ایلان ماسک در پرونده مربوط به توییت‌های جنجالی‌اش برای خصوصی‌سازی تسلا بی‌گناه اعلام شد

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 419691 1 سال قبل 175

ایلان ماسک از دردسر توییت‌های سال 2018 خود که در آن‌ها ادعا کرده بود برای خصوصی‌سازی تسلا به ازای هر سهم 420 دلار «تأمین بودجه» داشته است، رهایی پیدا کرد. سه هفته پس از شروع دادگاه در سان‌فرانسیسکو، حالا هیئت منصفه حکم داده که ماسک مسئول ضررهای سرمایه‌گذاران تسلا نیست و او بی‌گناه شناخته شده است.

صدور این حکم برای ایلان ماسک یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود؛ چرا که ممکن بود او را مجبور به پرداخت میلیاردها دلار خسارت کند. ماسک با حضور در دادگاه فدرال شهادت داد که چون چیزی را توییت می‌کند، به این معنی نیست که مردم آن را باور می‌کنند یا مطابق آن عمل خواهند کرد. او همچنین استدلال کرد که می‌توانست از سهام خود در اسپیس ایکس برای تأمین مالی این معامله استفاده کند.

کلاهبرداری ماسک

ماسک پس از حکم هیئت منصفه توییت کرد:

«شکرخدا، منطق انسان بر این حکم غلبه پیدا کرد! عمیقاً از اتفاق آرا هیئت منصفه مبنی بر بی‌گناهی در پرونده خصوصی تسلا 420 قدردانی می‌کنم.»

توییت‌های سال 2018 ایلان ماسک

دردسر اصلی این شکایت برای ایلان ماسک به توییت‌های آگوست سال 2018 او مبنی بر تأمین بودجه برای خصوصی‌کردن تسلا مربوط می‌شود. ماسک در آن زمان توییت کرده بود: «در نظر دارم تسلا را با قیمت 420 دلار برای هر سهم خصوصی کنم. تأمین بودجه انجام شده است.» او همچنین در توییت دیگری نوشت:

«حمایت سرمایه‌گذاران تأیید شده است. تنها دلیل قطعی‌نبودن این امر این است که مشروط به رأی سهامدارن است.»

تسلا

سهامدارانی که شکایت دسته‌جمعی را مطرح کردند، استدلال کرده بودند که اظهارات ماسک در مورد تأمین مالی نادرست است و آن‌ها مبالغ بسیار زیادی را به دلیل نوسانات سهام پس از توییت‌های ماسک از دست دادند. اما در حالی که قاضی پرونده به این نتیجه رسید که توییت‌ها «عمداً نادرست و بی‌پروا» هستند، هیئت منصفه مدعی شد که ماسک عمداً مردم را گمراه نکرده است.

نتیجه این دادگاه همچنین باعث شد تا ارزش سهام تسلا حدود 1.5 درصد در معاملات افزایش پیدا کند و به 189.98 دلار برسد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع