اردوغان به غرب تاخت/ ریاکاری غرب نسل‌کشی اسرائیل را نادیده گرفته است

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 590023 2 هفته قبل 134
 «دولت‌های غربی که سعی می‌کنند به ما درس دموکراسی و آزادی بدهند، درباره قتل‌عام‌ها در غزه، ریاکار هستند». این حرف را اردوغان در آنکارا بیان کرد.وی طی یک سخنرانی، با تاکید بر استانداردهای دوگانه غرب درباره جنایات علیه مسلمانان، از تلاش‌ها برای برچسب زدن به حمایت از فلسطین به عنوان «یهودستیزی» انتقاد کرد.به گفته رئیس‌جمهور ترکیه، «تروریسم نئونازی که به نفرت علیه مردم ترکیه و مسلمانان دامن می‌زند» به سطوحی بالایی رسیده است.
خبر مرتبط
 آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه غیرممکن است
پیام بلینکن به اسرائیل: آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه غیرممکن است

براساس گزارش القدس العربی، شبکه کان اعلام کرد: وزیر خارجه آمریکا تلاش کرد اسرائیلی‌ها را در مورد لزوم دستیابی به توافق با حماس متقاعد کند.

اردوغان با انتقاد از انفعال در برابر نسل کشی اسرائیل علیه غزه گفت که «کسانی که هی چپ و راست گزارش حقوق بشر صادر می کنند شاهد بودند که 35000 فلسطینی شامل 15000 کودک جان خود را از دست دادند».رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید حساسیتی که نسبت به یهودی‌ستیزی نشان داده می‌شود، نسبت به حملات ناشی از اسلام‌هراسی و نژادپرستی نشان داده نمی‌شود.

خبر مرتبط
تنها امید بایدن درباره جنگ غزه
تنها امید بایدن درباره جنگ غزه

یک رسانه آمریکایی به شرح اهدافی که جو بایدن در ضمن تلاش‌های شدید دولتش برای حاصل کردن یک توافق آتش‌بس و آزادسازی اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی در داخل و خارج پیگیری می‌کند، پرداخته است.

به گفته او، به رغم فشارهای لابی جهانی صهیونیستم، ترکیه متعهد به شفاف کردن نسل کشی اسرائیل علیه مردم غزه است.اردوغان با بیان اینکه تقریباً هیچ یک از رهبران غربی به این وحشیگری واکنش نشان ندادند مگر تعداد کمی از «سیاستمداران وظیفه‌شناس» افزود که هیچ صدای شجاعی به اسرائیل نگفت که «دیگر بس است».

مشاهده این خبر در سایت مرجع