اپل مدل‌های جدید تبلت iPad Pro را معرفی کرد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590539 1 هفته قبل 155

در مراسم امروز، اپل جدیدترین مدل‌‌های تبلت‌ iPad Pro با صفحه نمایش OLED با نازک‌ترین بدنه در سری را معرفی کرد.

در مراسم مجازی امروز، اپل اخبار مورد انتظاری از جدیدترین مدل‌های تبلت iPad Pro را منتشر کرد. این مدل‌های جدید، در دو سایز 13 اینچی و 11 اینچی منتشر شده و با طراحی جدید بدنه، قدرت بیشتر و بدنه نازک‌تر از همیشه، در کنار آپدیت فوق‌العاده‌ای در صفحه نمایششان معرفی شدند. همانطور که شایعه شده بود، اپل هر دو سایز تبلت‌ها را با صفحه نمایش اولد مجهز کرده که باعث شده غلظت رنگ‌های بیشتری داشته و کنتراست رنگ‌ها در آیپد‌های پرچمدارش بیشتر باشند. همچنین دوربین جلو، حالا می‌تواند تصویر مقابلش در ویدئو کال‌ها را به شکل landscape و زاویه باز بگیرد.

صفحه نمایش اولد این تبلت‌های iPad Pro، می‌توانند به واحد روشنایی 1000 نیت برای ویدئوهای عادی و 1600 نیت برای ویدئوهای HDR برسند. مدل 13 اینچی این تبلت‌ها، فقط 5.1 میلی‌متر ضخامت دارد که طبق گفته اپل، باریک‌ترین دستگای است که ساخته‌اند (مدل 11 اینچی، 5.3 میلی‌متر صخامت دارد).

حافظه پایه هر دو مدل 256 گیگابایت است که قیمت پایه برای مدل 11 اینچی از 999 دلار و برای مدل 13 اینچی از 1299 دلار شروع می‌شود. هر دو نسخه امروز برای پیش‌فروش در دسترس خواهند بود و هفته بعد به صورت فیزیکی در فروشگاه‌ها عرضه خواهند شد.

همانطور که شایعه شده بود، اپل دیگر از تراشه M3 استفاده نکرده و به‌جایش از آخرین تراشه سیلیکونی M4 در مدل‌های جدید آیپد پرو استفاده می‌کند. اپل بیان کرده که حالا CPU تبلت‌ها از تراشه M2 که در نسل قبلی آیپد پروها بود، 50% سریعتر است. از نظر کارایی بازی‌ها، اپل ادعا می‌کند که تراشه M4 می‌تواند تنها با استفاده از نصف قدرتش، همان عملکرد تراشه M2 را داشته باشد. عملکرد حرارتی این مدل‌ها نیز %20 بهبود پیدا کرده است.

اپل تصمیم گرفت از صفحه نمایش LCD به OLED کوچ کند و اینکار مزیت‌های زیادی برای مدل‌های تبلت iPad Pro داشت.

در حال به‌روزرسانی……

مطالب مرتبط:

  • اپل آیپد ایر 2024 را در دو اندازه و با تراشه M2 عرضه می کند
مشاهده این خبر در سایت مرجع