ارائه چارچوب کیفیت خدمات اقامتگاههای بومگردی استان چهارمحال و بختیاری
کیفیت خدمات اقامتگاههای بومگردی نقش مهمی در توسعه بومگردی دارد. لذا هدف اصلی پژوهش، شناسایی و اولویتبندی ابعاد و شاخصهای کیفیت خدمات در اقامتگاههای بومگردی استان چهارمحال و بختیاری است. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی، از نظر روش تحقیق، در زمره پژوهشهای آمیخته کیفی-کمی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش متخصصان و خبرگان و کارشناسان حوزه بومگردی هستند و روش نمونهگیری از نوع غیر احتمالی، گلوله برفی و در دسترس است. در مرحله کیفی تعداد 26 خبره انتخاب شدند و جمعآوری دادهها به شیوه مصاحبههای نیمه ساختار یافته است. در مرحله کمی، تعداد100 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند، ابزار گردآوری دادهها پرسشنامۀ محققساخته میباشد و آزمونT تک نمونهای و فریدمن نیز جهت بررسی اهمیت و اولویتبندی ابعاد و شاخصها استفاده گردید. در چارچوب ارائه شده بعد اعتبار و ارزش خدمات به عنوان اولویت اول و ظرفیت خدمات، بهبود و توسعه خدمات و فرآیند و کارکردهای اجرایی به ترتیب اولویت دوم تا چهارم را کسب کردهاند.