الجی دیسپلی از تولید انبوه اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح قابل تغییر خبر داد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589181 1 هفته قبل 80

به نظر می‌رسد شرکت LG Display آماده تولید انبوه پنل‌های OLED گیمینگ پیشرفته خود با نرخ تازه‌سازی و وضوح قابل تنظیم است. به عبارتی دیگر، شرکت الجی تصمیم گرفته است تا پنل‌های OLED خود را به سطح جدیدی ارتقا دهد و به کاربران اجازه دهد نرخ تازه سازی و وضوح آن را تغییر دهند.

[اعلامیه مطبوعاتی]: شرکت الجی دیسپلی، که یک مبتکر پیشرو در فناوری‌های نمایشگر در جهان است، امروز اعلام کرد که اولین پنل OLED گیمینگ را با نرخ تازه‌سازی و وضوح قابل تغییر توسعه داده است. این شرکت تولید انبوه پنل 31.5 اینچی را در ماه جاری آغاز کرده و با معرفی محصولات جدید، ورود خود به بازار نمایشگرهای گیمینگ پیشرفته را تسریع کرده است.

این پنل OLED گیمینگ جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا بسته به محتوا، آزادانه بین نرخ تازه سازی بالا (FHD∙480Hz) و حالت وضوح بالا (UHD∙240Hz) انتخاب کنند.

در صورت انتخاب نرخ تازه‌سازی بالا، کاربران می‌توانند از بازی‌هایی لذت ببرند که در آن تغییرات سرعت و صفحه‌نمایش اهمیت ویژه‌ای دارند، مانند تیراندازی اول شخص (FPS) یا سبک‌های مسابقه‌ای. از سوی دیگر انتخاب حالت رزولوشن بالا تجربه فوق‌العاده‌ای از تماشای فیلم‌هایی با جلوه‌های بصری غنی یا محتوای 4K با کیفیت بالا را ممکن می‌سازد. برای مقایسه باید گفت، پنل‌های معمولی حتی زمانی که نرخ تازه‌سازی آن‌ها تغییر می‌کند، وضوح ثابتی دارند، که تطبیق پذیری آنها را برای چندین برنامه محدود می‌کند.

ما با فناوری‌های متمایز OLED (مانند ارائه رنگ‌های مشکی بی‌نقص، زمان‌های پاسخ‌دهی سریع و نرخ‌های تازه‌سازی فوق‌العاده) رهبری خود را در بازار نمایشگرهای بازی پیشرفته تقویت خواهیم کرد.

Won-seok Kang، معاون رئیس جمهور و رئیس بخش برنامه ریزی محصولات نمایش بزرگ در LG Display الجی دیسپلی از تولید انبوه اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح قابل تغییر خبر داد

همانطور که ممکن است بدانید، نرخ تازه‌سازی به تعداد تصاویر نمایش داده شده بر روی یک مانیتور در هر ثانیه اشاره دارد، در حالی که وضوح نشان دهنده تعداد پیکسل‌هایی است که یک صفحه می‌تواند نشان دهد. هرچه نرخ تازه‌سازی بیشتر باشد، حتی در هنگام انتقال سریع صفحه، تصاویر صاف‌تر و واضح‌تر نمایش داده می‌شوند، در حالی که وضوح بالاتر، کیفیت ویدیو و تصویر دقیق‌تری را ارائه می‌کند.

محصول پیشرفته شرکت LG Display به نام Dynamic Frequency & Resolution (DFR)، یک فناوری جدید و مستقل بوده که توسط خود شرکت LG Display توسعه یافته است. با ورود DFR به بازار، کاربران می‌توانند با تنظیم سرعت پردازش تصویر، اولویت خود را بین نرخ تازه سازی و وضوح انتخاب کنند، لازم به ذکر است که فناوری اطلاعات برای اولین بار با پنل 31.5 اینچی گیمینگ OLED ال‌جی دیسپلی اعمال شد.

پنل OLED گیمینگ این شرکت همچنین به سایر فناوری‌های نمایشگر ال‌جی مجهز شده است تا تجربه همه‌جانبه‌ای را فراهم کند. اینها شامل META Technology 2.0 مبتنی بر نوآوری Micro Lens Array (MLA) این شرکت است که انتشار نور از مواد آلی را برای بالا بردن کیفیت تصویر به حداکثر می‌رساند. همچنین، فناوری Thin Actuator Sound که مستقیماً صدا را از صفحه نمایش بدون بلندگوی مجزا منتشر می‌کند، برای ارائه صدای واضح تر به کار گرفته است.

شرکت ال‌جی دیسپلی قصد دارد تا پنل 31.5 اینچی گیمینگ OLED جدید خود را به برندهای جهانی تجهیزات بازی عرضه کند که از LG Electronics شروع خواهد شد. این شرکت امسال با مجموعه کاملی از پنل‌های OLED گیمینگ در سایزهای 27، 31.5، 34، 39 و 45 اینچی، ورود خود را به بازار مانیتورهای گیمینگ رده بالا سرعت می‌بخشد.

برخلاف LCDها که نیاز به نور پس زمینه دارند، پنل‌های OLED گیمینگ این شرکت خود تابشی هستند و به هر پیکسل امکان می‌دهد سیاهی کامل و کیفیت تصویر واقعی را تولید کند. علاوه بر آن، با نرخ تازه سازی فوق العاده بالا (480 هرتز)، آنها همچنین سریعترین زمان پاسخگویی (0.03 میلی ثانیه) را در بین پانل‌های موجود در بازار ارائه می‌کنند.

مطالب مرتبط:

  • مانیتور های اولتراواید جدید ال جی، کمی کوچک‌تر و ارزان‌تر هستند
  • الجی مانیتور UltraGear OLED 4K خود را با ویژگی «Dual Hz» معرفی می‌کند
  • انتشار گزارش عملکرد ال‌جی در سال 2022-2023 در حوزه پایداری
  • مانیتور های اولتراواید جدید ال جی، کمی کوچک‌تر و ارزان‌تر هستند
مشاهده این خبر در سایت مرجع