انواع مدارک زبان برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 251895 1 سال قبل 231

یکی از مهم‌ترین مسائل برای مهاجرت به یک کشور خارجی، یادگیری زبان رسمی آن کشور است. گاهی اوقات داشتن مدرک زبان به اندازه داشتن مدارک شناسایی معتبر برای اخذ ویزا اهمیت دارد.

فرانسه، یکی از محبوب‌ترین کشورهای خارجی برای مهاجرت و تحصیل به شمار می‌رود. در واقع امروزه عده زیادی کشور فرانسه را برای مهاجرت و تحصیل انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید بهتر است بتوانید مدرک زبان برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه را به سفارت این کشور ارائه دهید.

لازم به ذکر است اگر به دنبال ویزای تحصیلی فرانسه هستید ابتدا باید بتوانید در یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرید، سپس برای اخذ ویزای آن اقدام کنید. حال اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی فرانسه و مهاجرت به این کشور را دارید بهتر است مدرک زبان فرانسوی خود را گرفته باشید. با وجود این مدرک، دریافت ویزا سریع‌تر و آسان‌تر می‌شود. های‌تاکی hitalki.org پلتفرم تدریس خصوصی آنلاین و حضوری زبان های خارجی از جمله فرانسه است. اساتید این پلتفرم با به کارگیری بهترین روش های یادگیری زبان فرانسه در تلاش هستند تا زبان آموزان بتوانند این زبان زنده دنیا را در کوتاه ترین زمان ممکن بیاموزند.

مدرک زبان برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه

برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه انواع مختلفی از مدارک زبان وجود دارد. یکی از آنها با نام TEF شناخته می‌شود. مدرک TEF که بعد از قبولی در یک آزمون ارزیابی سطح، به متقاضی اهدا می‌شود یکی از معتبرترین مدارک زبان فرانسه است. از دیگر مدارک معتبر زبان فرانسه می‌توان به TCF، DELF، DALF و TFI اشاره کرد.

آزمون TEF سه سطح، مقدماتی، پیشرفته و فوق پیشرفته دارد که هر سطح دو درجه را شامل می‌شود. درجات سطح مقدماتی A1، A2، درجات سطح پیشرفته B1، B2 و درجات سطح فوق پیشرفته C1 و C2 هستند. این مدرک تنها ۲ سال معتبر بوده و فرد برای شرکت در آن بایستی بالای ۱۶ سال سن داشته باشد. مهم نیست شما قصد تحصیل در فرانسه را دارید یا می‌خواهید به عنوان شهروند این کشور شناخته شوید؛ در هر دو صورت می‌توانید از مدرک TEF استفاده کنید.

DELF و DALF دو مدرک دیگر زبان فرانسه هستند. DELF معادل با دیپلم معمولی وDALF  معادل با مدرک دیپلم پیشرفته زبان فرانسه است. این معادل‌سازی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش کشور فرانسه می‌باشد. در واقع آزمون DELF و DALF برای تعیین سطح تسلط افراد بر زبان فرانسه برگزار می‌شود و چنانچه فردی بتواند نمره قبولی در هر یک از آن‌ها به دست آورد به عنوان فردی که از تسلط کافی بر زبان فرانسه برخوردار است شناخته خواهد شد. لازم به ذکر است دو مدرک DELF و DALF بر خلاف TEF تاریخ اعتبار ندارند و برای همیشه معتبر هستند.

انواع مدارک زبان برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه2

نیازمندی‌های اخذ مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت و تحصیل

اگر کسی قصد اخذ مدرک زبان برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه را دارد باید از مهارت‌های کافی در این زمینه برخوردار باشد. این مهارت‌ها شامل مهارت گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن است. سطح مهارت با توجه به درجه آزمون و مدرک مورد نظر متفاوت است اما در کل زبان آموز باید بتواند به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

معمولا آنچه در این آزمون‌ها پرسیده می‌شود در مورد مسائل مربوط به زندگی روزمره، معرفی خود، خواندن یک متن ادبی و خلاصه کردن یک متن خاص است. علاوه بر این باید بعد از گوش دادن به یک فایل صوتی مطلب را درک کنید و به پرسش‌هایی که از شما پرسیده می‌شود پاسخ صحیح بدهید.

اگر قصد تحصیل در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در فرانسه را دارید باید در سطوح B1 و B2 نمره قابل قبولی کسب کنید. این در حالی است که برای تحصیل در برخی رشته‌ها مانند پزشکی به مدرک زبان فرانسه سطحC1  یا C2 نیاز دارید.

انواع مدارک زبان برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه3

درخواست ویزای تحصیلی بعد از اخذ مدرک زبان فرانسه

ویزای تحصیلی معمولا در قالب یک ویزای شش ماهه یا یک ساله صادر می‌شود. البته اگر قصد تحصیل در مقاطع بالاتر را دارید می‌توانید درخواست ویزای ۲ تا ۴ ساله نیز بدهید. همان طور که اشاره شد یکی از مهم‌ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه نیاز دارید مدرک زبان فرانسه است. البته این مدرک در صورتی نیاز است که دوره تحصیلی مورد نظر شما به زبان فرانسه برگزار شود. در واقع همیشه نیاز به مدرک زبان برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه احساس نمی‌شود. به این معنی که اگر دارای مدرک زبان انگلیسی PTE،IELTS  یا TOEFL نیز باشید می‌توانید در برخی از دانشگاه‌های فرانسه پذیرش بگیرید.

با این حال پیشنهاد می‌شود برای ارتباط با مردم نیز که شده حتما زبان فرانسه را یاد بگیرید. شما با یادگیری زبان فرانسه (حتی در حد مقدماتی) می‌توانید برای پذیرش در یکی از دانشگاه‌های فرانسه درخواست دهید. این در حالی است که یادگیری دوره مقدماتی به طور معمول یک سال بیشتر طول نمی‌کشد. صرف این یک سال زمان برای یادگیری زبان فرانسه می‌تواند آینده تحصیلی و شغلی شما را به کلی تغییر دهد.

انواع مدارک زبان برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه4

هزینه اخذ مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت تحصیلی

همان طور که می‌دانید شرکت در آزمون‌های زبان مستلزم پرداخت هزینه است. این هزینه به نسبت بالاست. در نتیجه حتما باید قبل از شرکت در آزمون آمادگی لازم برای پاسخ به سوالات آن را داشته باشید تا بتوانید نمره قبولی به دست آورید و مجبور به پرداخت مجدد هزینه برای شرکت در آزمون نشوید.

هزینه آزمون‌های زبان فرانسه چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار است. هزینه آزمون‌های مختلف متفاوت بوده و هر چه سطح آزمون بالاتر باشد هزینه شرکت در آن نیز بیشتر است.  این در حالی است که تحصیل در برخی از رشته‌های دانشگاه‌های فرانسه رایگان می‌باشد یا هزینه‌ای بسیار پایین دارد.

در واقع هزینه تحصیل به زبان فرانسوی در این کشور تقریبا رایگان است. یعنی تنها با یادگیری زبان فرانسه می‌توانید از فرصت تحصیل رایگان در فرانسه بهره‌مند شوید. از طرفی می‌توانید بعد از اتمام دوران تحصیل برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

همچنین بخوانید: «برای مهاجرت آسان و کم‌ هزینه به فرانسه چه شرایطی لازم است؟»

نوشته انواع مدارک زبان برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع