این کشور در جهان شادترین است

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 584005 1 ماه قبل 142

بر اساس این گزارش که تحت حمایت سازمان ملل تهیه می شود، کشورهای شمال اروپا جایگاه خود را در بین ۱۰ کشور شاد حفظ کرده و دانمارک، ایسلند و سوئد پس از فنلاند قرار دارند.

این در حالی است که افغانستان که از زمان روی کار آمدن طالبان با یک فاجعه انسانی گرفتار شده، در رتبه ۱۴۳ و قعر این فهرست جای گرفته است.

خبر مرتبط
افسرده ترین کشورهای جهان را بشناسید/صدر جدول به این کشورها تعلق گرفت +اینفوگرافیک
افسرده ترین کشورهای جهان را بشناسید/صدر جدول به این کشورها تعلق گرفت +اینفوگرافیک

براساس آمارهای جهانی از مصرف داروهای ضد افسردگی مشخص شده که آمریکا و استرالیا طی دو سال متوالی در صدر کشورهای افسرده دنیا قرار گرفتند.

برای نخستین بار در بیش از یک دهه اخیر و آغاز تهیه و انتشار این گزارش، آمریکا و آلمان در میان ۲۰ کشور شاد جهان قرار ندارند و به ترتیب در رتبه های بیست و سوم و بیست و چهارم جا گرفته اند.

بر اساس این گزارش، کاستاریکا و کویت نیز با رتبه های ۱۲ و ۱۳ وارد ۲۰ کشور برتر شدند.

بیشترین کاهش شادی در افغانستان، لبنان و اردن مشاهده شده، در حالی که کشورهای صربستان، بلغارستان و لتونی بیشترین افزایش شادمانی را گزارش کردند.

خدمات عمومی در فنلاند به خوبی اجرا می‌شود، میزان جرم و جنایت و فساد پایین است و بین دولت و مردم اعتماد وجود دارد. همه سازمان‌های خدمات‌رسان در کنار یکدیگر کار می‌کنند تا جامعه‌ای کارآمد را ایجاد کنند.

رتبه بندی شادی بر اساس میزان رضایت افراد از زندگی و همچنین سرانه تولید ناخالص داخلی، حمایت اجتماعی، امید به زندگی سالم، آزادی، و فساد سنجیده می شود..

 

مشاهده این خبر در سایت مرجع