اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 270552 1 سال قبل 234
زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1400اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد 1401

با توجه به اینکه در سال های گذشته کنکور دانشگاه های آزاد و سراسری ادغام شده است، در نتیجه اعلام نتایج اولیه آنها نیز به صورت مشترک و از سایت سازمان سنجش می باشد. پس از این که نتایج اولیه کنکور اعلام می گردد، کارنامه ای شامل رتبه و تراز اکتسابی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و داوطلبانی که از رتبه و تراز مکتسبه رضایت داشته باشند، نسبت به انجام انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد اقدام می کنند.

نتایج اولیه کنکور دانشگاه آزاد در نیمه اول مرداد ماه و از سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور دانشگاه آزاد 1401

همان طور که اشاره شد، نتایج اولیه کنکور این دانشگاه حدودا یک ماه پس از  زمان برگزاری کنکور سراسری 1401 منتشر می گردد. این نتایج به صورت کارنامه ای شامل رتبه، تراز، درصد دروس و وضعیت داوطلب از نظر مجاز به انتخاب رشته بودن یا نبودن را مشخص می کند. لذا متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند،می بایست در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد کد رشته محل های مورد نظر خود را با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد ثبت نمایند.

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401

جهت دریافت اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و با طی مراحل زیر کارنامه خود را دریافت نمایید.

  • در مرحله اول باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org وارد شوید و گزینه “سراسری” را از قسمت سمت راست صفحه انتخاب نمایید.اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری مرحله اول
  • بر روی عبارت “اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری 1401” کلیک نمایید.اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری مرحله دوم
  • در این مرحله لازم است که  اطلاعات کاربری خواسته شده را به یکی از شیوه های زیر در کادرهای مربوطه وارد نموده و با کلیک بر روی گزینه “جستجو” به کارنامه خود دست یابید.
  • روش اول: داوطلبان می توانند از طریق وارد کردن “شماره داوطلبی”، “شماره شناسنامه” و “سال تولد” نتایج خود را مشاهده نمایند.
  • روش دوم: از طریق درج“شماره پرونده”، “شماره سریال” و “شماره شناسنامه” در کادرهای مربوطه امکان مشاهده نتایج فراهم می گردد.
  • روش سوم: همچنین می توان با ثبت “شماره پرونده”، کد رهگیری و شماره شناسنامه کارنامه را دریافت نمود.
  • اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری مرحله سوم

    اعتراض به نتایج اولیه کنکور دانشگاه آزاد 1401

    داوطلبانی که به نتایج اولیه کنکور خود اعتراض دارند، تنها هنگامی که دلایل معقول و منطقی داشته باشند، می توانند در مهلت تعیین شده و از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، اقدامات لازم را در جهت ثبت درخواست خود به انجام برسانند. همچنین لازم به ذکر می باشد که ثبت درخواست اعتراض در این بخش، نیاز به عضویت دارد و متقاضیان می بایست ابتدا با مراجعه به نشانی request.sanjesh.org در این سامانه عضو شوند.

    موارد قابل اعتراض

    • عدم اعمال سوابق تحصیلی
    • مسائل مربوط به نظام وظیفه داوطلبان مرد
    • اعمال نکردن سهمیه ها
    • اشتباه در احتساب نمره و تراز

    سوالات متداول

    1- نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401 چه زمانی اعلام می شود؟

    این نتایج اواخر خرداد ماه منتشر می گردد.

    2- از چه طریقی می توان به نتایج کنکور دانشگاه آزاد دست یافت؟

    این نتایج بر روی سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی azmoon.iau.ac.ir قرار می گیرد.

    3- آیا می توان نسبت به نتایج کنکور دانشگاه آزاد اعتراض ثبت نمود؟

    بله، در صورتی که داوطلبان نسبت به نتایج خود معترض باشند و دلایل اعتراض آن ها قابل قبول باشد می توانند در زمان تعیین شده با مراجعه به سایت ticket.azmoon.iau.ac.ir اعتراض خود را ثبت نمایند.

    سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

    مشاهده این خبر در سایت مرجع