اپل در حال کار بروی iMac با تراشه M3 برای سال آینده

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 229752 2 سال قبل 165

قرار است اپل رویداد WWDC خود را در تاریخ 6 ژوئن (16 خرداد) برگزار کند و به احتمال زیاد آنها قصد دارند در جریان این رویداد از یک مک جدید رونمایی کنند. انتظار می‌رود که اپل مک پرو قدرتمند خود را با سیلیکون سفارشی خود همراه با مک بوک ایر M2 معرفی کند. اما، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر روی یک نوع جدید iMac با تراشه M3 است که به احتمال فراوان، می‌تواند از سال آینده وارد بازار شود.

شروع کار تحقیق و توسعه M3 قبل از ورود M2 به بازار

در حال حاضر، اپل از تمام مدل‌های تراشه M1 در محصولات متنوعی استفاده کرده است، و می‌خواهد به زودی تراشه M2 را در خط تولید مک و آیپد خود جایگزین کند. جدیدترین و قدرتمندترین تراشه‌ای که این شرکت تا کنون معرفی کرد، تراشه M1 Ultra به کار رفته در داخل مک استودیو است. در حالی که انتظار می‌رود اپل مدل‌های جدیدتری از iMac Pro، Mac mini و MacBook Air را معرفی کند، مارک گورمن در آخرین پست خود در خبرنامه Power On اظهار داشته که این شرکت در حال کار بر روی نسخه M3 iMac است.

  • TSMC در تلاش برای تولید انبوه تراشه 3 نانومتری برای چیپست اپل

در این مرحله هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی و جزئیات این تراشه جدید در دسترس نیست. اما جالب است بدانید که اپل در حالی کار خود را بر روی تراشه‌های M3 آغاز کرده است، که هنوز تراشه M2 وارد چرخه تولید انبوه نشده است. تراشه M3 پردازنده سطح پایه این شرکت خواهد بود و به طور بالقوه سال آینده راه خود را به iMac باز خواهد کرد.

تا به الان، شنیده‌ام که تراشه‌های M2 تنها مورد در حال آزمایش در اپل نیستند. و اگر منتظر یک iMac جدید هستید، شنیده‌ام که نسخه M3 دسکتاپ آن در حال حاضر در دست ساخت است – هرچند تصور می‌کنم که تا پایان سال آینده عرضه نخواهد شد – بنابراین، برای کسانی که می‌پرسند، من هنوز فکر می‌کنم یک iMac Pro در راه است. اما نه به این زودی‌ها.

مارک گورمن

تا پیش از این گفته شده بود که این شرکت مدل‌های جدید مک بوک ایر و مک بوک پرو را با تراشه M2 معرفی خواهد کرد و تراشه‌های M2 Pro و M2 Max به مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو اختصاص داده می‌شوند. علاوه بر این، از تراشه دوگانه M2 Ultra برای مک پرو استفاده خواهد شد. اپل، آی‌مک 24 اینچی را در ماه آوریل سال گذشته با تراشه کاملاً جدید M1 عرضه کرد که از نظر عملکرد و همچنین عمر باتری پیشتاز است، اما هنوز iMac 24 اینچی را با تراشه M2 به روز نکرده است. بنابراین فرض را بر این می‌گذاریم که این شرکت می‌خواهد در سال آینده مستقیماً به سراغ تراشه M3 برود.

البته نمی‌توان به صورت کامل به این حدس و گمان‌ها اعتماد کرد، و باید تا زمان برگزاری رویداد WWDC صبر کرد تا بالاخره اپل خود این موضوع را تایید یا تکذیب کند.

مطالب مرتبط:

  • اپل و اینتل اولین مشتری های فرآیند 2 نانومتری TSMC
  • سامسونگ به دنبال حضور در تولید تراشه ی M2 اپل
  • اپل برای تامین حافظه فلش آیفون با یک شرکت چینی همکاری خواهد کرد
مشاهده این خبر در سایت مرجع