انویدیا هر سال تراشه‌های هوش مصنوعی جدیدی تولید خواهد کرد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 592164 3 هفته قبل 123

انویدیا به لطف تراشه‌های هوش مصنوعی تنها در یک فصل 14 میلیارد دلار سود به دست آورده و از اینجا به بعد در سرازیری است. به گفته جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، این شرکت اکنون به جای هر دو سال یک بار، هر سال تراشه های جدیدی تولید خواهد کرد.

هوانگ در جلسه گزارش درآمد سه ماهه اول سال 2025 انویدیا گفت: می‌توانم اعلام کنم که بعد از بلک ول، تراشه دیگری وجود دارد و ما در یک ریتم یک ساله قرار داریم.

ریتم تولید تراشه انویدیا

انویدیا هر سال تراشه‌های هوش مصنوعی جدیدی تولید خواهد کرد

تا به حال، انویدیا تقریباً هر دو سال یک‌بار یک معماری جدید طراحی می‌کرد. برای مثال، شرکت از تراشه آمپر در سال 2020 از هاپر در سال 2022 و از بلک ول در سال 2024 رونمایی کرد.

تحلیلگر مطرح دنیای تکنولوژی، مینگ چی کو اوایل این ماه گزارش داد که معماری بعدی «Rubin» در سال 2025 عرضه می‌شود و در سال آینده یک پردازنده گرافیکی با هوش مصنوعی R100 به ارمغان می‌آورد. نظرات هوانگ نشان می‌دهد که این تصمیم ممکن است مربوط به کسب سود بیشتر باشد.

هوانگ می‌گوید انویدیا طراحی هرنوع تراشه دیگری را که می‌سازد، سرعت می‌بخشد تا با این آهنگ همخوانی داشته باشد.

او می‌گوید: سی‌پی‌یوهای جدید، پردازنده‌های گرافیکی جدید، کارت‌های شبکه جدید، سوئیچ‌های جدید و کوهی از تراشه‌ها در راه است.

در اوایل این جلسه، زمانی که یک تحلیلگر از هوانگ درخواست کرد که توضیح دهد چگونه پردازنده‌های گرافیکی اخیر بلک‌ ول در حالی که پردازنده‌های گرافیکی هاپر هنوز هم فروش خوبی دارند، پیشرفت می‌کنند، او اشاره کرد که نسل‌های جدید پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا از نظر الکتریکی و مکانیکی با عقب‌ماندگی سازگار هستند و همان نرم‌افزار را اجرا می‌کنند. او می‌گوید که با وجود این ویژگی، مشتریان به راحتی می‌توانند در مراکز داده خود از H100 به H200 و B100 منتقل شوند

هوانگ همچنین چند مورد از دیدگاه‌های خود را در این گزارش با توضیح تقاضای باورنکردنی برای پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا به اشتراک گذاشت: ما انتظار داریم همانطور که مسیر خود را به سمت H200 و Blackwell تغییر می‌دهیم، تقاضا برای مدتی از عرضه پیشی بگیرد. همه مشتاقند زیرساخت‌های خود را آنلاین کنند و دلیل آن این است که آنها در حال پس‌انداز و کسب درآمد هستند و دوست دارند این کار را در اسرع وقت انجام دهند.

او همچنین اضافه کرد: شرکت بعدی که به موفقیتی بزرگ بعدی می‌رسد، یک هوش مصنوعی پیشگامانه را معرفی‌ می‌کند و شرکت دوم پس از آن چیزی 0.3 درصد بهتر را رونمایی می‌کند. شما می‌خواهید شرکتی باشید که هوش مصنوعی پیشگامانه ارائه می‌کند یا شرکتی که 0.3 درصد بهتر است؟

مدیر مالی انویدیا این نکته اشاره می‌کند که چگونه تسلا 35000 پردازنده گرافیکی H100 برای آموزش سیستم «خودرانی کامل» خود خریداری کرده است. برخی از مشتریان بیش از 100000 پردازنده گرافیکی H100 انویدیا را خریداری کرده و یا قصد خرید آن را دارند. متا قصد دارد تا پایان سال بیش از 350000 عدد از آن‌ها را فعال کند.

  • انویدیا تا 3 برابر عملکرد هوش مصنوعی را در گرافیک‌ها و PCهای RTX خود افزایش می‌دهد
  • فروش فوق‌العاده تراشه‌های هوش مصنوعی بلک ول GB200 انویدیا، با استفاده از استاندارد PFLO
  • کارت گرافیک لپ‌تاپ NVIDIA GeForce RTX 4050 با سه رابط M.2
  • پیروزی RTX 4070 Ti SUPER بر RTX 4080 SUPER با حافظه 26 Gbps
مشاهده این خبر در سایت مرجع