین‌های دریافت کننده، در کوین‌های ارسال شده یافت نخواهد شد. اما آیا این روش ایمن است؟ آیا در ساز و کار متمرکز تراکنش‌ها به صورت ناشناس انجام می‌شوند؟

در این روش هیچ تضمینی بر امنیت وجود ندارد.

همچنین ضمانتی هم برای کاربران در خصوص بازگرداندن کوین‌ها توسط میکسر قابل ارائه نخواهد بود. همچنین ممکن است شخص ثالث آدرس‌های IP و آدرس بیت کوین را ثبت کند زیرا کاربر کنترل دارایی خود را به او سپرده است.

کوین جوین چیست؟

کوین میکسینگ و کوین جوین چیست؟

کوین جوین در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. کوین جوین نیز ابزاری برای پنهان کردن ردپای تراکنش‌ها در دنیای رمزارزهاست. پس از روش کوین جوین در تراکنش‌ها هیچ مدرکی باقی نمی‌ماند و در نتیجه آدرس کاربری با انجام تراکنش فاش نمی‌شود. کوین جوین روشی جایگزین برای میکسرهای متمرکز است. کوین جوین از روش غیرمتمرکزسازی استفاده می‌کند که البته ممکن است هماهنگ کننده‌ای در این میان وجود داشته باشد. در این روش کاربران اختیار دارایی خود را دارند و آن را به شخص ثالثی واگذار نمی‌کنند. در کوین جوین ورودی‌ها در یک تراکنش ترکیب می‌شوند.

کوین جوین چگونه کار می‌کند؟

در این روش چند نفر برای ایجاد تراکنش با هم هماهنگ می‌شوند. هر کدام ورودی‌ها و خروجی‌های دلخواه را فراهم کرده و از آن جا که همه ورودی‌ها با هم ادغام می‌شوند نسبت هر خروجی به کاربر آن غیرممکن خواهد بود. به عنوان مثال، ۴ نفر قصد انجام تراکنش با حفظ حریم خصوصی را دارند. این افراد ورودی و خروجی‌ها را با هم هماهنگ می‌کنند. هماهنگ کننده همه اطلاعات را گرفته و آن‌ها را در یک تراکنش قرار می‌دهد. در این زمان افراد می‌بایست امضای دیجیتالی را انجام دهند. پس از امضا توسط کاربران، دیگر امکان تغییری وجود ندارد و تراکنش در شبکه انجام خواهد شد. بنابراین در این روش هیچ ریسکی وجود ندارد زیرا هماهنگ کننده نمی‌تواند اطلاعات را دستکاری کرده و رمزارزها را سرقت کند. تراکنش‌ها در اصطلاح جعبه سیاهی برای میکس کردن ارزهای دیجیتال هستند.

دریافت 5 تتر رایگان
فقط با دعوت 3 دوست به ‌بیت پین می‌تونی 5 تتر رایگان هدیه بگیری !همین حالا دوستاتو دعوت کن

حفظ حریم خصوصی از طریق پنهان کردن ردپای کاربران شبکه با کوین میکسینگ و کوین جوین

با افزایش محبوبیت روش کوین جوین، فرض می‌کنیم که بسیاری از تراکنش‌ها با روش کوین جوین انجام شود. پس فرض اینکه همه ورودی‌های یک تراکنش برای یک کاربر است بسیار ضعیف می‌شود. این امر باعث می‌شود تا در این نوع اکوسیستم حرکت بزرگی برای حفظ حریم خصوصی کاربران صورت پذیرد. با کوین جوین ده‌ها کاربر می‌توانند به راحتی ورودی‌های خود را در یک تراکنش ترکیب کرده تا ردیابی آن‌ها سخت‌تر و سخت‌تر شود. به طور مثال، اخیرا ۱۰۰ تراکنش در تراکنش کوین جوین با هم مشارکت کرده و آن‌ها را با موفقیت به انجام رسانده است.

الگوریتم اثبات اعتبار چیست؟ حتما بخوانید: آیا بیت کوین قابل ردیابی است؟

روش‌های کوین میکسیسنگ و کوین جوین مناسب چه کاربرانی هستند؟

روش کوین میکسینگ برای هر کاربری که تمایل به حفظ حریم شخصی در تراکنش‌های خود را دارد بسیار مهم است. ابزارهای کوین میکسینگ با پروتکل‌ها سازگار هستند. پس برای افرادی که به وجود یک شخص ثالث در تراکنش‌ها اعتماد دارند، روش کوین میکسینگ یک روش و راه حل آسان است. اما افرادی هستند که جایگزین قابل تایید و غیرمتعهدی را ترجیح می‌دهند که بهتر است از روش کوین جوین استفاده کنند. در روش کوین جوین شخص ثالثی دخالت و اختیار دارایی را در دست ندارد اما ممکن است یک هماهنگ کننده‌ای برای انجام تراکنش‌ها وجود داشته باشد. البته با وجود یک هماهنگ کننده اختیار دارایی‌ها دست خود کاربران خواهد بود.

گفتار پایانی!

کوین میکسینگ و کوین جوین از ابزارهای ادغام کوین‌ها و در نتیجه انجام تراکنش‌ها با حفظ حریم خصوصی اطلاعات کاربران آن تراکنش‌ها است. افرادی که به صداقت و یک شخص ثالث در تراکنش‌ها ایمان دارند از روش کوین میکسینگ و افرادی که به دنبال گزینه‌های محرمانه و خصوصی‌تر هستند از روش کوین جوین استقبال می‌کنند. برای انجام این نوع فرآیندها بهتر است از افراد متخصص و خبره در این زمینه کمک گرفت.

در حال حاضر تعداد معدودی از این ابزارها وجود دارند اما با گسترش اطلاعات فنی و علمی کاربران در حوزه بازار ارزهای دیجیتال و اهمیت موضوع حفظ حریم خصوصی در تراکنش‌ها، این نوع روش‌ها و ابزارها در حال رشد و پیشرفت خواهند بود و کارآمدتر می‌شوند.

سوالات متداول

  • کوین میکسینگ چیست؟

کوین میکسینگ روشی برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران در انجام تراکنش هاست که میزان دارایی افراد را مبهم می‌کند. خدمات در کوین میکسینگ به صورت متمرکز بوده و معمولا یک شخص ثالث این ساز و کار را در فضای رمزارزها ارائه می‌دهد. افرادی که به وجود یک شخص ثالث در تراکنش‌ها اعتماد دارند، روش کوین میکسینگ یک روش و راه حل آسان است.

  • کوین جوین چیست؟

در کوین جوین ورودی‌های تراکنش‌های یک کاربر در یک تراکنش ادغام می‌شود. ساختار تراکنش‌ها از ورودی و خروجی‌های بسیاری تشکیل می‌شود. کاربر برای ایجاد یک تراکنش از UTXOها به عنوان ورودی استفاده می‌کند. سپس خروجی‌ها را مشخص کرده و صحت ورودی‌ها را امضا می‌کند. یعنی تراکنش به صورت مستقل امضا می‌شود. افرادی که جایگزین قابل تایید و غیرمتعهدی را ترجیح می‌دهند و ارتقاء حفظ حریم خصوصی برای آن‌ها مهم است؛ بهتر است از روش کوین جوین استفاده کنند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع