استخدام آموزش و پرورش 1402

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 449658 1 سال قبل 222
ثبت نام استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲

اگر به کار تدریس و معلمی علاقه مند هستید، استخدامی آموزش و پرورش می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این ارگان دولتی هر ساله برای تکمیل کادر آموزشی خود، اقدام به اخد نیرو کرده و به همین منظور مراحل و شرایطی را در نظر گرفته تا بتواند از بین متقاضیان واجدالشرایط، افراد صالح تر و مناسب تری را انتخاب نماید. سازمان آموزش و پرورش، مزایا و ویژگی های بسیار مثبتی برای استخدامی های خود داشته و همین امر باعث شده است که افراد زیادی برای استخدام در این سازمان اقدام نمایند و همین تقاضای بالا برای استخدام، مسیر پذیرش را کمی دشوارتر ساخته است.

بسته آزمون استخدامی کیمیاگر بسته آزمون استخدامی کیمیاگر

علاقه مندان به تدریس می توانند با توجه به رشته تحصیلی خود با شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شانس خود را برای استخدامی این ارگان امتحان نمایند.

جزوه استخدامی آموزش و پرورش جزوه استخدامی آموزش و پرورش

آخرین اخبار از زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

اگر به دنبال ثبت نام  و شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ هستید، بهتر است قبل از هر چیزی از اخبار مربوط به این موضوع مطلع شوید تا بتوانید دید بازتری نسبت به  آزمون استخدامی آموزش و پرورش  پیدا نمایید. در ادامه اخبار مربوط به آزمون استخامی آموزش و پرورش 1402 ذکر شده است.

خبر 25 اسفند ماه

سازمان سنجش اعلام کرده است که در سال آینده می تواند در حدود 4 هزار نیرو آموزش استثنائی را جذب نماید. همچنین، مجوز جذب حدود 1000 نفر نیروی توانبخشی نیز صادر شده است و افرادی که مدرک کار درمانی و گفتار درمانی دارند نیز می توانند به صورت مستقل و همزمان با آزمون استخدام دبیری و هنرآموزی، در آزمون مربوطه شرکت کنند.

خبر 24 اسفند ماه

آزمون استخدامی جذب دبیر و هنرآموز دوره متوسطه بعد از آزمون استخدام آموزگار برگزار خواهد شد و فراخوان آن به زودی منتشر خواهد شد.

خبر 23 اسفند ماه

متفاضانی که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند و سن آن ها زیر ۴۰ سال است، می توانند در این آزمون شرکت نمایند. همچنین در خصوص زمان برگزاری آزمون گفته شده به اختمال زیاد، برگزاری آزمون استخدامی دبیری در خرداد یا تیر ماه 1402 انجام خواهد گرفت.

خبر 6 اسفند ماه

ثبت نام آزمون استخدامی 1401 – 1402 به منظور جذب 24 هزار و 694 نفر آموزگار ابتدایی، 992 آموزگار برای مناطق عشایری و 2332 نفر آموزگار استثنایی انجام خواهد پذیرفت.

مراحل و راه‌های استخدام در آموزش و پرورش ۱۴۰۲

همانطور که اشاره شد، داوطلبان و متقاضیان برای استخدام در سازمان آموزش و پرورش و بهره مندی از مزایای این سازمان، باید مراحلی را طی نمایند. داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ مانند سال های گذشته باید در آزمونی که از جانب این سازمان به همین منظور دابر می شود شرکت نمایند. این آزمون دارای دو مرحله کتبی و شفاهی می باشد که افراد متقاضی پس از ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش و شرکت در آزمون کتبی و اخد امتیاز لازم، برای مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش دعوت می شوند.

نکته قابل توجه در زمینه راه های استخدام آموزش و پرورش در سال 1402، وجود راه های جدیدی است که داوطبان می توانند از آن طریق اقدام به این امر نمایند. در ادامه به توضیح شیوه های استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ خواهیم پرداخت.

دو مرحله ای شدن استخدام دانشجو معلمان

طبق خبر اعلام شده از جانب سازمان آموزش و پرورش، از سال ۱۴۰۲، افراد پذیرفته شده در این رشته در دو مرحله مهرماه و دی ماه وارد دانشگاه خواهند شد و درصد تاثیرگذاری مصاحبه حضوری و شفاهی ۳۰ درصد کل امتیاز می باشد. قابل ذکر است که پذیرش و استخدام نهایی این افراد در حین تحصیل انجام خواهد گرفت.

جذب از طربق کارشناسی ارشد

یکی دیگر از راه هایی که برای استخدامی این سازمان در نظر گرفته شده است، از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد است، به این معنا که متقضایان پس از شرکت در آزمون ارشد و قبولی در رشته مورد نظر و شروع به تحصیل در آن رشته، می توانند به استخدام آموزش و پرورش در بیایند.

جذب از طریق استعدادهای درخشان

بنابر خبر اعلام شده این سازمان ب همکاری سازمان نخبگان کشور به جذب نیروهای متقاضی نخبگان دانش آموزی پرداخته است تا بتواند روند بهتری را در سیستم آموزشی خود ایجاد نماید.

جذب دو مدرکی ها

بنا بر تصمیم سازمان آموزش و پرورش در سال جدید جذب نیروی اسنخدامی از دانشگاه های فرهنگیان و دانشگاه های برتر ایران به صورت مشترک و هم زمان انجام می شود. اما این موضوع نیز دارای شرایط و ضوایطی است که یکی از این موارد، گذراندن درس های تخصصی در دو سال اول تحصیل است. پس از آن اگر صلاحیت لازم و کافی را داشته باشند می توانند ادامه تحصیل خود را در دانشگاه فرهنگیان به انجام برسانند. همچنین متقاضیان باید به حد نصاب شرط معدل نیز رسیده باشند که در جدول زیر حداقل معدل لازم برای رشته های مختلف ذکر شده است.

شرط معدل برای استخدامی از دانشگاه
رشته حداقل معدل
انسانی ۱۷
زبان ۱۷
علوم پایه ۱۴
فنی مهندسی ۱۴
هنر ۱۴

زمان بندی استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

استخدام در سازمان آموزش و پرورش دارای روند خاصی که این سازمان برای هر یک از مراحل آن روند و زمانی را در نظر گرفته است. این مراحل زمانی شامل زمان ثبت نام، برگزاری، اعلام نتایج و غیره می باشد که در ادامه به صورت جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

زمان ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش

متقاضیان و داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش برای ثبت نام در آزمون باید در زمان اعالم شده توسط سازمان سنجش به  سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش مراجعه کرده و روند ثبت نام خود را طی نمایند. زمان ثبت نام برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با وجود چندین بار تمدید در اسفندماه ۱۴۰۱ به پایان رسیده است که به تفکیک در جدول زیر ذکر شده است.

زمان ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش 1402
عنوان تاریخ
زمان اولیه ثبت نام ۱۰ الی ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
تمدید مهلت ثبت نام ۱۹ اسفند
تمدید مجدد مهلت ثبت نام ۲۱ اسفند
تمدید مجدد مهلت ثبت نام ۲۲ اسفند

زمان برگزاریی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

یکی از موارد قابل توجهی که متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید به آن توجه نمایند، زمان برگزاری آزمون بوده که توسط سازمان مربوطه اعلام شده است. تاریخ آزمون برای دوره های مختلف متفاوت بوده که به تفکیک در جدول زیر قید شده است. لازم به ذکر است که طبق اعلامیه سازمان آموزش و پرورش و سنجش، این دوره از استخدام آزمون استخدامی آموزش و پرورش تنها در رشته های آموزگار ابتدایی و آموزگار کودکان استثنائی انجام می گردد. در صورت تغییر از همین مقاله به شما اطلاع داده خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش
عنوان تاریخ
آزمون آموزگاری ابتدایی و استثنایی جمعه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
آزمون دبیری و هنرآموزی احتمالا خرداد یا تیرمه 1402

تاریخ آزمون دبیری و هنرآموزی در صورت قطعی شدن، از طریق همین مقاله به اطلاع شما خواهد رسید. همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات در این زمینه در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره عضو شده تا سریع تر و در لحظه در جریان تغییرات و اخبار قرار گیرید.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه

داوطلبان شرکت در آزمون اسخدامی بری ورود به جلسه نیازمند کارت ورود به جلسه هستند که به صورت معمول ۲ الی ۳ روز قبل از برگزاری آزمون در دسترس افراد قرار می گیرد. با توجه به زمان آزمون ۸ اردیبهشت، زمان دریافت کارت ورود به جلسه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ می باشد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه
عنوان تاریخ
کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی 5 اردیبهشت 1402

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

پس از اعلام زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، متقاضیان شرکت در آزمون باید در زمان مقرر پس از مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای طی نمودن روند ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و بر طبق روال زیر ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

  • در مرحله اول در مرورگر خود آدرس sanjesh.org را وارد کرده و وارد سایت سازمان سنجش شوید و از منوی موجود در پایین صفحه، گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • در مرحله بعد بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنائی) سال 1401” کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • سپس گزینه “سیستم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنائی) سال 1401” را انتخاب کنید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • پس از آن از منوی موجود در سمت راست صفحه، گزینه “خرید کارت اعتباری” را بزنید تا بتوانید از این طریق، هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را پرداخت کنید.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • پس از آن در صفحه جدید، عبارت “سریال ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنائی) سال 1401” را انتخاب کرده و گزینه “تایید و ادامه” را فشار دهید.

مرحله پنجم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • در صفحه باز شده، در کادرهای مشخص شده، اطلاعات خود را وارد نمایند و پس از آن گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید.

مرحله ششم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • پس وارد نمودن اطلاعات شخصی خود مانند شماره تلفن ثابت و همراه و انتخاب عبارت “ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید.

مرحله هفتم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  •  در صفحه جدید، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نموده و گزینه “پرداخت” را فشار دهید. در نظر داشته باشید که شما برای پرداخت اینترنتی، نیازمند رمز دوم بانکی می باشید.

مرحله هشتم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • حال پس از پراخت هزینه، به صفحه ابتدایی ثبت نام بازگشته و این بار روی عبارت “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک کنید.

مرحله نهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • در زمان پرداخت هزینه ثبت نام، شماره سریالی را دریافت نمود اید که در این مرحله باید آن را را در کادر مربوطه وارد کنید و پس از ثبت کد امنیتی موجود در صفحه، کلید “ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله دهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • در این قسمت با توجه به شرایط فایل عکس، عکس خود را بارگذاری کرده و سپس گزینه “تایید و ادامه- گام بعدی” را انتخاب نمایید.

 مرحله دهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • سپس وارد صفحه ای می شوید که می بایست اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

 مرحله یازدهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • این قسمت شامل اطلاعات مربوط به سهمیه بوده که درصورت داشتن آن، باید کادر های مربوط به آن را پر نمایید.

مرحله دوازدهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • پس از کامل نمودن و وارد کردن اطلاعات خود، بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

 مرحله یازدهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • و در قسمت آخر اگه نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود داشتید می توانید از دو روش زیر استفاده کنید.

 مرحله دوازدهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • پس از اتمام فرآیند ثبت نام، یک کد رهگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت که توصیه می شود تا یک نسخه پرینت شده از آن تهیه کرده و تا زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش نزد خود نگهداری کنید.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

سازمان آموزش و پرورش کشور برای ثبت نام و شرکت متقاضیان در آزمون استخدامی شرایط و ضوابطی را در نظر گرفته است که این ضوابط نسبت به سال های گذشته تغییراتی داشته است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما به صورت کلی می توان این شرایط را به سه دسته شرایط عمومی، شرایط اختصاصی و شریط سنی تقسیم بندی کرد.

شرایط عمومی

همانطور که ذکر شد برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 شرایط عمومی وجود دارد که برای تمامی این افراد یکسان می باشد و این شرایط را می توان به صورت کامل در دفترچه مربوطه مشاهده نمود که در ادامه در جدول زیر نیز به آن ها اشاره شده است.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402
شرایط عمومی
تابعیت ایرانی
اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از دین های دکر شده در قانون اساسی
پایبند بودن به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
کارت پایان خدمت برای آقایان
عدم اعتباد به مواد مخدر
عدم سو پیشینه
عدم اشتغال در دستگاه اجرایی پس از قبولی
عدم ممنوعین استخدام از سمت قوه قضاییه

شرایط اختصاصی

علاوه بر شرایط عمومی، شرایط اختصاصی نیز وجود دارد که برای همه افراد نبوده و مختص برخی از اقراد می باشد که در ادامه در جدول زیر نیز به آن اشاره شده است.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
شرایط اختصاصی

متقاضیان شرکت در عناوین شغلی هنرآموز، باید دارای فوق دیپلم پیوسته باشند. در صورت احراز مدرک فوق دیپلم ناپیوسته، باید مدرک دیپلم هنرستان نیز داشته باشند.

پس از قبولی نهایی و پیش از استخدام و اشتغال به کار، امکان تغییر محل خدمت تعیین شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، وجود ندارد و پس از اشتغال نیز، این امر بر اساس ضوابط و قوانین نقل و انتقالات فرهنگیان انجام خواهد گرفت.

قبول شدگانی محل های عشایری که در  چند منطقه پذیرفته می شوند، پس از گذراندن دوره مهارت آموزی اولیه، برحسب تشخیص اداره کل آموزش و پرورش و نیاز مناطق، محل دقیق خدمت آن ها معین می گردد.

پذیرش شدگان  در پردیس های دانشگاه فرهنگیان باید در زمان ثبت نام یا قبل از اتمام دوره مهارت آموزی خود، مدارک روخوانی و و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL خود را ارائه دهند.

فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که به وزارت آموزش و پرورش متعهد هستند، نمی توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایند.

شرایط سنی

یکی از مهمترین شرایط و قوانین حاکم برای استخدامی این سازمان شرایط سنی می باشد که در جدول زیر به تفکیک و با توجه به مقطع تحصیلی ذکر شده است.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
شرایط سنی
حداقل 20 سال تمام برای تمامی مقاطع
حداکثر 40 سال برای فارغ التحصیلان کارشناسی و ارشد
دارا بودن حداکثر 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری
داوطلبان آزاده، جانباز، فرزند شهدا، فرزند جانبازان بیست و پنج درصد به بالا و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر می توانند بدون در نظر گرفتن حداکثر شرط سنی ثبت نام  خود را انجام دهند.

برای برخی از افراد همانطور که در جدول اشاره شد حداکثر سن پذیرش متفاوت می باشد که در ادامه به آن اشاره می شود.

حداکثر سن اقشار خاص برای استخدامی آموزش و پروش ۱۴۰۲
عنوان مقدار سال اضافه شده
خانواده درجه یک شهدا ۵ سال
داوطلبان شرکت در جبهه به اندازه حضور داوطلبانه در جبهه
اسیران جبهه به اندازه مدت زمان اسارت
همکاران با سازمان های دولتی آموزشی به میزان سال های همکاری
متاهلین و افراد دارای فرزند بین ۱ الی ۵ سال

مدارک لازم برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

متفضایان شرکت در آزمون استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۲ برای ثبت نام در این آزمون نیازمند مدارکی هستند که بتوانند از اطلاعات آن در هنگام ثبت نام استفاده نمایند. در جدول زیر مدارک لازم به منظور راحتی داوطلبین ذکر شده است. پیشنهاد می شود که قبل از شروع به ثبت نام مدارک ذکر شده را تهیه کرده و در دسترس خود قرار دهید.

مدارک لازم برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

اطلاعات شناسنامه ای
مشخصات اعلام وضعیت نظام وظیفه آقایان
اطلاعات وضعیت تاهل
اطلاعات شغلی
مشخصات تحصیلی
اطلاعات محل سکونت
فایل اسکن شده عکس با توجه به موارد خواسته شده

دفترچه استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

داوطلبن شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون برای آشنایی با تمامی ابعاد این آزمون، دفترچه ثبت نام آزمون آموزش و پرورش را مطالعه نماید تا دید بازتری در مورد این مهم، کسب نماید.

دانلود دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دانلود اصلاحیه سری اول دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دانلود اصلاحیه سری دوم دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دانلود اصلاحیه سری سوم دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دانلود اصلاحیه سری چهارم دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

رشته های تحصیلی مجاز برای استخدامی آموزش و پرورش 1402

یکی دیگر از مواردی که برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش حائز اهمیت است، رشته تحصیلی متقاضیان است. تنها افرادی که فارغ التحصیل رشته های استخدامی آموزش و پرورش  که در دفترچه قید شده است، هستند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند. لیست این رشته ها در ادامه آورده شده است.

رشته های مورد نیاز کارشناسی آزمون استخدامی آموزش و پرورش  1402
علوم تربیتی(تمامی گرایش ها) علوم تربیتی تکنولوژی آموزشی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی و دبستانی
علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی علوم تربیتی گرایش مدیریت و  برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش ابتدایی آموزش ابتدایی
آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی  امور تربیتی، امور تربیتی و مشاوره گرایش امور تربیتی امور تربیتی و مشاوره گرایش مشاوره
تربیت مربی امور تربیتی گرایش عمومی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه معارف اسلامی و علوم تربیتی رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی
رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی گرایش پرورش کودکان عادی رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی گرایش کودکان با نیازهای ویژه مربی پیش دبستانی روانشناسی
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی روانشناسی اصلاح و تربیت روانشناسی
گرایش بالینی
روانشناسی گرایش عمومی
روانشناسی گرایش کودکان
استثنایی
آموزش کودکان استثنایی علوم
تربیتی گرایش مدیریت و برنامهریزی اموزشی
مشاوره
راهنمایی و مشاوره راهنمایی و مشاوره گرایش مشاوره راهنمایی و مشاوره گرایش
فعالیتهای پرورشی،
مشاوره و راهنمایی،
، آموزش راهنمایی و
مشاوره
آموزش علوم اجتماعی علوم اجتماعی جامعه شناسی
مطالعات
اجتماعی
مطالعات خانواده آموزش زبان و ادبیات
فارسی
آموزش کار و فناوری
آموزش ریاضی ریاضیات و کاربردها ریاضی (تمامی گرایش ها) آموزش فیزیک
فیزیک )تمامی گرایشها( شیمی آموزش شیمی، شیمی کاربردی،
شیمی محض آموزش زیست شناسی زیست شناسی (تمامی گرایش ها) آموزش علوم تجربی
الهیات و معارف اسلامی دبیری الهیات و معارف اسلامی الهیات و معارف اسلامی (تمامی گرایش ها) فقه و حقوق اسلامی
ادیان و عرفان تاریخ تاریخ و تمدن ملل اسلامی آموزش الهیات
فقه و مبانی حقوق اسلامی فلسفه فلسفه و کلام اسلامی علوم اسلامی و روانشناسی عمومی
معارف اسلامی و روانشناسی تاریخ اسلام علوم اسلامی و تاریخ اسلام علوم اسلام و تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی
معارف اسلامی و
تاریخ و گواهینامه سطح 2 علوم/دروس حوزوی
زبان و ادبیات فارسی
رشته های مورد نیاز کارشناسی ارشد آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402
علوم تربیتی (تمامی گرایش ها) علوم تربیتی تکنولوژی آموزشی ارزشیابی آموزشی برنامه ریزی آموزشی
برنامه ریزی درسی روانشناسی شخصیت روانشناسی عمومی روان شناسی اجتماعی،
روان شناسی سلامت روانشناسی اسلامی روانشناسی تربیتی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
روان شناسی بالینی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان روانشناسی بالینی گرایش خانواده، روانشناسی عمومی
روان شناسی گرایش روانشناسی دین سنجش و اندازه گیری(روانسنجی) تکنولوژی آموزشی مدیریت آموزشی
جامعه شناسی مردم شناسی مشاوره(مشاوره توانبخشی) مشاوره خانواده
مشاوره شغلی مشاوره مدرسه مشاوره و راهنمایی علوم شناختی (توانبخشی شناختی، روان شناسی شناختی، ذهن، مغز و تربیت) مدیریت آموزشگاهی
تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش تحقیقات آموزشی اسلام و روانشناسی اجتماعی روانشناسی اسلام گرایش روانشناسی مثبت گرا
زبان و ادبیات فارسی(ادبیات تطبیقی) آموزش زبان فارسی ادبیات پایداری ادبیات روایی
ادبیات عامه ادبیات کودک و نوجوان ادبیات معاصر نظریه و نقد ادبی
ویرایش و نگارش زبان و ادبیات فارسی زبان و ادبیات فارسی ویژه غیرفارسی زبانان علوم اسلامی (زبان وادبیات فارسی)
علوم اجتماعی گرایش دبیری علوم
اجتماعی
جامعه شناسی انقلاب اسلامی مطالعات فرهنگی مطالعات فرهنگی و رسانه
ریاضیات و کاربردها(تمامی گرایش ها) تاریخ تاریخ انقلاب اسلامی تاریخ معاصر جهان اسلام
الهیات و معارف اسلامی و ارشاد( تمامی گرایش ها) الهیات و معارف اسلامی ( تمامی گرایش ها) معارف اسلامی و تبلیغ تاریخ تمدن اسلامی
تاریخ و تمدن ملل اسلامی حکمت و کلام شیعی علوم اسلامی گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی علوم قرآن و حدیث
فقه و مبانی حقوق اسلامی فلسفه فلسفه و کلام اسلامی کلامک تطبیقی
مدرسی اخلاق اسلامی مدرسی انقلاب اسلامی مدرسی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی مدرسی مبانی نظری اسلام
مدرسی معارف قرآن و حدیث منطق فهم دین و گواهینامه سطح 3 علوم/دروس حوزوی

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

یکی از مهمترین مواردی که متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی اموزش و پرورش باید به آن توجه نمایند، منایع در نظر گرفته شده برای آزمون است. به صورت کلی این منابع به سه زیرگروه عمومی، اختصاصی و تخصصی تقسیم می شوند که شما برای آگاهی از این منابع می توانید بر روی کادر زیر کلیک نمایید. همچنین می توانید برای آمادگی بیشتر و آشنایی با نمونه سوالات آزمون جزوه آزمون های استخدامی را مورد مطالعه قرار دهید.

مشاهده این خبر در سایت مرجع