ایکس ظاهراً نیمی از تیم صداقت انتخاباتی خود را اخراج کرده است

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 544471 7 ماه قبل 249

ایلان ماسک پس از تصاحب توییتر، علاوه بر تغییر نام آن به ایکس، بخش زیادی از نیروی کار این شرکت را اخراج کرد. اکنون در گزارش جدیدی گفته شده که بیش از نیمی از تیم «صداقت انتخاباتی» این شرکت ازجمله رئیس آن اخراج شده‌اند.

براساس گزارش اینفورمیشن که ظاهراً ایلان ماسک نیز در پست جدیدی آن را تأیید کرده است، ایکس هر چهار عضو این تیم که در دوبلین، پایتخت ایرلند مستقر شده‌اند، ازجمله «آرون رودریکس»، رهبر آن را اخراج کرده است. این گزارش درحالی منتشر شده که X اخیراً وعده داده بود در مواجهه با انتقادات کمیسیون اروپا مبنی بر اینکه این شبکه اجتماعی مشکل بزرگی با نشر اطلاعات نادرست دارد، تیم «صداقت انتخاباتی» خود را تا قبل از انتخابات سال 2024 ایالات متحده گسترش دهد.

علاوه‌براین، «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل ایکس، اخیراً گفته بود که آن‌ها درحال برنامه‌ریزی برای گسترش تیم‌های ایمنی و انتخاب خود در سراسر جهان هستند. همچنین کمتر از یک ماه قبل، این شرکت قصد دارد تا یک رهبر یکپارچگی مدنی و انتخابات برای مبارزه با اطلاعات نادرست استخدام کند.

پس از انتشار گزارش اینفورمیشن، ایلان ماسک با انتشار یک پست جدید در شبکه اجتماعی ایکس آن را تأیید کرد.

مشکل بزرگ ایلان ماسک و ایکس: نشر اطلاعات نادرست

اتحادیه اروپا روز گذشته به‌عنوان بخشی از قانون خدمات دیجیتال (DSA) اولین گزارش خود در مورد نحوه مبارزه با اطلاعات نادرست توسط شبکه‌های اجتماعی را منتشر کرد. در این گزارش گفته شده بود که نرخ نشر اطلاعات غلط در ایکس نسبت به شبکه‌های اجتماعی بزرگ دیگر بیشتر است.

به دنبال این موضوع، درحالی‌که ایکس با انتشار چندین پست اعلام کرد که با «فریم‌بندی» داده‌ها مخالف است و علیرغم عدم پذیرش یک قانون داوطلبانه در مورد اطلاعات نادرست، همچنان از DSA پیروی خواهد کرد، «ورا یورووا»، کمیسر شفافیت و ارزش‌های اتحادیه اروپا نیز در پیامی هشدارآمیز گفت که ایکس باید از قوانین پیروی کند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع