اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 99

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 169033 2 سال قبل 179
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماهاعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه

همه ساله بعد از برگزاری کنکور و فرآیند انتخاب رشته، تعدادی از داوطلبان از رشته انتخابی خود راضی نیستند و یا بعد از ورود به رشته پذیرفته شده بنابر دلایلی خواستار تغییر آن می باشند. این افراد می توانند با بررسی دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در مرحله تکمیل ظرفیتی که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می کند‏، شرکت و شانس مجدد خود را امتحان نمایند.

اما در سال 99 در رابطه با شرط الزامی بودن حضور دانشجو در جلسه کنکور سراسری تغییراتی اعمال شده است‏، از این رو داوطلبان واجد شریطی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نکرده اند نیز می توانند در مرحه تکمیل ظرفیت شانس خود را جهت قبولی در رشته مورد نظر بیازمایند و بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شوند. 

حال شرکت کنندگانی که در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سراسری 99، کد رشته های مورد نظر خود را انتتخاب کرده اند‏، مشتاق دریافت نتایج خود هستند که در ادامه این مقاله زمان و نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری 99 شرح داده شده است.

داوطلبانی که در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری شرکت کرده اند‏، می توانند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور نتایج خود را مشاهده نمایند.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 99

علاقه مندانی که می خواهد در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد سال 99 شرکت نمایند، می بایست در زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری 99 مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور خود را با در دست داشتن مدارک لازم و سوابق تحصیلی دوره کارشناسی (معدل تراز  شده) به انجام برسانند.

قبولی نهایی شرکت کنندگان در زمان اعلام نتایج مشخص می گردد، در نتیجه دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org کارنامه خود را در زمان مقرر دریافت کنند و در صورت پذیرش، جهت ثبت نام حضوری در دانشگاه محل قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند و با شروع بهمن ماه مشغول به تحصیل در رشته مورد نظر خود شوند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر تاریخ دقیقی از اعلام نتایح فرآیند تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری بهمن ماه برای سال 99 در دسترس نمی باشد اما در صورت انتشار اطلاعیه ای در این باره، زمان آن در اسرع وقت از طریق کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 99

همان طور که ذکر شد‏، افرادی که در زمان برگزاری فرآیند تکمیل ظرفیت، با مطالعه دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 99  ثبت نام خود را به انجام رسانده اند، می توانند در بازه زمانی مشخص شده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه خود را با درج اطلاعات لازم دریافت نمایند که مراحل مشاهده نتایج به شرح ذیل می باشند.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه و بر روی عبارت “کارشناسی ارشد” که در منوی سمت راست سایت قرار دارد، کلیک کنید.
  • در این صفحه لینک فعال مربوط به اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه را بفشارید تا به صفحه دریافت نتایج هدایت شوید.
  • در مرحله بعد از طریق وارد کردن اطلاعات خواسته شده در کادر های مربوطه و سپس فشردن گزینه “مشاهده نتیجه” می توانید کارنامه خود را دریافت نمایید و از پذیرش یا عدم پذیرش در کد رشته انتخابی مورد نظر خود مطلع شوید.
  • در نهایت اگر در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد اصلی مجاز به انتخاب کد رشته های دوره روزانه نشده اید، نگران نباشید. شما می توانید در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری 99 از میان رشته های دانشگاه های دولتی یا روزانه نیز انتخاب نمایید. فراموش نکنید که کد رشته محل ها را از روی دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه که تائید شده سازمان سنجش آموزش کشور هستند، انتخاب کنید تا در زمان اعلام نتایج به مشکل برنخورید.

     

    سوالات متداول

    1- تا چه تاریخی می توان در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 99 شرکت نمود؟

    تا روز یکشنبه مورخ 30 آذر ماه 99 می توان در این فرآیند شرکت کرد.

    2- نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 99 چه زمانی اعلام می شود؟

    در حال حاضر تاریخ دقیقی از اعلام نتایح فرآیند تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری بهمن ماه برای سال 99 در دسترس نمی باشد

    3- نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 99 را چگونه می توان مشاهده کرد؟

    این نتایج از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده می باشند که مراحل آن در این مقاله ذکر شده است.

    سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

     

    مشاهده این خبر در سایت مرجع