اینتل شایعه افزایش قیمت در پردازنده های سری Core را تکذیب کرد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 513507 9 ماه قبل 253

اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی اینتل برای افزایش قیمت به عنوان بخشی از سیاست بازسازی گسترده‌تر منتشر شد. گروه wccftech برای تأیید یا رد این موضوع با اینتل تماس گرفته است. معمولاً اینتل در مورد چنین شایعاتی اظهار نظر نمی‌کند – اما این بار آنها توانستند یک بیانیه ثبت شده دریافت کنند که وجود هرگونه افزایش قیمت از سوی شرکت اینتل را قویا رد می‌کند.

اینتل تولید سری محصولات NUC را متوقف کرد

اینتل: ما در حال حاضر هیچ تغییر قیمتی را در مجموعه CPU خود آغاز نکرده ایم

این گزارش از یک رسانه معتبر آلمانی منتشر شده بود و به یادداشت رسمی اینتل مبنی بر افزایش قیمت در سری پردازنده‌های خود اشاره کرده است. اما پاسخ رسمی اینتل در زیر آمده است:

به طور کلی، اینتل در مورد گمانه زنی‌های مربوط به تغییرات قیمت در مجموعه خود اظهار نظر نمی‌کند. با این حال، ما می‌توانیم تأیید کنیم که اینتل نامه یاد شده را برای مشتریان یا شرکا ارسال نکرده است و در حال حاضر تغییر قیمت در مجموعه CPU خود را آغاز نکرده است. ما هیچ نظر دیگری برای به اشتراک گذاشتن در این مورد نداریم.

-سخنگوی اینتل

بر همین اساس – این احتمال وجود دارد که یادداشتی که خبرگزاری آلمانی دریافت کرده است باید از یک واسطه در زنجیره تامین باشد و نه مستقیماً از خود اینتل. بنابراین می‌توان مطمئن بود که حداقل در این لحظه، این شرکت هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت در مجموعه اصلی CPU خود ندارد.

افزایش قیمت اینتل

با توجه به این گزارش که افزایش قیمت‌ها شامل Alder Lake، Raptor Lake می‌شود و همچنین به پردازنده‌های Meteor Lake آینده نیز اشاره می‌شود – این باید برای سازندگان رایانه‌های شخصی DIY آینده و همچنین OEM/ODM‌هایی که از پردازنده‌های اینتل در محصولات خود استفاده می‌کنند کمک بزرگی باشد. اینتل در سال گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد و اخیراً نیز خط تولید NUC را به ایسوس واگذار کرده است.

تمام این اقدامات برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در این شرکت است، که ابتدا با کاهش حقوق و تعدیل نیرو آغاز شده بود.

مطالب مرتبط:

  • مشخصات اولیه سری پردازنده های نسل چهاردهم اینتل non-K مشخص شد
  • جدیدترین مشخصات از سری پردازنده های نسل چهاردم اینتل لو رفت
  • عملکرد خوب پردازنده اینتل  N100 Quad E-Core نسبت به توان مصرفی
  • شایعات خبر از تعداد هسته بیشتر و کلاک بالاتر در نسل چهاردهم اینتل می دهند
مشاهده این خبر در سایت مرجع