افتتاح اولین فروشگاه فیزیکی سخت افزار متاورس در کالیفرنیا

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 229966 2 سال قبل 116

متا یا همان فیس‌بوک سابق در خبری اعلام کرد که قصد دارد اولین فروشگاه فیزیکی خود را در ماه آینده‌ میلادی افتتاح کند. شروع فعالیت اولین استور متا به این دلیل مهم است که این کمپانی قصد دارد فروش سخت‌افزار متاورس را بهبود دهد و این استور که با نام دقیق‌تر “Meta Store” نام‌گذاری شده در تاریخ 9 May (18 اردیبهشت) در Burlingame کالیفرنیا نزدیک دفتر مرکزی Reality Labs متا بازگشایی خواهد شد.

در این فروشگاه محصولات و هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های Ray-Ban Stories و دیوایس‌های پورتال ارائه می‌شود و خریداران می‌توانند از دموهای تعاملی نیز بهره‌مند شوند. هدف اصلی متا از ایجاد خرده‌فروشی‌های فیزیکی، نه تنها فروش سخت‌افزار متاورس بلکه آشنایی بیشتر مردم با تکنولوژی‌های واقعیت‌های افزوده و مجازی است.

اولین فروشگاه فیزیکی متا در کالیفرنیا نزدیک دفتر مرکزی آزمایشگاه متاورس افتتاح خواهد شد

دمو‌های واقعیت مجازی در این فروشگاه از هدست کاربر بر روی یک صفحه نمایش بزرگ LED که در سرتاسر فضای دیواری فروشگاه جایگذاری شده پخش می‌شوند و حتی زاکربرگ نیز در یک پست آنلاین در فیس‌بوک از این نمایشگر صحبت به میان آورد. مارک زاکربرگ در پستی که روز دوشنبه در فیس‌بوک منتشر کرد گفت “در حالی که ما مسیر خود را در متاورس می‌سازیم، فروشگاه جدید به مردم کمک می‌کند حال و هوا و تجربه‌ای از متاورس را احساس کنند.”

افتتاح اولین فروشگاه فیزیکی متا

علاوه بر محصولات موجود، متا در حال کار بر روی عینک‌های واقعیت افزوده، هدست واقعیت مجازی پیشرفته و احتمالا طراحی یک ساعت هوشمند است. اگرچه احتمالا عملکرد فروشگاه اولیه تا حدودی متوسط باشد اما در آینده‌ای نزدیک امکان گسترش این استورها وجود دارد و در نهایت هر شهری در آمریکا می‌تواند میزبان حداقل یکی از آن‌ها شود.

بخش متاورس فیس بوک در سال 2021 نزدیک 10 میلیارد دلار از دست داده

افتتاح اولین فروشگاه فیزیکی متا

نیویورک تایمز پاییز گذشته گزارش داد که شرکت متا در حال بررسی طرح‌هایی برای افتتاح اینچنین فروشگاه‌هایی در سرتاسر جهان است! با این حال گسترش جهانی فروشگاه‌های سخت‌افزار متاورس وابسه به عملکرد فروش محصولات عرضه شده در آن است و طبق گزارش‌ها بخش متاورس فیس‌بوک در سال 2021 ده میلیارد دلار از دست داده است!

  • تلاش اپیک برای تامین مالی متاورس با دریافت 2 میلیارد دلار از سونی و کرکبی
  • ایجاد کمپین تبلیغاتی و پروپاگاندای فیسبوک بر علیه تیک تاک برای آسیب رسانی
  • کنفرانس توسعه دهندگان F8 متا به دلیل تمرکز بر متاورس لغو خواهد شد
  • مدیر عامل مایکروسافت: متاورس مانند بازی‌های ویدیویی است!
مشاهده این خبر در سایت مرجع