به گزارش اکوایران: بیش از یک هفته از فصل زراعی 1403-1402 می‌گذرد. اما هنوز دولت پول کشاورزان را پرداخت نکرده است. درحال حاضر کشاورزان بالغ بر 45 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد. اما دولتمردان هر روز یک وعده جدید می‌دهند، پیش از پایان سال زراعی 1402-1041 وزیر کشاورزی گفته بود پول کشاورزان را دولت تا پایان شهریور خواهد داد. اما دولت بر سر عهد خود نماند و این اتفاق نیفتاد؛ روزهای آغازین فصل زراعی جدید مجری طرح گندم گفت: پول کشاورزان تا 15 روز آتی پرداخت خواهد شد. یعنی در ظرف حداکثر 7 روز آینده، اما کمتر از چند روز از این اظهار نظر نگذشته بود که داوود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه از کشاورزان عذرخواهی کرد و گفت: تا پایان مهر با کشاورزان تسویه خواهیم کرد.

در این مدت برخی نمایندگان مجلس بارها به دولت بابت دیرگرد مطالبات دولت تذکر دادند. حال امروز مجددا آنها نسبت به این تاخیر اعتراض کردند. البته محمدباقر قالیباف این بار در حمایت از دولت وعده جدیدی داد و گفت: حداکثر تا ۱۰ روز آینده کل مطالبات گندم‌کاران پرداخت می‌شود

رئیس مجلس افزود: در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران جلسه ای برگزار شده و در آن جلسه دکتر منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند. بر اساس پیگیری‌های انجام شده حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده کل بدهی دولت به گندم‌کاران پرداخت خواهد شد.