اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 169622 2 سال قبل 456
تاریخ و نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 1400اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد فرصت دوباره ای است که در اختیار شرکت کنندگان این آزمون قرار می گیرد. تمامی داوطلبانی که در جلسه کنکور ارشد حاضر بوده اند و همچنین طبق کارنامه اولیه خود که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود، مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه شده اند، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه ثبت نام نمایند. پس از اتمام نام نویسی و انتخاب رشته، پذیرفته شدگان نهایی از نیمسال دوم تحصیل خود را در دانشگاه آزاد آغاز می کنند. بنابراین نتایج این مرحله پیش از شروع کلاس های این ترم از طریق سایت دانشگاه آزاد در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه اعلام می گردد.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

تکمیل ظرفیت به معنای پر کردن صندلی های خالی کد رشته محل هایی است که در زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ظرفیت آن ها تکمیل نشده اند. دانشگاه آزاد همانند دانشگاه های سراسری در سال جاری اقدام به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت نموده و از بین داوطلبان واجد شرایطی که بر اساس توضیحات کارنامه ارشد مجاز به انتخاب رشته شده اند، در این مقطع دانشجو می پذیرد. بنابراین علاقه مندان به شرکت در این مرحله می توانند با دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور ارشد آزاد 1400 از شرایط و ضوابط پذیرش و همچنین نکات مهم پیرامون آن اطلاع یابند.

به طور معمول حدود دو هفته پس از پایان مهلت ثبت نام، نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد در مرحله تکمیل ظرفیت از طریق سایت رسمی این دانشگاه به آدرس azmoon.org اعلام می شود. البته قبل از فعال شدن لینک دسترسی به نتایج، زمان دقیق دریافت آن طی اطلاعیه ای توسط سایت مذکور صادر خواهد شد. در رابطه با تاریخ دقیق اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بهمن ماه 1400 هنوز اطلاعیه ای در دسترس نیست اما ممکن است در اواسط بهمن ماه نتایج انتشار یابد. در صورتی که خبر جدیدی در این زمینه منتشر شود، علاوه بر بروزرسانی متن مقاله در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نحوه دریافت نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

تمامی مراحل تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد بهمن ماه اعم از دریافت دفترچه ثبت نام، انتخاب رشته، پرداخت هزینه و همچنین اعلام نتایج آن از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به آدرس azmoon.iau.ac.ir انجام می شود. لذا شرکت کنندگان در این مرحله بایستی در زمان مقرر به درگاه نام برده مراجعه کنند و نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دوره تکمیل ظرفیت خود را دریافت نمایند که در ادامه مراحل آن را ذکر کرده ایم.

  • به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کنید.
  • در صفحه اول سایت بر روی لینک فعال “اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سال 1400” کلیک نمایید.
  • کادرهای مربوط به “کدملی” و “کد دسترسی به انتخاب رشته” تکمیل کنید و سپس کلید “جستجو” را بفشارید.
  • پس از مشاهده نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور ارشد می توانید از آن پرینت تهیه کنید و تا زمان تکمیل فرآیند ثبت نام در رشته و واحد پذیرنده دانشگاه آزاد آن را نزد خود نگه دارید.

اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

پس از اتمام زمان تکمیل ظرفیت کنکور ارشد دانشگاه آزاد و دریافت نتایج آن، تعدادی از داوطلبان به نتیجه اعلام شده معترض هستند. این افراد به مدت 3 الی 4 روز بعد از اعلام نتایج فرصت دارند تا درخواست خود را ثبت نمایند. اعتراض به نتایج کنکور ارشد در مرحله تکمیل ظرفیت از دو طریق امکان پذیر می باشد که در ادامه مطلب جزئیات آن ذکر شده است.

  • روش اول: ثبت اعتراض و یا هر گونه سوال در رابطه با مرحله تکمیل ظرفیت از طریق سامانه ثبت درخواست الکترونیک دانشگاه آزاد به آدرس ticket.iau.ir
  • روش دوم: ارسال درخواست از طریق گزینه “ارتباط با ما” در سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org
  • توجه داشته باشید که درخواست اعتراض به نتایج این مرحله را با دلایل منطقی و روشن بیان کنید تا کارشناسان مربوطه آن را بررسی نمایند. در صورتی که درخواست ارسالی همراه با مستندات محکمی بیان نشده باشد، به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد.

     

    سوالات متداول

    1- نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 چه زمانی اعلام می شود؟

    تاریخ دقیق نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد مشخص نشده است اما معمولا دو هفته پس از آغاز انتخاب رشته آن منتشر خواهد شد.

    2- به چه صورت می توان نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را مشاهده کرد؟

    نتایج را می توان به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org دریافت نمود.

    3- آیا اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امکان پذیر است؟

    بله، علاوه بر سایت دانشگاه آزاد می توانید اعتراض خود را از طریق سامانه ثبت درخواست الکترونیک این دانشگاه به نشانی ticket.iau.ir ثبت کنید.

    سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

    مشاهده این خبر در سایت مرجع