اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم 1401 – 1402

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 269845 1 سال قبل 635
زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم 1401 - 1402اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم 1401 – 1402

دانش آموزان در پایان دوره اول متوسطه با مسئله ای به نام هدایت تحصیلی پایه نهم مواجه اند که این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت همگام قابل انجام است. اما هدایت تحصیلی به چه معناست و به چه علت بر موضوع انتخاب رشته نهم به دهم تاکید بسیار می شود؟

هدایت تحصیلی،‌ به معنای مشاوره و راهنمایی دانش آموز با توجه به توانمندی ها،‌ علایق و استعداد، ویژگی های شخصیتی و در نهایت سوق دادن او به سمت یک آینده و شغل ایده آل می باشد دانش آموزان پس از اتمام مراحل تکمیل فرم های هدایت تحصیلی،‌ منتظر اعلام نتایج و اطلاع رسانی در این زمینه خواهند بود.

نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم،‌ پس از برگزاری امتحانات نهایی و ثبت نمرات دانش آموزان اعلام می گردد.

زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم 1401 – 1402

نتیجه هدایت تحصیلی برای هر یک از دانش آموزان بر اساس فاکتورهایی که در مقدمه به آن اشاره شد و نهایتا نتیجه کسب شده از فرم های هدایت تحصیلی (فرم نظر سنجی والدین، نظر سنجی دانش آموزان، نظر سنجی دبیران و نظر سنجی مشاوران) در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

در سال گذشته پس از امتحانات نهایی و ثبت نمرات دانش آموزان، نتایج فرآیند هدایت تحصیلی در تیر ماه بر روی سایت مربوطه قرار گرفت اما با توجه به این که هنوز اطلاعیه ای در رابطه با اعلام نتایج این امر برای سال تحصیلی 1401 – 1402 اعلام نشده است، انتظار می رود این نتایج در بازه زمانی مشابه سال گذشته اعلام گردد. دانش آموزان می توانند جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم و اخبار مرتبط با آن در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره عضو شوند.

نحوه مشاهده نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم 1401 – 1402

دانش آموزان بعد از ورود به سایت همگام هدایت تحصیلی پایه نهم و تکمیل فرم هدایت تحصیلی و همچنین شرکت در آزمون های مشاوره ای از جمله آزمون سلامت روان همگام به صورت اینترنتی، باید منتظر اعلام نتایج خود باشند. اعلام نتایج تحت عنوان فرم شماره 7 که در واقع آخرین مرحله ارزیابی و نتیجه نهایی است در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد. لازم است بدانید اعلام نتایج به صورت اینترنتی از طریق سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir صورت می گیرد که دانش آموزان می توانند با ورود به پنل کاربری خود در سامانه مذکور، مطابق با راهنمای زیر به مشاهده نتایج بپردازند.

  • ابتدا به سایت همگام به نشانی الکترونیکی hamgam.medu.ir مراجعه کرده و رمز عبور و نام کاربری خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.
  • پس ورود به صفحه، از بین ابزارهای پیش رو، گزینه “هدایت تحصیلی” را انتخاب کنید.
  • با فشردن کلید “نتایج فردی دانش آموز” از بین دو گزینه موجود در این صفحه می توانید نتایج نهایی هدایت تحصیلی خود را مشاهده نمایید.

اعتراض به نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم

هدایت تحصیلی پایه نهم ارتباط مستقیمی با زندگی و سرنوشت شغلی آینده دانش آموزان دارد، بنابراین خیلی مهم است که رشته انتخابی با علاقه و استعداد آن ها همخوانی داشته و رشته تحصیلی خود رضایت کافی داشته باشند. لذا پس از مشاهده نتایج خود در سامانه همگام، در صورت اعترض به نتایج اعلام شده می توانید تا چند روز پس از آن با مراجعه به کمیسیون ثبت نام که در مناطق مختلف ایجاد گردیده است،‌ درخواست بررسی مجدد پرونده خود را ارائه نمایید.

 

سوالات متداول

1- اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم 1401 - 1402 در چه تاریخی است؟

هنوز اطلاعیه ای در رابطه با زمان اعلام نتایج منتشر نشده است، اما به محض مشخص شدن، جزئیات از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

2- دریافت اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم 1401 - 1402 به چه صورت است؟

نتایج این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir اعلام می شود.

3- آیا امکان اعتراض به اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم 1401 - 1402 وجود دارد؟

بله،‌ رسیدگی به اعتراضات از طریق کمیسیون های ثبت نام که توسط اداره آموزش و پرورش در مناطق مختلف ایجاد می شود، قابل اجرا است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع