به گزارش اکوایران، ارتش آمریکا روز پنجشنبه ادعا کرد که نیروهای دریایی ایران یک بالگرد نظامی آمریکایی را در جریان پرواز روتین در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز خلیج فارس، مکرراً با لیزر هدف قرار داده‌اند.

بنا بر گزارش سی‌بی‌اس، این هلیکوپتر متعلق به یک واحد مستقر در کشتی تهاجمی دوزیست یو‌اس‌اس باتان است که به عنوان بخشی از تلاش‌های آمریکا برای مقابله با توقیف کشتی‌های نفتکش تجاری به منطقه فرستاده شده است.

ریک چرنیتزر، سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای مدعی شد: «شناور‌های ایرانی روز چهارشنبه چندین بار به پرنده حین پرواز لیزر تاباندند». چرنیتزر ادعا کرد: «این‌ها اقدامات یک نیروی دریایی حرفه‌ای نیست. این رفتار ناامن، غیرحرفه‌ای و غیرمسئولانه توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جان نیروهای ایالات متحده و کشورهای شریک آن را به خطر می‌اندازد و باید فورا متوقف شود.»

ارتش ایالات متحده مدعیست که ایران طی دو سال گذشته نزدیک به 20 کشتی با پرچم بین المللی را در منطقه توقیف کرده یا تلاش کرده است که توقیف کند.

چرنیتزر گفت: «نیروهای دریایی ایالات متحده هوشیار هستند و به پرواز، کشتی‌رانی و عملیات در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهد، ادامه خواهند داد و در عین حال امنیت دریایی منطقه را ارتقا می‌دهند.»