اینستاگرام در تور پلیس فتا؛ انسداد 21 صفحه پرمخاطب در «طرح نور»

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589073 1 هفته قبل 96

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از اجرای «طرح نور» خبر داد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و مسدودسازی 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در راستای اجرای «طرح نور» در فضای مجازی خبر داد. کیومرث عزیزی، با اشاره به پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی توسط مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا، از به دست آمدن اطلاعاتی درخصوص انتشار تصاویر نامناسب در چند صفحه اینستاگرامی و قرار گرفتن موضوع در دستور کار پلیس خبر داد.

پلیس فتا در کمین صفحات ترویج کننده محتوای نامناسب در طرح نور

به گفته عزیزی، مأموران پلیس امنیت عمومی، 21 صفحه اینستاگرامی با مخاطبان زیاد را شناسایی کرده و ضمن پاکسازی و مسدودسازی این صفحات، با گردانندگان آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آوردند. فرمانده انتظامی غرب استان تهران تأکید کرد که پلیس به‌صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را رصد می‌کند و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

عزیزی در ادامه به افراد فعال در فضای مجازی توصیه کرد که در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند تا با مشکلات قانونی مواجه نشوند. اجرای طرح نور در فضای مجازی، گامی در جهت پاکسازی این فضا از محتوای نامناسب و هنجارشکن است که با هدف ایجاد محیطی سالم‌تر و امن‌تر برای کاربران صورت می‌گیرد.

انسداد صفحات اینستاگرامی هنجارشکن، پیام روشنی به سایر صفحات و کاربران فضای مجازی است که رعایت قوانین و هنجارهای جامعه، در دنیای آنلاین نیز الزامی بوده و نقض آن‌ها، پیامدهای قانونی در پی خواهد داشت. اقدام پلیس فتا در راستای طرح نور، حاکی از عزم جدی مسئولان برای سالم‌سازی فضای مجازی و برخورد با ناهنجاری‌ها در این حوزه است.

  • فیلترینگ گسترده پلتفرم‌های مرتبط با بازی؛ مشکلی جدی برای 34 میلیون گیمر ایرانی
  • تلگرام دسترسی ایرانیان به کیف پول ارز دیجیتال خود را محدود کرد
  • تسهیلات تولید موبایل در سال گذشته به ۱۰۰ شرکت اعطا شد
مشاهده این خبر در سایت مرجع