اعزام هیات اسرائیلی به مذاکرات آتش‌بس قاهره

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 586678 1 ماه قبل 168

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی از اعزام هیاتی از نمایندگان سازمان جاسوسی خارجی این رژیم (موساد)، سازمان جاسوسی داخلی این رژیم(شاباک) و واحد اطلاعات ارتش به قاهره، برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس خبر داد.

یک مقام مصری نیز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «العربی» اعلام کرد: مذاکرات آتش بس بین اسرائیل و حماس، فردا یکشنبه در قاهره از سر گرفته می شود.

خبر مرتبط
جزئیات آخرین مذاکرات برای رسیدن به آتش بس در  غزه/ تلاش حماس برای دستیابی به توافق
جزئیات آخرین مذاکرات برای رسیدن به آتش بس در غزه/ تلاش حماس برای دستیابی به توافق

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که سران جنبش حماس در زمان مناسب درباره توقف مذاکرات تصمیم گیری خواهند کرد اما هنوز مذاکرات غیرمستقیم ادامه دارد و ما برای دستیابی به توافق تلاش می‌کنیم.

پیشتر، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرده بود که به روسای دستگاه های امنیتی این رژیم اجازه داده شده که در روزهای آینده، هیات هایی را برای مذاکره در خصوص آتش‌بس، به قطر و مصر بفرستند.

این در حالی است که «غازی حمد» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی رژیم صهیونیستی را به وقت‌کشی در مذاکرات آتش‌بس متهم کرد.

وی در مصاحبه با یک شبکه لبنانی، گفت: هیچ پیشرفتی در مذاکرات آتش بس به دلیل کارشکنی تل آویو وجود ندارد و موضع رژیم صهیونیستی اصرار بر کارشکنی است.

خبر مرتبط
خبر مهم قطر درباره هیئت مذاکره کننده اسرائیل/ توافق آتش بس غزه در دسترس است؟
خبر مهم قطر درباره هیئت مذاکره کننده اسرائیل/ توافق آتش بس غزه در دسترس است؟

شبکه المیادین به نقل از منابع ویژه خود جزئیات مذاکرات غیرمستقیم تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

این مقام حماس افزود: واضح است که اشغالگران با وجود همه مواضع و مخالفت‌های بین المللی، می‌خواهند جنگ را ادامه دهند و به همین دلیل مذاکرات را جدی نمی‌گیرند و برای به دست آوردن زمان، مذاکرات را متوقف می‌کنند.

این عضو ارشد حماس، اضافه کرد: در حال حاضر، در اصلی توافق همچنان بسته است زیرا اشغالگران ایده دستیابی به توافق را رد می‌کنند.

خبر مرتبط
چراغ سبز حماس به قطعنامه آتش بس
چراغ سبز حماس به قطعنامه آتش بس

جنبش مقاومت اسلامی حماس دوشنبه شب تاکید کرد: ما به خواسته خود مبنی بر توقف کامل جنگ، خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه، بازگشت آوارگان و مبادله حقیقی اسرا پایبندیم.

حمد همچنین گفت: اسرائیل هنوز به این پرسش درباره آمادگی خود برای توافقی که منجر به آتش‌بس شود، پاسخی نداده و در واقع تل آویو بازی کثیف و گمراه کننده با میانجی‌ها انجام می‌دهد تا بگوید در حال مذاکره است اما واقعیت چیز دیگری است.

وی افزود: به نظر می‌رسد که طرف اسرائیلی هیچ تصمیمی ندارد و بدون موضع مشخص در حال مذاکره است و این سیاست «بنیامین نتانیاهو» است که به وقت کشی در مذاکرات ادامه دهد.

عضو حماس اضافه کرد: رهبری اشغالگران متوهم است و نمی‌تواند به اهداف خود در غزه دست یابد زیرا همچنان در حال شکست است.

بسیاری از کارشناسان، آتش بس در غزه و توقف جنگ علیه این باریکه را پایان حیات سیاسی نتانیاهو می دانند و معتقدند که وی با انگیزه حفظ قدرت و فرار از تبعات شکست در عملیات طوفان الاقصی، به جنگ ادامه می دهد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع